• Zimba6666

Ännu ett inlägg om symtom

Hej hörni! ????

Jag och min sambo och försökt bli gravida sen 7 månader tillbaka ungefär. Det var även för sju månader sen som jag slutade med cerazette. Denna månaden har vi prickat innan äl, på äl och dagarna efter. BIM är om två dagar, och jag är väl egentligen en person som ofta har ont i brösten mest innan mens annars inga andra symtom. Nu senaste dagarna mår jag illa kortvarigt på morgonen, ibland även på kvällen. Molvärk nere i magen och såklart onda bröst vad annars haha. Härom natten fick jag så fruktansvärt ont i ett av brösten, det spände och ilade. Stramade nästan med krampade ändå. Somnade tillslut och sen var det borta. Tänkte testa efter helgen, för då är mensen två dagar sen. Kan tillägga att min mens faktiskt varit regelbunden sen jag slutade med cerazette.

Så vad tror ni om mina symtom? Finns det en gnutta chans att vi lyckats denna månad? Någon som känt likadant och varit gravid/inte varit gravid? ????

• Svar på tråden Ännu ett inlägg om symtom
  • Fröken W

Hej!

Det låter absolut som graviditetssymtom. Jag har vid båda mina graviditeter haft molvärk/mensvärk och väldigt ömma bröst som symtom. Men precis som du ömmar mina bröst innan mens också, vid graviditeterna har det dock varit mer ömt på själva bröstvårtorna och vårtgårdarna :)

• Zimba6666

Skönt att höra att någon haft det likadant. Den eviga väntan på att se om mensen dyker upp eller inte är så tuff.. nedräkningen börjar så tidigt haha. Men fått så många negativ test när jag testat i förväg så har bestämt mig för att låta bli det och bara testa när mensen inte dykt upp när den ska..

• Zimba6666

Usch, vaknade med helvetes mensvärk idag. Två dagar innan mensen ska komma. Någon som haft det så tidigare och ändå varit gravid? Brukar inte ha sån här mensvärk innan det är dags, brukar komma i samma veva som det kommer igång men icke. Den eviga väntan återigen :(

• Fröken W
    Zimba6666 skrev 2018-10-25 09:56:47 följande:

Usch, vaknade med helvetes mensvärk idag. Två dagar innan mensen ska komma. Någon som haft det så tidigare och ändå varit gravid? Brukar inte ha sån här mensvärk innan det är dags, brukar komma i samma veva som det kommer igång men icke. Den eviga väntan återigen :(

Har för mig att det kan ha med livmodern att göra. Att den typ växer. Men det kanske är längre in i graviditeten, kommer inte ihåg. Försök slappna av och ta en dag i taget (värsta svaret man vill ha, jag vet) och jag tycker du gör rätt i att vänta med att göra ett grav.test när mensen är några dagar sen.
Svar på tråden Ännu ett inlägg om symtom