Anonym ((..)) skrev 2018-10-27 22:31:34 följande:
Hur länge har du känt så? Ibland hjälper det att berätta för henne. De flesta luttrade människor tar det bara som en komplimang. Det kanske tar bort spänningen för dig? Eller är du rädd att hon känner samma sak.
Det där var bland det mest naiva jag läst på länge.
Nej folk är i allmänhet inte alls sådär "luttrade" utan det är är liksom själva anledningen till att så många är otrogna och fuckar upp sina familjer. För man tror ju att man är skitluttrad och cool och så ska man ju bara "prata av sig" fast det man egentligen vill är att få det bekräftat att den andra är precis lika kär och kåt för då får man ju sin bekräftelse som man tydligen är beredd att offra sin familj för.
Otrohet händer inte bara sådär poff.... otrohet händer för att en massa idioter tror sig vara luttrade men är egentligen helt jävla impulsstyrda och kan liksom inte tänka längre än jag vill , jag vill...men eftersom man tror att man har full koll och är superluttrad så tar man ju ett litet steg i fel riktigt åt gången och intalar sig själv att det på nåt sätt är oskyldigare än att bara ta det i ett stort steg tills man sitter där men skilsmässopappren i handen, en förbannad ex partner och ledsna ungar och tycker enormt synd om sig själv och undrar huuuuuuur det kunde bli så...
Om man INTE tänkt knulla sönder sitt förhållande så finns det INGEN SOM HELST anledning att hålla på och diskutera sina oerhörda känslor för varandra. För redan DÄR har man passerat en jävligt fet gräns. för man vet ju att inte fan skulle väl min partner uppskatta att jag sitter och diskuterar hur enormt kåt jag är på min kollega med kollegan...