• Catta97

    Ingen lön denna månaden, ta lån eller sälja sig?

    Hej! Varit arbetslös och börjat jobba nu smått som timmis, problemet är att jag inte får pengar förrän nästa månad, jag har räkningar att betala!! Har ingen akassa ingenting.

    Finns de något jobb där man kan tjäna online och få ut samma vecka? Fick tipset om distansarbete.com men hur trovärdigt är det ? Finns de någonstans där man kan ta lån räntefritt i ett par månader som "arbetssökande" ?? Känns som min sista utväg är att sälja sex.... Kan inte låna mer från min familj.... Bryter ihop flera gånger om dagen... ( var även sjukskriven under tiden jag sökt jobb men inte fått sjukpenning för jag tydligen inte har rätt till de)

  • Svar på tråden Ingen lön denna månaden, ta lån eller sälja sig?
  • Glinda från Oz
    Salmiakk skrev 2018-10-24 09:03:11 följande:

    Det vet jag, men TS skriver att hon jobbar så jag tar för givet att hon inte går i skolan. Då får hon söka socialbidrag som ensamstående.

    Jag jobbar med förs.stöd så jag vet till 100% hur vårt regelverk är.


    Vad regelverket säger och hur det egentligen är, är två helt olika saker.
  • Anonym (Bosse)
    Catta97 skrev 2018-10-24 00:13:27 följande:
    5000 hade räckt, därför jag undrar om jag inte kan ta lån... värsra fall sälja sex eller liknande jag vet inte
    Det kan väl fixas. Fortfarande i behov? Eller du har löst det med soss-kärringarna här inne?Skrattande
  • Anonym (Det ordnar sig)
    Anonym (Bosse) skrev 2018-10-25 21:44:27 följande:

    Det kan väl fixas. Fortfarande i behov? Eller du har löst det med soss-kärringarna här inne?


    Äckel
  • Anonym (Bosse)
    Anonym (Det ordnar sig) skrev 2018-10-25 21:49:16 följande:
    Äckel
    vad menar du med äckel?
  • Anonym (mor)

    Varför kan inte dina föräldrar hjälpa dig med räkningarna denna månaden? De måste väl också veta om din situation, att du inte jobbat.

  • Jamesdio

    Man har inte alltid möjlighet som förälder att försörja sina vuxna ej studerande barn. Men man gör ju allt man kan om allt står rätt till. Men om den unga vuxna inte inser sitt eget ansvar kanske man som förälder väljer att inte förse ungen med pengar.

    Har en egen vuxen son som efter gymnasiet inte orkade göra något, inte söka jobb, inte plugga, inte läsa in behörighet för att kunna plugga vidare och hamnade efter ett bråk med sin far och styvmor som han bodde hos hos mig istället. Jag gav honom trots detta tak över huvudet och mat, men inget mer. Efter ett år kom han på vad han ville göra, tog sig i kragen och började plugga. Men detta år var ekonomiskt tufft för oss alla eftersom jag och min familj redan levde på existensminimum. TS familj kanske behöver hennes hyra för att klara sig.

  • Catta97
    Anonym (Bosse) skrev 2018-10-25 21:44:27 följande:

    Det kan väl fixas. Fortfarande i behov? Eller du har löst det med soss-kärringarna här inne?


    Tyvärr fortfarande ingen hjälp. Soc kärringarna hjälper ju fan folk som ej behöver medan vissa verkligen behöver och inte får någon hjälp
  • Catta97
    Anonym (mor) skrev 2018-10-25 22:18:20 följande:

    Varför kan inte dina föräldrar hjälpa dig med räkningarna denna månaden? De måste väl också veta om din situation, att du inte jobbat.


    De hjälper ju till om jag är i behov av bindor osv. Men räkningar, busskort osv är ju inget dom kan hålla på betala
  • Catta97
    Anonym (mor) skrev 2018-10-25 22:18:20 följande:

    Varför kan inte dina föräldrar hjälpa dig med räkningarna denna månaden? De måste väl också veta om din situation, att du inte jobbat.


    De hjälper ju till om jag är i behov av bindor osv. Men räkningar, busskort osv är ju inget dom kan hålla på betala
  • Anonym (Bosse)
    Catta97 skrev 2018-10-26 14:09:56 följande:
    De hjälper ju till om jag är i behov av bindor osv. Men räkningar, busskort osv är ju inget dom kan hålla på betala
    Jag finns här om du behöver hjälp. 
  • Catta97
    Anonym (Bosse) skrev 2018-10-26 14:25:17 följande:

    Jag finns här om du behöver hjälp. 


    Hur kan du hjälpa mig?
  • Anonym (Skitsystem)

    Ring din hyresvärd och förklara läget. Be om att FP dela upp betalningen. Finns liksom inte så mycket annat att göra. Sälj allt du har av värde.

  • Catta97
    Anonym (Skitsystem) skrev 2018-10-26 15:34:00 följande:

    Ring din hyresvärd och förklara läget. Be om att FP dela upp betalningen. Finns liksom inte så mycket annat att göra. Sälj allt du har av värde.


    Bor hemma, lagt upp gammal mobil osv saker jag ej använder men fått sålt något för 50 kr bara
Svar på tråden Ingen lön denna månaden, ta lån eller sälja sig?