Evaangelicamaria skrev 2018-10-26 15:40:50 följande:
Jaha okej, då förstår ja, ja blöder ju inte innan mensen, får bara början till svamp en vecka innan mensen o lite känner ja men inte så mkt. O just nu är de molvärk.
Vet inte om jag vågar hoppas. Jag fick positivt äl test i lördags. Så ja borde oxå kunna testa nästa vecka då? Jag har oxå ett tidigt test hemma.. men vet inte om ja vågar.. vill inte bli besviken.. de där med tempen förstår ja inte riktigt aldrig testat. Ska man öka lite granna då?
Jaa de e ju det!!!
Tack snälla!! Håller tummarna för er med.
När man får mens sjunker tempen och håller sig låg. Efter äl höjs tempen och håller sig sedan hög tills mensen kommer igen. Man måste dock vara väldigt noga med att ta tempen ungefär samma tid varje dag, innan man går upp ur sängen och att man varken sovit mer eller mindre än man brukar. Det är även bra med en termometer med två decimaler för att det ska bli mer exakt. Jag har använt Natural Cycels och då för man in sin temp i appen varje dag och får en kurva över varje cykel. Så här ser min kurva ut den här cykeln:
Och så här såg den ut när jag blev gravid (och fick mf i v 7 som syns på kurvan):