• Anonym (Rättsläkaren)

    Jobbar som rättsläkare, fråga mig vad du vill

    Hej

    Jobbar som rättsläkare i Stockholm. Många verkar tycka att mitt jobb är spännande och intressant då jag utför obduktioner på uppdrag åt polisen.

    Fråga mig vad du vill.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-11-02 18:05
    Självklart finns det vissa frågor jag inte kan svara på då jag är under tystnadsplikt.
    Så ursäkta i förväg om jag då inte kan svara på just det du undrar.

  • Svar på tråden Jobbar som rättsläkare, fråga mig vad du vill
  • Anonym (Hanna)

    Hur kommer det sig att du blev rättsläkare ? Hur var din väg dit sett ut ?

  • Anonym (Störd fråga kanske)

    När du utför ditt jobb tillsammans med en kollega eller någon som assisterar, har ni då en vanlig konversation och kanske skojar med varandra eller pratar om något annat samtidigt som ni gör ert jobb? Lite som två bilmekaniker eller två snickare kan göra, eller skulle det räknas som respektlöst mot den döde personen?  

  • sextiotalist
    Anonym (Rättsläkaren) skrev 2018-11-02 05:12:37 följande:

    Hej

    Jobbar som rättsläkare i Stockholm. Många verkar tycka att mitt jobb är spännande och intressant då jag utför obduktioner på uppdrag åt polisen.

    Fråga mig vad du vill.


    Pratar du med den döda på samma sätt som Ducky i NCIS. Jag tycker det är fint och respektfullt hur den rollkaraktären behandlar de som ska obduceras,  men ingen aning om det är något som rättsläkare väljer att anamma i sitt yrkesliv.
  • Anonym (Lina)

    Intressant tråd. Vad fick dig intresserad av rättsmedicin? Berätta gärna om dina arbetsuppgifter - hur ser en typisk arbetsdag/arbetsvecka ut?

  • Anonym (Penisstorlek?)
    Anonym (Rättsläkaren) skrev 2018-11-02 05:12:37 följande:

    Hej

    Jobbar som rättsläkare i Stockholm. Många verkar tycka att mitt jobb är spännande och intressant då jag utför obduktioner på uppdrag åt polisen.

    Fråga mig vad du vill.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-11-02 18:05
    Självklart finns det vissa frågor jag inte kan svara på då jag är under tystnadsplikt.
    Så ursäkta i förväg om jag då inte kan svara på just det du undrar.


    Hur stor är din penis?
Svar på tråden Jobbar som rättsläkare, fråga mig vad du vill