• Anonym (Grannen)

Knarklangare till granne?

Jag har en skum granne vägg i vägg som jag misstänker har lite fuffens för sig. Jag är inte säker på detta men jag misstänker att han säljer droger. Varje kväll alltid efter kl.22 och en bit in på natten så får han besök av olika personer olika åldrar. Det pågår aldrig fest därinne utan bara snack.

Det är lyhört mellan lägenheterna men ändå så hör man inte vad det pratas om då min granne har en väldigt grov och dov röst så allt låter sörja.

De senaste 4 åren så har han hyrt ut sin lägenhet i andra hand till 3 olika personer då han har befunnit sig på annan ort (bakom galler tror jag).

Jag är själv väldigt anti mot droger och tycker inte detta är ok om det skulle vara sant.

Hur kan jag gå vidare för att få mina misstankar besvarade? Jag är inte alls bekant med min granne och jag vågar inte konfrontera honom på något sätt

• Svar på tråden Knarklangare till granne?
  • Anonym (Suck)

Sköt dig själv, spionerande misstänksamma grannar är mycket obehagligt.

Jag har också hyrt ut min lägenhet många gånger de senaste åren, jag har ALDRIG suttit inne. Lämna honom i fred och skärp dig!
    Han verkar dessutom inte störa dig alls!

• Anonym (Grannen)

Jag spionerar ju inte. Det är liksom svårt att undgå allt spring och snack och ja jag störs faktiskt.

• Anonym (hmm)

hmm vilken drog tror du att det handlar om ? 

Kaffe ? Socker ? Mediciner ? Alkohol? eller något annat, isåfall vad ? 

Varför måste det vara droger överhuvudtaget ? Varför inte vapen ? Eller horor ? 

• Anonym (Sissi)

Tja, ett glas mot väggen kanske kan bekräfta? Hade jag misstänkt min granne för att sälja droger hade jag ringt polisens tippstelefon.

Och ni som nu kommer tjuta om att man är en skvallerbytta. Ja, det kan ni ge er fan på att jag är. Har sett så många människor förstöra sitt och andra människor liv med droger. Fan heller att jag tänker hålla käften då.

• Anonym (Odla)

Jag har en granne som odlar cannabis. Luktar i hela trappen när det är moget. Men eftersom han är den ända tysta grannen som varken spelar musik, borrar, stampar i golven, skrapar möbler, röker i entren, har barn som gallskriker eller lagar mat som stinker sopor så låter jag honom vara...

• Anonym (hmm)
    Anonym (Sissi) skrev 2018-10-24 09:52:26 följande:

Tja, ett glas mot väggen kanske kan bekräfta? Hade jag misstänkt min granne för att sälja droger hade jag ringt polisens tippstelefon.

Och ni som nu kommer tjuta om att man är en skvallerbytta. Ja, det kan ni ge er fan på att jag är. Har sett så många människor förstöra sitt och andra människor liv med droger. Fan heller att jag tänker hålla käften då.

Lär dig göra skillnad på droger och droger då! Istället för att anse dig vara en bror duktig!
  • Shameless

Vet man med säkerhet att personen langar droger är det ju en sak men att anmäla vid endast misstanke är bara taskigt. Hade känt mig sjukt kränkt om polisen kom hem till mig och gjorde husrannsakan bara för att nån rövhatt hade nån misstanke.
  • Anonym (Grannen)
    Shameless skrev 2018-10-24 11:24:42 följande:

Vet man med säkerhet att personen langar droger är det ju en sak men att anmäla vid endast misstanke är bara taskigt. Hade känt mig sjukt kränkt om polisen kom hem till mig och gjorde husrannsakan bara för att nån rövhatt hade nån misstanke.

Jag vill få reda på detta och jag skulle aldrig anmäla någon om jag inte är helt hundra. Anledningen till att jag tar upp det här och behöver råd är för att jag vill skydda min familj.

En vacker dag kanske fel personer tar sig in i trappuppgången och får för sig andra saker än att bara köpa knark hos grannen. Det gör mig jätterädd om något skulle hända min fru och barn.
  • Anonym (Hotfulla)
    Anonym (Grannen) skrev 2018-10-24 11:57:04 följande:

Jag vill få reda på detta och jag skulle aldrig anmäla någon om jag inte är helt hundra. Anledningen till att jag tar upp det här och behöver råd är för att jag vill skydda min familj.

En vacker dag kanske fel personer tar sig in i trappuppgången och får för sig andra saker än att bara köpa knark hos grannen. Det gör mig jätterädd om något skulle hända min fru och barn.

