Anonym (Hanna) skrev 2018-11-04 12:21:08 följande:
Tycker inte att du behöver vara själv en enda sekund: Du har två otroheter att hämta hem, dvs du har rätt att vara med två andra nu för att ni ska kunna bli kvitt. Det kan du också säga till din pojkvän. Börja leta efter någon annan, chatta och gå ut på singelmarknaden, lämna din dåliga karl känslomässigt genom att leta någon annan men var samtidigt med honom lite då och då tills ngn bättre dyker upp men engagera dig absolut inte i din pojkvän förrän ni är kvitt (du har träffat två andra och varit fysisk med dem). Kanske faller du för någon annan när du varit otrogen då du ser att de är bättre. Gör likadant mot honom, det är ju sådana regler som han har satt upp och om han är otrogen så gäller det naturligtvis för båda att få vara det. Sitt aldrig och var trogen mot en otrogen utan ta chansen att själv få ha den förmånen under de förhållandet. Det enda sättet att förlåta en otrohet är att själv först få göra samma sak. Varför sitta som ett fån och va trogen när det finns män där ute som på riktigt skulle uppskatta dig? När du hittat någon annan som du klickar med, ha sex med den nye. Då kanske du blir kär i den nye förhoppningsvis, och då lämnar du din gamle otrogne spelmissbrukare. Att dejta så här kan ge dig självförtroendet tillbaka. Var tydlig mot din kille att du nu pratar med andra, chattar och lägg upp dig på en dejtingsida och låt dig bjudas ut av bättre män. Din kille får vänta tills ni är kvitt och först DÅ kanske det kan börjas om och förlåtas. Om han har förbättrat sig då. Om du fortfarande vill ha honom efter att du prövat bättre. Så tycker jag.
Är absolut inte ute efter att bli kvitt, men förstår din poäng. Att det ska bli lättare för mig. Men det skulle ALDRIG falla mig in att vara otrogen. Jag vet hur mycket det sårar, och oavsett hur mycket han sårat mig, skulle jag aldrig kunna ge samma mynt tillbaka. Ingen förtjänar att bli sviken på det sättet.
Jag träffade faktiskt en annan när vi hade gjort slut, och det kändes superbra. Men sen kom jag tillbaka till samma kille igen, och han vet om allt. Även fast vi hade gjort slut då, har jag fortfarande extremt dåligt samvete för det.