• Anonym (Kärman)

Gift men kär i kollega

Jag är gift och älskar min fru, men är fruktansvärt kär i en gift småbarnsmamma på mitt jobb. Det är asjobbigt och jag känner mig rutten som person att det är så! Jag vill och tänker aldrig lämna min fru heller.

Svårt att göra nåt så man blir ?okär?.

Men har inte gjort nåt olovligt ännu utan det är bara i mitt huvud.

Någon mer som har liknande erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-25 15:45
    Jag är alltså hemligt kär och hon har nog ingen aning om det.

• Svar på tråden Gift men kär i kollega
  • Anonym (Haha)

Haha, jag var i samma sits men hon va mer som en slags stöttare i livet.Jag ville behålla kontakt efter avslutad behandling fast mina känslor svalnat lite men hon ville inte det.Där och då dödade hon mina sista känslor.Hon anade nog att jag var intresserad, men skönt att det är över.Jobbigt bara den dan man möts på stan med typ våra respektive.Den dagen den sorgen!

Du bör nog byta jobb!

• Anonym ((..))

Hur länge har du känt så? Ibland hjälper det att berätta för henne. De flesta luttrade människor tar det bara som en komplimang. Det kanske tar bort spänningen för dig? Eller är du rädd att hon känner samma sak.

• Anonym (Liknande)

Ibland tror jag att man bara måste "värka ut" sådant här. Vänta, låt tiden gå, tänk att det kommer en tid då du kan se tillbaka nostalgiskt men lättat på denna höst (halvår/år) då du levde med ett härligt pirr men också en frustration och smärta.

Försök få ut något positivt. I mitt fall är jag intresserad av en man, jag gift han singel (tror jag), som jobbar på en annan avdelning så jag ser honom bara ibland. Bra spänning i vardagen. Har skärpt upp mig och lägger mer energi på mitt utseende/träning vilket ju är bra för hälsan och sexlivet hemma. Får över lag mer energi. Nersidan är att jag lägger mycket tid på att fantisera och att jag faktiskt överväger otrohet. Det sista blir väldigt teoretiskt för jag träffar honom aldrig utanför jobbkorridorerna.

• Anonym (Haha)
    Anonym ((..)) skrev 2018-10-27 22:31:34 följande:

Hur länge har du känt så? Ibland hjälper det att berätta för henne. De flesta luttrade människor tar det bara som en komplimang. Det kanske tar bort spänningen för dig? Eller är du rädd att hon känner samma sak.

Hon är visserligen kär i någon annan förutom hennes sambo har jag konstaterat, men är det jag??smärtsamt om de inte skulle va jag
  • Anonym ((..))
    Anonym (Haha) skrev 2018-10-27 23:24:25 följande:

Hon är visserligen kär i någon annan förutom hennes sambo har jag konstaterat, men är det jag??smärtsamt om de inte skulle va jag

Hur har du konstaterat det? Intressant resonemang, man blir nyfiken ju
  • Anonym (Haha)
    Anonym ((..)) skrev 2018-10-28 00:00:12 följande:

Hur har du konstaterat det? Intressant resonemang, man blir nyfiken ju

Jo, gick så långt i min tanke att jag misstänkte en kompis.Jag hade redan hunnit få känslor när den tanken dök upp.Kompisen ringde rätt ofta i samband med hennes besök.Hon var rätt ivrig med att träffa mig samtidigt som hon hade Stenansikte,därav svår att läsa.Väldigt fint sådant dock.Hennes ögon blir jag tokig i.Jag hade lätt kunna träffa henne utan att bry mig om hennes kille.Bara jag får vara nära henne.
  • Anonym (Diagnos)

Jag är också förälskad. Han är gift med familj, jag singel. Men han har hinder för att ses, jag vill bara ligga och kramas nära.

Och jag vill mer än något annat vara i närmaste tänkbara känsla och handling, blir varm och skön i hela kroppen när jag tänker på personen:( känner mig tillfredsställd i alla sinnen med honom..

• Anonym (Haha)

Hur länge har du känt så här?

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Haha) skrev 2018-10-28 00:41:46 följande:

Jo, gick så långt i min tanke att jag misstänkte en kompis.Jag hade redan hunnit få känslor när den tanken dök upp.Kompisen ringde rätt ofta i samband med hennes besök.Hon var rätt ivrig med att träffa mig samtidigt som hon hade Stenansikte,därav svår att läsa.Väldigt fint sådant dock.Hennes ögon blir jag tokig i.Jag hade lätt kunna träffa henne utan att bry mig om hennes kille.Bara jag får vara nära henne.

Hur länge har hon varit gift? Vad får dig att tro att hon inte är kär i sin man?

Om du tror att hon inte är kär i sin man verkar det ändå som du i tanken vill byta ut henne mot din fru. Är det så?

Isf borde du nog inte berätta för henne om dina känslor. Om känslorna är besvarade kanske ni hade gjort något som du senare fått ångra..
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-10-28 21:12:04 följande:

Hur länge har hon varit gift? Vad får dig att tro att hon inte är kär i sin man?

Om du tror att hon inte är kär i sin man verkar det ändå som du i tanken vill byta ut henne mot din fru. Är det så?

Isf borde du nog inte berätta för henne om dina känslor. Om känslorna är besvarade kanske ni hade gjort något som du senare fått ångra..

