Separera eller inte när barn är inblandade?
Jag har kommit fram till att jag inte är kär i min sambo längre, jag tror inte ens jag älskar honom. Vi har varit tillsammans i över 15 år och har två barn tillsammans, 9 och 6 år. Vi har lätt för att höja rösten mot varandra, och barnen hör så klart det. Vi har inga direkta gemensamma intressen längre och det är väldigt sällan vi gör något bara han och jag då vi inte har någon i vår närhet som han vara barnvakt.
Hade vi inte haft barn så hade jag lämnat honom, men nu när det är barn inblandade så blir det så mycket svårare. Ska jag tänka på dom i första hand? Eller ska jag vara ego och tänka på mig själv.
Jag har inte vågat ta upp detta med min sambo för jag vet att det skulle ta hus i helvetet då. I hans värld är det han och jag för evigt, han har lite narcissistiska drag. Han har tidigare sagt att han inte vill ha gemensam vårdnad om vi skulle separera, om han fortfarande tänker så vet jag inte. Han är kärleksfull med sina barn, men bara när det passar honom. Jag har inget emot att ha ensam vårdnad, men åter igen, är det bäst för barnen? Om vi separerar så måste vi även lämna huset vi bor i, ingen av oss har råd att bo där själv. Så barnen får separation från oss samt deras hem.
När vi har bra perioder så har jag inget emot att leva med honom, men sen kommer svackan och allt känns skit.
Önskar bara lite kloka råd och tankar från er