• Oktobertjej

Känner mig misslyckad. Behöver bara skriva av mig.

Hej allihop.

Vill egentligen mest skriva av mig. Känner mig så ledsen och uppgiven. Misslyckad.

Fyllde 30 förra veckan och det känns på något sätt som en magisk gräns för fertiliteten. Vi lyckades inte få något barn innan jag fyllde 30 (min sambo är 35), och överallt läser jag om hur fertiliteten går nedåt snabbare efter 30... det känns så hopplöst. Jag är så ledsen. När blir det vår tur? Tänk om det aldrig blir något barn...

Jag hade hoppats så på den här månaden, någonting kändes annorlunda. Jag har känt mig så neutral i kroppen sedan ÄL, jag har inte haft samma skengravida känsla som föregående månader... Jag har nästan känt mig som ett barn, före puberteten. Mina bröst har inte ömmat som de brukar och mitt kiss har varit utan den starka ammoniaklukten. Jag har känt mig så olik mig själv, och eftersom det skiljt sig så från alla tidigare månader tänkte jag att kanske äntligen är det vår tur...

Har egentligen BIM på måndag men imorse fanns två små bruna fläckar i trosan. Jag blev så besviken på mig själv, på min kropp. Det har droppat lite brunt till o från under dagen, men inget mer. Kan jag våga hoppas på att det finns ett knyte inom mig ändå? Förmodligen inte, det är ju ändå två dagar kvar till BIM och kroppen ville bara släppa ifrån sig lite ?för mens?.

Jag vet inte varför jag skriver detta, ville bara lufta mig lite. Fick iaf lättat på trycket.

Utsäkta rörigt inlägg.

• Svar på tråden Känner mig misslyckad. Behöver bara skriva av mig.
  • Jag är bara jag

Enligt nya studier är det bara marginellt fertiliteten sjunker strax efter 30. Först efter 35 sjunker den mer drastiskt. Så du behöver absolut inte tro att det ska bli svårt bara för att du råkat fylla 30. Dessutom ger man inte upp hoppet förrän mensen kommit med besked så gravid kan du visst vara denna gång. Glad

• Oktobertjej

Min mens verkar verkligen leva rövare den här månaden. Jag blöder som aldrig förr. Det rinner ut som trög, röd sirap varje gång jag är på toaletten. Bindan i trosan är helt ren... Har aldrig upplevt detta tidigare.

Bara att hoppas på att det blöder ut snabbt så vi kan försöka igen.

• UndrandeSökare
    Oktobertjej skrev 2018-10-28 11:45:46 följande:

Min mens verkar verkligen leva rövare den här månaden. Jag blöder som aldrig förr. Det rinner ut som trög, röd sirap varje gång jag är på toaletten. Bindan i trosan är helt ren... Har aldrig upplevt detta tidigare.

Bara att hoppas på att det blöder ut snabbt så vi kan försöka igen.

Hur många månader har ni försökt? Jag kunde inte se att du hade skrivit det. Om man har försökt i 12 månader utan plus så kan man få göra en infertilitetsutredning genom Landstinget. Isåfall ringer man Kvinnokliniken på närmaste sjukhus och säger att man vill göra en utredning. Det kan vara flera månaders väntetid så hör av er så ni får ställa er i kö iallafall.

Vid en utredning tar man en mängd blodprover, gör äggledarspolning och spermaprov.
Svar på tråden Känner mig misslyckad. Behöver bara skriva av mig.