• Anonym (Kokbok)

Otrogen mot ditt ex,med din nuvarande partner

Ja som rubriken lyder:

Du som har varit otrogen mot ditt ex med din nuvarande partner .. har du varit otrogen igen,med din nuvarande ??

Ärlighet spotta ut allt ni har mina vänner !

• Svar på tråden Otrogen mot ditt ex,med din nuvarande partner
  • Anonym (Kokbok)
    Anonym (Kokbok) skrev 2018-11-04 21:24:30 följande:

Ja som rubriken lyder:

Du som har varit otrogen mot ditt ex med din nuvarande partner .. har du varit otrogen igen,med din nuvarande ??

Ärlighet spotta ut allt ni har mina vänner !

Kom igen nu.60 visningar och inget svar.
  • Anonym (BelleB)

Nej var Inter otrogen mot mitt ex med min nuvarande. Däremot var han otrogen mot sitt ex med mig, han lämnade sin dåvarande för mig, för herrans många år sedan.

• Anonym (Nej)

Jag var otrogen mot mitt ex med min nuvarande och han var otrogen mot sitt ex med mig. Vi hade en affär i nästan två år innan vi båda valde att lämna. Jag har inte varit otrogen mot min nuvarande för han är rätt för mig. Nu har vi varit gifta i 5 år och ihop i 9 år.

• Anonym (Kerstin)

Jag var otrogen mot mitt ex med mitt nuvarande ex som var otrogen mot sitt ex som var mitt ex som var otrogen mot sitt ena ex men inte det andra exet som var otrogen mot båda sina ex. Mitt ex var otrogen med mig mot min nuvarande som var ex till mitt ex som var exet som jag var otrogen med.

• cb66

Det är rätt vanligt att man varit otrogen mot sitt ex när man inleder ett nytt förhållande. Det har ingen påverkan på om man är otrogen igen. Om man tar konsekvensen av sin otrogenhet och blir tillsammans med den nya så har man varit ärlig i sitt uyppsåt.

De som är otrogna och stannar kvar är falska idioter som borde kastreras.

• Anonym (Nono)

Nej det har jag inte. Han är allt jag någonsin velat ha, jag var kär i honom redan på gymnasiet. Det var för 17 år sedan. Vi har idag varit tillsammans i fyra år.

• Anonym (Skit samma.)
    Anonym (Nej) skrev 2018-11-04 22:31:41 följande:

Jag var otrogen mot mitt ex med min nuvarande och han var otrogen mot sitt ex med mig. Vi hade en affär i nästan två år innan vi båda valde att lämna. Jag har inte varit otrogen mot min nuvarande för han är rätt för mig. Nu har vi varit gifta i 5 år och ihop i 9 år.

nuvarande? Tja, det knullas till höger och vänster, mycket bland kollegor. Jag slängde ut skiten, hon var inte bättre värd. Har ingen nuvarande, svårt att bara byta så där. Respektlöst, om man inte redan i förväg, har ingått avtal om fritt förhållande. Det hade inte jag. Gör ont som piss. Pissiga som vänstra.
  • Anonym (a)
    cb66 skrev 2018-11-05 13:36:36 följande:

Det är rätt vanligt att man varit otrogen mot sitt ex när man inleder ett nytt förhållande. Det har ingen påverkan på om man är otrogen igen. Om man tar konsekvensen av sin otrogenhet och blir tillsammans med den nya så har man varit ärlig i sitt uyppsåt.

Det kan absolut ha påverkan på om man är otrogen igen för det visar att det är så man hanterar såna situationer, dyker det upp något bättre så drar man sig inte för att svika och ljuga. Men som tur är lär sig vissa av sina misstag så alla gör inte om sina misstag, Men vissa lär sig aldrig och gör om det  gång på gång. Att man inte varit otrogen än i sitt förhållande bara för att man är nöjd just nu säger egentligen ingenting, den verkliga frågan är vad som händer när man inte längre är så nöjd och man börjar snegla på något nytt.

På vilket sätt menar du att man tar konsekvenserna av sin otrohet när man blir ihop med den nya? Det kan väl knappast ta konsekvenserna av en otrohet?

Ärlig i sitt uppsåt är man aldrig när man sviker, ljuger och missbrukar andras förtroende. Däremot tycker man säkert att uppsåtet rättfärdigar hadlingarna. Men det finns aldrig något ärligt med svek och lögner.
  • PH76

Jag var inte otrogen mot mitt ex med min nuvarande, men jag var tyvärr väldigt otrogen mot henne (och de innan).

Dock så har jag aldrig varit otrogen mot min fru.

• Rattsarak
    cb66 skrev 2018-11-05 13:36:36 följande:

Vänta va? Du menar alltså på fulla allvar att man har varit ärlig och allt är okej om man går till den "nya". Det är väl klart som korvspad det har påverkan, har du en gång rökt på är det större risk att du gör det igen...