Jag är ganska säker på att hon är kär i sin man då de har barn i hop. Det är aldrig något som jag ens tänkt tanken på att lägga mig i, och ärligt talat vill jag inte förstöra hennes trygghet då jag själv är skillssmässobarn.Just nu skulle jag bara hålla om henne o säga hur fin och viktig hon varit för mig.Jag är nog bara förälskad och jag gillar känslan för jag matar ju den.Har inga planer på att i sin tur byta ut min trygghet heller.Å andra sidan drömmer jag om henne men känslorna börjar svalna tyvärr :(
  • Anonym ((..))

Hur går det för dig ts?

• Anonym (Kärman)
    Anonym ((..)) skrev 2018-10-29 16:25:19 följande:

Hur går det för dig ts?

Jag har känt så här ganska länge, fast när hon har varit föräldraledig så har det ju avtagit lite eftersom man inte har träffat henne lika ofta, fast hon har alltid varit i tankarna.

Jag har kommit underfull med att det inte påverkar mig för negativt privat eller arbetet.

Det är faktiskt rätt kul att gå till jobbet och få fjärilar i magen titt som tätt;) och det vore inte lika roligt om inte hon jobbade på samma jobb som mig därför att hon är en otroligt trevlig människa!

Men idag speciellt så har jag haft rätt snuskiga fantasier om vad jag skulle vilja göra med henne.

Är jag otrogen om jag har såna här tankar??
  • Anonym (Vet precis)

Jag vet precis hur det känns men vet också att det går att leva med och att det går i vågor över tiden. På ett sätt är det en mental krydda att ha någon att sukta efter, att dagdrömma om. Man mår dåligt men samtidigt bra (ibland) när man fantiserar om hur det skulle kunna vara tillsammans med den där kvinnan.

Låt det gå på tomgång med henne så länge du inte vill separera. En vacker dag är det kanske din fru som lämnar dig? Hon går kanske och tänker på någon annan utan att du vet om det och då är det bra om du inte stängt dörren helt för din kollega.

• Anonym (Liknande)
    Anonym (Kärman) skrev 2018-10-31 22:06:19 följande:

Jag har känt så här ganska länge, fast när hon har varit föräldraledig så har det ju avtagit lite eftersom man inte har träffat henne lika ofta, fast hon har alltid varit i tankarna.

Jag har kommit underfull med att det inte påverkar mig för negativt privat eller arbetet.

Det är faktiskt rätt kul att gå till jobbet och få fjärilar i magen titt som tätt;) och det vore inte lika roligt om inte hon jobbade på samma jobb som mig därför att hon är en otroligt trevlig människa!

Men idag speciellt så har jag haft rätt snuskiga fantasier om vad jag skulle vilja göra med henne.

Är jag otrogen om jag har såna här tankar??

Man får tänka precis vad som helst inne i sitt eget huvud! Personligen kan jag känna att gränsen går vid att fantisera om en annan när jag har sex med min man. Eller, egentligen tycker jag att man får göra det om man kan behålla närvaron och kanske till och med vara mer tänd än vanligt. Det blir ju aldrig otrohet när det bara sker inne i huvudet. Men jag avstår ändå för det känns fel.
  • Anonym (Sofia)

Spännande tråd, berätta mer ts!

• Anonym ((..))

Fortfarande kär? Har det hänt något spännande?

• Anonym (urk)
    Anonym (Diagnos) skrev 2018-10-28 01:17:17 följande:

Jag är också förälskad. Han är gift med familj, jag singel. Men han har hinder för att ses, jag vill bara ligga och kramas nära.

Och jag vill mer än något annat vara i närmaste tänkbara känsla och handling, blir varm och skön i hela kroppen när jag tänker på personen:( känner mig tillfredsställd i alla sinnen med honom..

Och att du deltar i att bedra hans fru är inget du bekymrar dig över såklart, bara du får känna dig sådär varm och go och nyknullad så....
  • Anonym (urk)
    Anonym ((..)) skrev 2018-10-27 22:31:34 följande:

Det där var bland det mest naiva jag läst på länge.

Nej folk är i allmänhet inte alls sådär "luttrade" utan det är är liksom själva anledningen till att så många är otrogna och fuckar upp sina familjer. För man tror ju att man är skitluttrad och cool  och så ska man ju bara "prata av sig" fast det man egentligen vill är att få det bekräftat att den andra är precis lika kär och kåt för då får man ju sin bekräftelse som man tydligen är beredd att offra sin familj för.

Otrohet händer inte bara sådär poff.... otrohet händer för att en massa idioter tror sig vara luttrade men är egentligen helt jävla impulsstyrda och kan liksom inte tänka längre än jag vill , jag vill...men eftersom man tror att man har full koll och är superluttrad så tar man ju ett litet steg i fel riktigt åt gången och intalar sig själv att det på nåt sätt är oskyldigare än att bara ta det i ett stort steg tills man sitter där men skilsmässopappren i handen, en förbannad ex partner och ledsna ungar och tycker enormt synd om sig själv och undrar huuuuuuur det kunde bli så... 

Om man INTE tänkt knulla sönder sitt förhållande så finns det INGEN SOM HELST anledning att hålla på och diskutera sina oerhörda känslor för varandra. För redan DÄR har man passerat en jävligt fet gräns. för man vet ju att inte fan skulle väl min partner uppskatta att jag sitter och diskuterar hur enormt kåt jag är på min kollega med kollegan... 
  • Anonym (gör det bara)

berätta för henne!

• Anonym (Kärman)

Det får förbli osagt. Jag hade lite flax och har en ny spännande anställning på G i ett annat företag. Det blir skönt att gå vidare och samtidigt få ett stort lyft i karriären!

Svar på tråden Gift men kär i kollega