Men utgör dessa människor hot gentemot er?

Det kan ju vara så enkelt att denne granne är kvälls/nattmänniska.

En langare skulle aldrig ha sådant springande hos sig just för att det blir misstänktsamt.

Om det är lyhört så kanske grannen störs lika mycket av era ljud som ni ger ifrån er, det är ju liksom lyhört från bägges lägenheter.

Tror inte polisen kommer rycka in bara för att det springer folk hos grannen och du anser grannen vara skum.

Om det däremot finns andra indikationer än de du nämner - då kan det vara annan sak men polisen kommer inte rucka ut bara för att du är misstänksam och personen i fråga annars sköter sig
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (Hotfulla) skrev 2018-10-24 12:06:59 följande:

Men utgör dessa människor hot gentemot er?

Det kan ju vara så enkelt att denne granne är kvälls/nattmänniska.

En langare skulle aldrig ha sådant springande hos sig just för att det blir misstänktsamt.

Om det är lyhört så kanske grannen störs lika mycket av era ljud som ni ger ifrån er, det är ju liksom lyhört från bägges lägenheter.

Tror inte polisen kommer rycka in bara för att det springer folk hos grannen och du anser grannen vara skum.

Om det däremot finns andra indikationer än de du nämner - då kan det vara annan sak men polisen kommer inte rucka ut bara för att du är misstänksam och personen i fråga annars sköter sig

Om du läser mitt förra inlägg så skrev jag att jag skulle aldrig kunna ringa polisen vid endast misstanke.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Grannen) skrev 2018-10-24 11:57:04 följande:

Det beror ju på vilken drog det handlar om ts. Har själv hängt med många cannabis langare. Och kan säga att dom är tysta och lugna och vill inte alls dra till sig någon uppmärksamhet. Så, sålänge ingen bråkar med dom så kommer dom alltid att vara trevliga mot er. Är det pulver / sprut droger är det skillnad. Men då du säger att folk bara går in och ut på nätterna så lär det handla om cannabis och då är det totalt onödigt av dig att bråka med dom då dom vill få göra sitt ifred och dom kommer att lämna er ifred. Medans på de andra drogerna så kan humöret växla och blir det bråk mellan dom och det kommer ut i trappuppgången och någon kommer och gapar på dom, då kan det ju gå fel. Men dessa brukar även bruka sina droger under dagtid och vara väldigt vulgära i sina uttalanden. 

Så jag skulle gissa på cannabis och då har du inget att oroa dig för. Bara dumt att riskera dra till sig bråk genom att starta det.

• Anonym (Hotfulla)
    Anonym (Grannen) skrev 2018-10-24 12:11:51 följande:

Om du läser mitt förra inlägg så skrev jag att jag skulle aldrig kunna ringa polisen vid endast misstanke.

Kan du inte prata med hyresvärd eller grannar och fråga om dom upplever samma sak?

Du behöver ju inte påpeka att du tror grannen langar utan mer - vad har du för uppfattning om vår granne? Jag kan tycka han beter sig si eller så.

Då får du ju reda på om andra misstänker samma sak och då kan man agera på annat sätt
  • Anonym (Hotfulla)
    Anonym (hmm) skrev 2018-10-24 12:18:33 följande:

Det beror ju på vilken drog det handlar om ts. Har själv hängt med många cannabis langare. Och kan säga att dom är tysta och lugna och vill inte alls dra till sig någon uppmärksamhet. Så, sålänge ingen bråkar med dom så kommer dom alltid att vara trevliga mot er. Är det pulver / sprut droger är det skillnad. Men då du säger att folk bara går in och ut på nätterna så lär det handla om cannabis och då är det totalt onödigt av dig att bråka med dom då dom vill få göra sitt ifred och dom kommer att lämna er ifred. Medans på de andra drogerna så kan humöret växla och blir det bråk mellan dom och det kommer ut i trappuppgången och någon kommer och gapar på dom, då kan det ju gå fel. Men dessa brukar även bruka sina droger under dagtid och vara väldigt vulgära i sina uttalanden. 

Så jag skulle gissa på cannabis och då har du inget att oroa dig för. Bara dumt att riskera dra till sig bråk genom att starta det.

Håller med.
  • Anonym (A)
    Anonym (hmm) skrev 2018-10-24 12:18:33 följande:

Instämmer
  • Nikee

Så du har alltså aldrig druckit kaffe? Vet du ens vad ordet drog faktiskt betyder?
Svar på tråden Knarklangare till granne?