• Tihi

    Hur länge vilar ett telefonnummer?

    Jag är nyfiken på hur länge ett telefonnummer vilar mellan två abonnenter? Jag antar att det inte går till en ny person direkt efter att någon har sagt upp numret.

  • Svar på tråden Hur länge vilar ett telefonnummer?
  • Tihi
    faren skrev 2018-11-05 21:09:28 följande:
    Vadå vilar? Det handlar väl om den som står för abonnemanget?
    Om A säger upp numret så lär någon annan få det efter en tid men hur länge tar det innan person B får samma nummer?
  • Tihi
    Limeblad skrev 2018-11-05 21:13:24 följande:
    Sex månader har jag hört. Men kanske är olika från olika operatörer.
    Så kort tid? Trodde det var minst ett år.
  • Limeblad
    Tihi skrev 2018-11-05 21:14:51 följande:

    Så kort tid? Trodde det var minst ett år.


    Har för mig jag läste det i AB eller Expressen. Någon vars pappa hade dött brukade ringa hans gamla nummer och helt plötsligt svarade någon annan. Har för mig de fått svaret från Telia(?) då att de återanvänder nummer efter sex månader. Men som sagt, är inte säker på att jag minns rätt.
  • Tihi
    Limeblad skrev 2018-11-05 21:22:02 följande:
    Har för mig jag läste det i AB eller Expressen. Någon vars pappa hade dött brukade ringa hans gamla nummer och helt plötsligt svarade någon annan. Har för mig de fått svaret från Telia(?) då att de återanvänder nummer efter sex månader. Men som sagt, är inte säker på att jag minns rätt.
    Kan säkert stämma. Lite väl kort tid mellan två personer kan jag tycka. Men då är det ingen risk att jag har messat fel åtminstone om jag vet att en person hade numret för tre månader sen. Endera har personen kvar numret eller så ligger det i vila och då får ju ingen messet.
Svar på tråden Hur länge vilar ett telefonnummer?