• Hjälp85

V 7+3 för liten fostersäck

Va idag på tidigt ul och är i v 7+1 Vet exakt datum pga insemination Fick se hjärtslagen på pyret men läkaren sa att han inte trodde det skulle gå vägen för att fostersäcken var lite liten Han sa att den var i storleken för v 6+0 Kändes som jag gick därifrån med svaret att jag skulle invänta mitt missfall Så ledsen! Jag var bara så fokuserad på att få se ett hjärta men fick så mycket mer information Kan han ha fel?

Ska på nytt ul i veckan men jag kan inte sova.

Kan fostersäcken växa till sig?

• Svar på tråden V 7+3 för liten fostersäck
  • Hjälp85

Ingen som fått höra att fostersäcken är liten och att det troligtvis blir ett missfall?

• Fenugreek

Det hände mig i en av mina graviditeter. Fostret motsvarade sin vecka och hjärtat slog, men fostersäcken var en dryg vecka för liten. Minns inte exakt på dagen när jag gjorde ultraljudet men det var i v 8+ ngt. Fick komma tillbaka två veckor senare och då hade säcken vuxit till sig och både foster och fostersäck mätte enl datum så v 10+ ngt.

• Kamasjo

Även jag gjorde ett tidigt vul i vecka 6+4 p.g.a blödningar där man konstaterade att fostersäcken var en vecka mindre men fostret var 6+4 och hjärtat slog. Två veckor senare var allt ok och fostret hade växt till 8+4. Läkaren sa ingenting om säcken då. Hade inte sagt någonting om den på första ultra heller om inte jag reagerat på siffrorna då han mätte, tror jag. Idag är jag i vecka 35, allt gått bra. Lycka till!

• Hjälp85
    Kamasjo skrev 2018-11-06 07:39:43 följande:

Även jag gjorde ett tidigt vul i vecka 6+4 p.g.a blödningar där man konstaterade att fostersäcken var en vecka mindre men fostret var 6+4 och hjärtat slog. Två veckor senare var allt ok och fostret hade växt till 8+4. Läkaren sa ingenting om säcken då. Hade inte sagt någonting om den på första ultra heller om inte jag reagerat på siffrorna då han mätte, tror jag. Idag är jag i vecka 35, allt gått bra. Lycka till!

Tack så hemskt mycket ???????? Jag har verkligen gått i negativa tankar och detta hjälper mig massor. Tycker det är så illa av läkaren att uttala sig på detta sätt. Han sa ordagrant? tror tyvärr inte detta kommer att hålla. Förbered dig på missfall inom någon vecka.

Ska på ul imorgon och ber till gudarna att det blir bra
  • Hjälp85

Det va tyvärr inget possetivt idag på ul. Hjärtat hade slutat slå och jag ska få remiss till ett sjukhus

• Kamasjo
    Hjälp85 skrev 2018-11-07 11:18:58 följande:

Det va tyvärr inget possetivt idag på ul. Hjärtat hade slutat slå och jag ska få remiss till ett sjukhus

Nej, så tråkigt :(. Beklagar. Ja, man kan ju aldrig säga någonting med säkerhet då det gäller graviditet tycker jag mig ha erfarenhet av. Man kan bara dela med sig av sina erfarenheter av liknande situationer. Kram till dig!
Svar på tråden V 7+3 för liten fostersäck