• morran1234

han säger att jag är allt han drömt om

Hej!

Jag är kär i en kille som äter antidepressiva samt har anknytningsproblem. Han säger att jag är allt han drömt om, men jag kan inte känna det. På något vis känns det som om han egentligen inte bryr sig så mycket. Har någon av er någon erfarenhet av en liknande situation och hur mycket påverkar egentligen medicinerna förmågan att känna förtjusning?

• Svar på tråden han säger att jag är allt han drömt om
  • morran1234

Ja!

Jag dras till honom för att han inte är "på" som andra killar brukar vara. Han är liksom respektfull och lämnar mig ifred. 

Vi är 40 och 42 år gamla. Jag har tre barn - han har inga.

Ja - precis så. Jag vill rädda honom, lysa upp hans enformiga liv, visa honom kärlek och närhet. Det är nog så att jag måste släppa det hela.

Tack för era svar - det betyder så mycket!

• Anonym (Peachy)

Hoppas det ordnar sig för dig, och att du hittar en ?enklare? man, om du förstår vad jag menar.

Är själv en sån som omedvetet dragits till den där typen av män, och det har aldrig gått bra. Nu är jag medveten om det, ser problematiken och undviker den typen av låsta, slutna, passiva och rent ut sagt skittråkiga män.

Kram!

• Spagettimonstret

Jag förstår inte, han säger att du är fin och allt han drömt om men du menar att han inte kan sätta ord på känslor. Han hör av sig ofta och ger dig uppmärksamhet, men du tycker att han inte tar initiativ. Vad vill du av honom?

• Anonym (ooO)

Jag dejtade en kille som inte visade känslor.Kändes som han inte ville ses, och ibland sade han att han ville att vi skulle flytta ihop. Han kändes likgiltig till om vi skulle ses eller inte. Jag blev helt förvirrad.
    Vi flyttade ihop, och han fortsatte sitt passiva sätt. Jag brukade försöka sova borta för att han skulle sakna mig och kanske visa något. Vi bråkade om det ibland och han sade att han är sådan och passar det inte så får jag gå.
    Jag hängde mig kvar, för trots allt så älskade jag honom. 
    Försökte hålla mig borta ibland och inte höra av mig, och det verkade inte bekomma honom. Tills en dag när han insåg att han håller på att förlora mig, då hade det vart sådär i 3 år.. 
    Han totalvände, grät i flera dagar och bad mig om förlåtelse. Han rev sin tjocka mur han hade byggt upp för att skydda sig själv, och nu är han den mest kärleksfulla mannen. Jag är fortfarande lite skadad efter de år utan bekräftelse. 
    Det har vart så ingrott i mig att han inte bryr sig, så nu när han visar att han bryr sig har jag svårt att tro det.. Men sakna men säkert börjar vi få det riktigt bra.

• Anonym (ooO)

Jag dejtade en kille som inte visade känslor.Kändes som han inte ville ses, och ibland sade han att han ville att vi skulle flytta ihop. Han kändes likgiltig till om vi skulle ses eller inte. Jag blev helt förvirrad.
    Vi flyttade ihop, och han fortsatte sitt passiva sätt. Jag brukade försöka sova borta för att han skulle sakna mig och kanske visa något. Vi bråkade om det ibland och han sade att han är sådan och passar det inte så får jag gå.
    Försökte hålla mig borta ibland och inte höra av mig, och det verkade inte bekomma honom. Tills en dag när han insåg att han håller på att förlora mig, då hade det vart sådär i 3 år.. 
    Han totalvände, grät i flera dagar och bad mig om förlåtelse. Han rev sin tjocka mur han hade byggt upp för att skydda sig själv, och nu är han den mest kärleksfulla mannen. Jag är fortfarande lite skadad efter de år utan bekräftelse. 
    Det har vart så ingrott i mig att han inte bryr sig, så nu när han visar att han bryr sig har jag svårt att tro det.. Men sakna men säkert börjar vi få det riktigt bra.

• Anonym (Lily)

Jag har tagit antidepressiva i många år, och det har aldrig hindrat mig från att känna kärlek eller att bry mig om de jag tycker om.

Känns som att han använder sin medicin som bortförklaring.

• morran1234
    Spagettimonstret skrev 2018-10-29 19:02:02 följande:

Jag förstår inte, han säger att du är fin och allt han drömt om men du menar att han inte kan sätta ord på känslor. Han hör av sig ofta och ger dig uppmärksamhet, men du tycker att han inte tar initiativ. Vad vill du av honom?

ja exakt. Jag får inte komma hem till honom, han vill aldrig gå ut på någon bar - han vill egentligen bara att vi ska fika ibland och gå på museum. Kan tillägga att han va väldigt annorlunda mot mig innan jag visade intresse. Då ville han ses jämt, gav mig presenter - sedan jag visade att jag va kär ändrade han sig. 
  • morran1234
    Anonym (Lily) skrev 2018-10-29 19:21:20 följande:

Jag har tagit antidepressiva i många år, och det har aldrig hindrat mig från att känna kärlek eller att bry mig om de jag tycker om.

Känns som att han använder sin medicin som bortförklaring.

ok! ja ... jag vet inte. Jag bara känner att han inte vill eller våga slåss för mig. Inte på något vis.
  • morran1234
    Anonym (Peachy) skrev 2018-10-29 18:55:28 följande:

Hoppas det ordnar sig för dig, och att du hittar en ?enklare? man, om du förstår vad jag menar.

Är själv en sån som omedvetet dragits till den där typen av män, och det har aldrig gått bra. Nu är jag medveten om det, ser problematiken och undviker den typen av låsta, slutna, passiva och rent ut sagt skittråkiga män.

Kram!

Tack!
    Visste inte att det är ett vanligt syndrom hos män - att de är lite svalare. Denna man är så otroligt passiv - han vågar inte visa mig att han tycker om mig.
  • morran1234
    Meriall skrev 2018-10-29 16:55:25 följande:

Antidepressiva tar ofta udden av både negativa och positiva känslor.

ja! jag tänker just det.
  • morran1234
    Anonym (ooO) skrev 2018-10-29 19:16:14 följande:

Otroligt! Vad var det som låg bakom hans slutna beteende? vad va han rädd för?
Svar på tråden han säger att jag är allt han drömt om