• hardy1

    Ny skild och allmänt jobbigt

    hej jag är nu skild efter att varit i äktenskap över 22 år vardag känns välgit tom, har en dotter på 15 år som ska bo hos då hennes mamaa ska flytta till Oslo. Anledning till skilsmässa har varit många då min fru lider av bodyline  egenskaper hon mån bra ena dagen och Adra den är skit. Vi kännar tillsammans över en miljon SEK och vi skulle kunna ha vilket bra liv vi vill. Att detta har leder till att jag har börjat missbrukat alcohol  och mår allmänt dåligt. vet inte var jag ska vända mig .

    Jag behöver förslag från er och lite uppumpning för att komma rätt

  • Svar på tråden Ny skild och allmänt jobbigt
  • Mongoliet

    Trist med bodyline men med 1 miljon går det nog att slipa bort.

  • Rosz

    Hej

    Såhär ska du göra, se om det finns ngn psykolog lr terapeut du kan vända dig t på vc, och du borde defentitivt sluta på en gång att dricka. Jag talar av erfarenhet, inget hjälper om du börjar missbruka. Och alkohol är farligare än andra droger för det är så giftigt för kroppen. Detta var nog inget du vill höra men måste sägas. Hoppas du ser att ngn har svarat dig. Tycker det är förjävligt att du inte fick ett bra o ärligt svar tbaks. Jag önskar dig all framgång o lycka.

    Jag tror på dig att du kan klara detta som hänt dig. Du måste bara bestämma dig att ditt liv är värt att ta vara på istället för att kasta bort. Låter lättare sagt än gjort. Men tänk på din dotter, hon behöver dig nu mer än ngnsin. Jag tror på dig.

    Om du vill kan det vara bra att du söker dig t en

    AA-grupp (anonyma alkoholister), du behöver inte berätta för ngn att du går där om du inte sj vill.

    Kan säga att många får det lättare att sluta som går på regelbundna möten. Minst 1 ggr/v.

    Och att jag förstår att det känns ensamt oc skit just nu, de kommer kännas så ett tag sen kommer de bli bättre. Men då måste du ta dig igenom detta på ett nyktert sätt annars blir de svårt att komma framåt oc bearbeta sorgen i allt som du fått vart med om.

    Mvh

Svar på tråden Ny skild och allmänt jobbigt