• sigge1235

Hur fira första födelsedagen?

Okej hela denna tråd är ett enda stort i-landsproblem men ändå, snälla hjälp :D 

Dottern fyller ett år i januari och jag drömmer om ett stort ettårskalas (hade inget dop eller dylikt så tänker istället för det). Hon fyller en vanlig vardag, tyvärr. Så två frågor;

* Ska vi ha kalas på själva födelsedagen trots att bara kanske några kan då iom att det blir en vardagkväll plus att det blir ganska kort innan hon måste sova.
    * Vilka kan vi bjuda? Jag drömmer såklart om ett stort kalas men vad blir roligast för henne? Tyvärr har vi nog inga släktingar som kommer komma (ev ett fåtal om det blir på en helg istället). Alla vänner har barn vilket ju både blir kul och stökigt.

Hur har ni gjort??

• Svar på tråden Hur fira första födelsedagen?
  • Piff

Hade haft fest på helgen, helt klart. Lördag, ska ni bjuda på mat eller bara fika? Ställ upp matbuffe, o sen fikabuffe. Ha "öppet hus" mellan 12-16. Bjud in alla ni vill ha med, de som har en relation o ett intresse för barnet. Pynta o dekorera efter smak.

• Almina
    Piff skrev 2018-10-28 21:41:28 följande:

Hade haft fest på helgen, helt klart. Lördag, ska ni bjuda på mat eller bara fika? Ställ upp matbuffe, o sen fikabuffe. Ha "öppet hus" mellan 12-16. Bjud in alla ni vill ha med, de som har en relation o ett intresse för barnet. Pynta o dekorera efter smak.

Håller helt med! Och jag hade satsat på rejält fika, utan mat. Öppet hus gör ju både att det kan gå att bjuda fler (bjud ev in till lite olika tider om ni vill sprida ut gästerna) utan att det blir för mycket folk samtidigt.
Svar på tråden Hur fira första födelsedagen?