• Kullan90

Gravidillamående?

Kan det vara tecken på graviditet? Senaste mensens första dag var 28/9. Senaste dagarna har mina bröst ömmat enormt, mitt humör har varit en riktig bergochdalbana och jag mår illa. Började må illa för tre dagar sedan, trodde jag bara var hungrig. Mer illamående idag. Kan man verkligen känna av så här tidigt? Har haft lite blod i flytningarna när jag kissat idag och igår. Börjar tro jag är magsjuk ;)

• Svar på tråden Gravidillamående?
  • Annamalmo90
    Kullan90 skrev 2018-10-24 22:13:38 följande:

Kan det vara tecken på graviditet? Senaste mensens första dag var 28/9. Senaste dagarna har mina bröst ömmat enormt, mitt humör har varit en riktig bergochdalbana och jag mår illa. Började må illa för tre dagar sedan, trodde jag bara var hungrig. Mer illamående idag. Kan man verkligen känna av så här tidigt? Har haft lite blod i flytningarna när jag kissat idag och igår. Börjar tro jag är magsjuk ;)

Hej Kullan90.

Vissa kan känna av det tidigt och vissa lite senare. Men när är din beräknad mens? Nu i dagarna väl? Ta ett test, de kan man ju ta när den beräknade mensen är. Kan även köpa ett ?testa tidigt? test. RFSU:s sådana har jag hört är bra. :) lycka till. Uppdatera gärna hur det går/gått. :)
  • Annamalmo90

Glömde skriva att Testa tidigt testen är känsligare än det vanliga. Så om du inte vet när din mens är så ta ett sånt. :)

• Kullan90

Tack Annamalmo90!

Mensen är beräknad nu på lördag, brukar variera med 1 dag innan eller efter. Men jag ska köpa ett test idag! Måste man testa på morgonen? Eller kan man göra det på kvällen?

• Kullan90
    Annamalmo90 skrev 2018-10-25 10:07:31 följande:

Glömde skriva att Testa tidigt testen är känsligare än det vanliga. Så om du inte vet när din mens är så ta ett sånt. :)

Betyder detta gravid? Fast strecket är snett? Köpte clearblue ????

• Corneliass
    Kullan90 skrev 2018-10-25 12:14:41 följande:
    Ser väldigt konstigt ut tycker jag, hmm.. Har du något mer test hemma? Jag skulle ta ett nytt om jag var du :) 
    Gravid med första barnet
  • Kullan90
    Corneliass skrev 2018-10-25 12:18:28 följande:

Ser väldigt konstigt ut tycker jag, hmm.. Har du något mer test hemma? Jag skulle ta ett nytt om jag var du :) 

Har inget mer, får köpa efter jobbet och testa imorgon. Shit, vill ju verkligen veta nu ju! ????
  • Annamalmo90
    Kullan90 skrev 2018-10-25 12:14:41 följande:

Ser väldigt konstigt ut faktiskt. Ta ett annat, typ RFSU:s eller apotekets egna. Har hört att Clearblues test (kommer inte ihåg vilket) kan missvisa svaret, för där det ska vara ?positivt streck? visar de ändå linjen där det blåa strecket ska vara. Så för att vara på säkra sidan så köp då ett annat.

Såg att du har beräknad mens på lördag så det är ju bra att testa nu. :)
  • Kullan90
    Annamalmo90 skrev 2018-10-25 18:17:39 följande:

Ser väldigt konstigt ut faktiskt. Ta ett annat, typ RFSU:s eller apotekets egna. Har hört att Clearblues test (kommer inte ihåg vilket) kan missvisa svaret, för där det ska vara ?positivt streck? visar de ändå linjen där det blåa strecket ska vara. Så för att vara på säkra sidan så köp då ett annat.

Såg att du har beräknad mens på lördag så det är ju bra att testa nu. :)

Tack! Köper Apotekets egna och testar det istället :)
  • Annamalmo90
    Kullan90 skrev 2018-10-25 18:49:06 följande:

Tack! Köper Apotekets egna och testar det istället :)

Varsågod :). Ja gör det och testa på lördag på din bim dag :) (om du kan hålla dig till lördag) :)
  • Kullan90
    Annamalmo90 skrev 2018-10-25 19:03:35 följande:

Varsågod :). Ja gör det och testa på lördag på din bim dag :) (om du kan hålla dig till lördag) :)

Äsch nu verkar mensen kommit :(

Tack för svar iaf!!
  • Annamalmo90
    Kullan90 skrev 2018-10-25 20:44:17 följande:

Äsch nu verkar mensen kommit :(

Tack för svar iaf!!

Neeej. :( åh vad tråkigt. :( jag beklagar.
  • Kullan90
    Annamalmo90 skrev 2018-10-25 21:33:01 följande:

Neeej. :( åh vad tråkigt. :( jag beklagar.

Ja, och satans ont har jag också. Brukar varken ha sån här sjuk pms (vilket det tydligen bara var) eller sån här mensvärk :(
  • Annamalmo90
    Kullan90 skrev 2018-10-25 22:10:56 följande:

Ja, och satans ont har jag också. Brukar varken ha sån här sjuk pms (vilket det tydligen bara var) eller sån här mensvärk :(

Usch :( så jobbigt. Jag har alltid mensvärk från h*lvetet, så jag vet hur det är :(.

Vi hoppas på + för dig nästa månad :) så du slipper mensvärk. :)
Svar på tråden Gravidillamående?