• Soffpotatisen

Gonal-f och ovitrelle, ge mig lugnande ord!

Hej alla familjelivare!

Efter 2 år fick jag äntligen en follikel över 18mm, tog ovitrelle 23/10 och nu måste jag bara gå och vänta! man kan ju tro att man borde blivit expert på att vänta men icke!

Hade värsta svullna magen, hunger, tunna rikliga flytningar och första två dagarna efter sprutan.. ont i bröstvårtorna har jag haft hela tiden och även nu 5 dagar senare. Vet att dessa symtom inte betyder nåt, de är inte det jag går runt o tänker på hela dagarna..

Är snart 25 år, frisk för övrigt.. hur stor chans har jag att detta funkat?? Ge mig lite feedback, egna historier och stöttning tack! <3

• Svar på tråden Gonal-f och ovitrelle, ge mig lugnande ord!
  • Jag är bara jag

Om problemet bara har varit att du sällan/aldrig haft äl och du nu fått äl är chansen minst lika stor som andra kvinnor i din ålder, d.v.s nästan 40%. Har du PCO skulle jag tro chansen är ännu lite högre för de brukar ha bättre äggkvalitet.

• Anonym (T)

Hej!

Hade också en follikel över 18 mm (gonal f), tog ovitrelle och är nygravid (plussade idag på bim -4).

Lycka till, det kommer gå bra!

• Anonym (T)
    Soffpotatisen skrev 2018-10-28 21:33:30 följande:

Åh tack anonym för svar! Grattis vad roligt!!

Hur kände du efter ovitrelle? Symtom?

Ovitrelle ger tyvärr gravsymtom, ömma bröst/molvärk i magen osv. Efter 10 dagar kan du räkna med att den gått ur kroppen (du kan testa med billiga stickor så ser du när den är ur kroppen).

Tack! :)
  • Anonym (T)

Om 5 dagar kan du räkna med ?riktiga? symtom. Vet att det är jobbigt för man känner sig supergravid efter ovitrelle!

• Soffpotatisen

Ja jag har inga jätte symtom därför ja blir orolig.. förväntade mig att känna när ägget släppte men de är väl ingen självklarhet ;) idag är ovitrelle +5 och bröstvårtorna gör fortfarande ont. Gravtestet i morse visade ett svagt streck så ska följa det hela tiden tänkte ja!

Känner väl mest att ja vill höra om lyckade försök efter ovitrelle =D

• Anonym (T)

Kände när ägget släppte första inseminationen men inte denna omgång. Hade tom två ägg och kände absolut ingenting! Min gyn sa att man inte behöver känna något heller.

Räkna med ett falskt positivt såhär tidigt så du är beredd <3. Ägget har inte hunnit fästa vid det laget. Jag tror mitt fäste ÄL+5 och tog ytterligare några dagar innan det visade något på stickan..

• Anonym (T)

Menar att ägget hinner fästa men hcg börjar inte utsöndras ännu!

• Soffpotatisen

Okej tack för svar! :D

Ja men precis så är det ju, allt du säger stämmer ju. Känns iallafall bättre nu :)!

Men jag ska fortsätta testa tills de bli blankt o sen hoppas på nya positiva resultat!

Svar på tråden Gonal-f och ovitrelle, ge mig lugnande ord!