• Anonym (Bra eller dåligt)

Pest eller kolera

Har varit mycket otrohetsdiskussioner nu, så jag startar en frågeställning utifrån två alternativ.

Alternativ 1. Trogen partner.

Du lever i ett ok, men lite tråkigt förhållande. Sexlivet är sådär, partnern har slappat till sig, hjälper inte till så mycket hemma, men är ändån rätt snäll och omtänksam.

Men man har barn ihop, gemensamma vänner ocksåvidare, så du väljer att stanna. Så här är det ju för de flesta, så det är bara att acceptera. Lite bitter att livet inte blev bättre, men man kan å andra sidan inte få allt.

Alternativ 2. Otrogen partner.

Du lever i ett förhållande där sexlivet faktiskt bara blir bättre med åren. Din partner är mån om sin hälsa och håller sig i god form, och hushålssysslor löser ni tillsammans, så ni får mer tid för varandra. Du är riktig glad över att inte ha hamnat i ett av de sexlösa förhållanden där folk går och vantrivs, utan älskar verkligen den du lever med, och får massor med kärleks tillbaka.

Vilket förhållande lever du helst i (du är givetvis helt omedveten om otroheten i alternativ 2)?

Och diskutera gärna varför.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pest eller kolera
  • bollpappa

Om jag är inte är medveten om otroheten, så förstår jag inte frågeställningen riktigt. Då är det att välja mellan pest och bästa välmåga ;)

• Anonym (A)
    bollpappa skrev 2018-10-26 10:31:55 följande:
    Om jag är inte är medveten om otroheten, så förstår jag inte frågeställningen riktigt. Då är det att välja mellan pest och bästa välmåga ;)
    Håller med
  • Anonym (Moral)

Det kan vara så att den inre kompassen/ moralen styr, den som skulle kunna köra med en ev otrohet, mår kanske dårligt av att bedra och vilseleda en oskyldig partner. Så även om partnern inte vet om otroheten, så vet ju den som bedrar och kanske inte kan leva under dom premisserna.

Jag skulle välja att lämna just av den anledningen, kan inte bete mig som ett svin mot någon som inte är ett svin mot mig. Det störta sveket skulle vara mot mig själv, att stanna i en icke fungerande samvaro utan kärlek och sex, att bedra med någon annan likaså.

• Nacho

Ha ha! Frågeställngen faller på att man vet om otroheten men ska låtsas att inte veta. Ungefär lika logiskt som att ringa en myndighet och presentera sig med namn och be att få göra en anonym anmälan.

• Anonym (en aning vinklat)

Snacka om vinklade alternativ. Valde ingen av dem.

Personligen tycker jag ingen har rätt att göra mina val åt mig så det spelar ingen roll om förhållandet är bra eller dåligt, den som tar ifrån mig rätten att själv välja vilket slags förhållande jag vill leva i och vilken slags partner jag vill leva med är ett svin som inte förtjänar varken min kärlek eller respekt,

• Xzx

Hur kan man göra ett val om delar av alternativen innehåller omedvetna delar?

Det faller på sin egen orimlighet :P

• Cunnilingus18

Konstig tråd?

Men om jag ska välja så väljer jag nr 2 alla gånger. Så länge det bara handlar om sex utan känslor och att allt i övrigt är så bra som du skriver i tråden.

• Pentra

Så länge som min jag och min partner kan ge varandra det vi gemensamt känner är underbart att ha tillsammans, så gör det inte mig något om han håller av och har ett förhållande med någon ytterligare. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (Fel)

Tror du skrivit lite fel i omröstningen. Båda två är ju trogna, men den ene är tråkig och den andre är fantastisk. Gör om gör rätt xD

• Anonym (Bra eller dåligt)
    Anonym (Fel) skrev 2018-10-29 04:40:12 följande:

Tror du skrivit lite fel i omröstningen. Båda två är ju trogna, men den ene är tråkig och den andre är fantastisk. Gör om gör rätt xD

Ja, O:et trillade bort, går inte att ändra nu i efterhand, men om man läser frågeställningen begriper man ju vad man ska rösta på.
  • Anonym (Fel)
    Anonym (Bra eller dåligt) skrev 2018-10-29 06:13:17 följande:

Ja, O:et trillade bort, går inte att ändra nu i efterhand, men om man läser frågeställningen begriper man ju vad man ska rösta på.

Jag tror dessvärre att folk inte läser allt jättenoga och sen ser alternativen, klart man väljer trogen och fantastisk då. Så resultatet av omröstningen blir nog inte helt riktig tyvärr.
  • Anonym (Fel)

Jag tror dessvärre att folk inte läser allt jättenoga och sen ser alternativen, klart man väljer trogen och fantastisk då. Så resultatet av omröstningen blir nog inte helt riktig tyvärr.
  • Anonym (Fel)

• Anonym (K)
    Anonym (Fel) skrev 2018-10-29 07:16:41 följande:

Precis. Men TS gjorde så med flit kanske. Så hen kan låtsas att fler vill ha otrogna partners. :)
Svar på tråden Pest eller kolera