Man tar defintivt inte konsekvensen så.. Men du får ju tycka som du vill

• cb66
    Rattsarak skrev 2018-11-07 08:42:29 följande:

Vänta va? Du menar alltså på fulla allvar att man har varit ärlig och allt är okej om man går till den "nya". Det är väl klart som korvspad det har påverkan, har du en gång rökt på är det större risk att du gör det igen...

Vad jag menar är att om man är otrogen med den man sen lever resten av livet med har man gått till nått nytt. Om man blir himlastormande kär i en människa och vill leva resten av livet med den så är man ärlig i det uppsåtet. 

Självklart skall man göra slut och ha sex på rätt sida om avslutet men det kanske inte är så lätt.

Undrar hur många som hade sex med sitt var otrogna åt andra hållet. DVs man har sex med sitt ex innan det är helt slut men den nuvarande anser att man redan blivit ihop.??

Jag ser ingen koppling mellan att träffa nån ny och eventuellt vara otrogen i mellanperioden och sen göra samma sak igen. 
  • Anonym (Kerstin)
    Anonym (Hm) skrev 2018-11-05 12:10:35 följande:

Aldrig varit otrogen

Bra där.
  • Anonym (Kerstin)
    Rattsarak skrev 2018-11-07 08:42:29 följande:

Oavsett varför man dumpar sitt ex blir det alltid bittrare om man går till en ny snabbt. Även om man lovar att man träffade den nya av en ren slump dagen efter man gjorde slut så gnager alltid misstanken om att man träffats tidigare och haft sex.

Gör man slut på grund av en ny relation svider det mer men det betyder inte att man gör detta varje gång eller att man har mer tendens att vara otrogen.

Hur många var helt och hållet singel när de träffade sin livs kärlek ???
  • Anonym (Kerstin)
    Anonym (Skit samma.) skrev 2018-11-05 20:39:55 följande:
    nuvarande? Tja, det knullas till höger och vänster, mycket bland kollegor. Jag slängde ut skiten, hon var inte bättre värd. Har ingen nuvarande, svårt att bara byta så där. Respektlöst, om man inte redan i förväg, har ingått avtal om fritt förhållande. Det hade inte jag. Gör ont som piss. Pissiga som vänstra.
    Buhu, gå och var bitter i ett annat hörn
  • Anonym (a)
    Anonym (Kerstin) skrev 2018-11-07 15:12:22 följande:
    Buhu, gå och var bitter i ett annat hörn
    Är det inte ganska naturligt att vara sur och bitter när någon du litade på gett dig en käftsmäll och sedan pisat dig i ansiktet när du ligger?
  • Anonym (a)
    cb66 skrev 2018-11-07 14:48:19 följande:
    Vad jag menar är att om man är otrogen med den man sen lever resten av livet med har man gått till nått nytt. Om man blir himlastormande kär i en människa och vill leva resten av livet med den så är man ärlig i det uppsåtet. 

Självklart skall man göra slut och ha sex på rätt sida om avslutet men det kanske inte är så lätt.

Undrar hur många som hade sex med sitt var otrogna åt andra hållet. DVs man har sex med sitt ex innan det är helt slut men den nuvarande anser att man redan blivit ihop.??

Jag ser ingen koppling mellan att träffa nån ny och eventuellt vara otrogen i mellanperioden och sen göra samma sak igen. 
    Fat du har ju missat poängen... problemet med otrohet är att man sviker och ljuger för någon som litar på dig. Alltså spelar det ingen som helst roll för den drabbade om personen sedan lever lycklig i alla sina dar med den andra eller om de knullar 10 ggr och sen splittar. Det är fortfarande ett svek och gör precis lika ont. Och att svika och ljuga för något som litar på dig kan ALDRIG vara ärligt oavsett vad man anser sig ha för anledning.

Ja relationer och val är inte alltid lätta, men bara för att något är svårt så rättfärdigare det inte att svika, såra och förnedra andra.

Tankar och känslor är INTE otrohet, otrohet är när du GÖR något dum av dina tankar. Så att tänka på en supermodell eller kollegan när du knullar din partner är alltså INTE otrohet. Om du däremot knullar både modellen eller kollegan  OCH din partner så är det otrohet.

Kopplingen mellan otrogen tidigare och otrogen igen är att det som avgör om en person är otrogen avgörs av hur personen hanterar en viss situation och INTE av situationen i sig. Om Stina visar sig naken och säger "kom och sätt på mig" för kalle och stefan som båda är gifta så kommer kanke kalle nappa men stefan tacka nej. Alltså beror valet båda gjorde på dem själva och vilka värderingar de har och inte på att stina var naken och villig.  Vilket alltså betyder att nästa gång båda ställs inför en liknande situation så är det troligare att Kalle kommer göra det igen än att stefan gör det eftersom Kalle tidigare har visat att det var så han hanterar en sån situation. OBS! TROLIGARE inte säkert för människor förändras ibland... men inte alltid.
Svar på tråden Otrogen mot ditt ex,med din nuvarande partner