• Anonym (Erik)

Sex och kärlek- skilda saker?

Är det mer okej att vara otrogen om man skiljer på sex och kärlek?

Typ att då är man ändå inte känslomässigt otrogen.

• Svar på tråden Sex och kärlek- skilda saker?
  • Anonym (J)

Fråga din partner. Om hen tycker det är mer okej är det mer okej.

Det är upp till varje par att avgöra. )

• Dabod

Det är inte ok att vara otrogen. Men om även din partner skiljer på kärlek och sex borde ni kunna hitta en lösning.

• Anonym (Erik)
    Dabod skrev 2018-10-25 13:11:16 följande:

Det är inte ok att vara otrogen. Men om även din partner skiljer på kärlek och sex borde ni kunna hitta en lösning.

Min partner skiljer inte på det.
  • klen

Det är aldrig rätt att vara otrogen, råna eller mörda.

• Anonym (Erik)
    klen skrev 2018-10-25 13:19:49 följande:

Det är aldrig rätt att vara otrogen, råna eller mörda.

Är det inte mer att man då kan säga att de betydde ingenting. Var bara sex. Ungefär som att åka på Ica o handla?
  • Anonym (Adameva)

Otroheten är det samma. För den som är otrogen spelar det nog roll, för då har samvetet lättare att acceptera.

Kärlek kan man dela med en nära vän, medan sex är intimt. Det är min uppfattning.

• klen
    Anonym (Erik) skrev 2018-10-25 13:27:48 följande:
    Är det inte mer att man då kan säga att de betydde ingenting. Var bara sex. Ungefär som att åka på Ica o handla?
    Allting betyder någonting. Vi som har blivit bedragna har en förmåga att förstå sådant. Din jämförelse får mig att kräkas. Vidrigt!
  • Anonym (J)

Du får säga vad du vill. Sen får din partner avgöra hur hen agerar. Om hen vill fortsätta att vara med dig eller inte.
  • Xzx

Att vara otrogen är aldrig okej.

Däremot kan det ju absolut vara okej att ligga med andra, så länge alla inblandade parter är med på det.

• Anonym (Hm)

Det är inte ok att vara otrogen.

• Anonym (Jag)

Självbefläckelse är väl sex? Inte mycket kärlek där.

• Anonym (konstig fråga)
    Anonym (Erik) skrev 2018-10-25 13:04:47 följande:

Är det mer okej att vara otrogen om man skiljer på sex och kärlek?

Typ att då är man ändå inte känslomässigt otrogen.

Vilken konstig fråga...

Är det rätt att mobba folk bara JAG tycker det är rätt?
    Kan JAG ta någon annans prylar för att JAG tycker de borde vara mina?

När man är i ett förhållande så är man TVÅ personer om det INTE en. Alltså spelar det ingen som helst roll vad den ena av dem tycker för sig. Det är vad BÅDA tycker som spelar roll. Om man inte kan skilja på JAG och VI så är man inte mogen för ett förhållande.
  • Anonym (konstig fråga)
    Samma undeliga frågor här...

Om jag binder fast dig och skiter i ditt ansikte, blir det ok bara för att jag säger att det inte betydde något, jag vara bara skitnödig. Ungefär som att gå på dass?
  • Anonym (----)

För mig skulle det vara betydligt värre om min man blev förälskad i någon annan, att han gick runt och tänkte på någon annan hela tiden. Det skulle ta väldigt hårt på mig. Även om han aldrig ens berättade det för kvinnan så skulle det kännas som att han var otrogen mot mig. Att han istället hamnade i säng med någon på fyllan och villan känns inte alls lika illa eftersom det då bara handlar om sex.

• Anonym (Blomman)

Nej för utfallet är detsamma. Tror knappast din sambo blir gladare im du säger "att det inte betydde något..." LOL....

• Anonym (I)

För mig är känslomässig otrohet värre. Har erfarenhet både av att utsätta någon för det och bli utsatt för det själv. Båda kändes överjävligt. Sex utan känslor är mildare och ett mindre svek för mig. Men alla tycker ju olika om det.

• Schack73

Om det inte betydde något, varför göra det? Då kan man väl lika gärna avstå. Var överens med din partner om var gränsen för otrohet går.

För mig är det skillnad på sex och kärlek men skulle inte ha sex med andra om det inte finns en överenskommelse om det.
Svar på tråden Sex och kärlek- skilda saker?