Umman skrev 2018-11-08 08:27:23 följande:
Tycker det är mer stackars barn att tvinga leva i blöja när hen är 7 år, aldrig kunna sova borta utan att känna sig förnedrad - usch vad jobbigt :(
Jag har tagit upp och kissat mina barn på natten innan amning och om dom "stökat" i sängen och dom har nästan aldrig kissat ner sig efter 7-8 månaders ålder, 2-åringen gjorde det i vintras när hon hade hög feber och mardrömmar men det var en engångsgrej. 7-åringen, 5-åringen och 1-åringen har det inte hänt vad jag kan komma ihåg.
Du ser inget samband med att du behöver ha med kisslakan till dina barn (i plural så jag antar att det är flera?!?) Du ser inte att du på något sätt misslyckats i ditt föräldrauppdrag? Självklart kan det ju vara så att alla dina barn har genetiska defekter eller är handikappade men jag utgick ifrån att dom är "friska" då du inte nämner något om handikapp.
1 : Gällande nattbyxan så har hon valt den helt själv.
2: Hon skäms inte för den hennes kompisar vet att hon har det och hon sover borta. Hon ska även ha med en kompis på den här kryssningen som har samma problem.
3: Så som står i journalen Eurines och det är ca var 3 barn i hennes ålder drabbad av. Det är nästan lika vanligt som Astma men är en skam i Sverige.
Då många anser att ett barn Absolut inte får ha blöja från den dag de fyller 3 år.
När barnet är 2 år och 11 månader så är det ingen som kommenterar men när barnet är 3 år 1 dag så kommer det va har det stora barnet fortfarande blöja.
Vi har aldrig förstått vad som händer på natten till 3 års dagen.
4: Nej hon har inget synligt handikapp utan bara detta att hon är sängvätare.
5: S¨länge hon tycker det är ok och vill själv använda `` Blöja`` Hjälpmedel på natten så tycker vi det är ok.
Det är ju bekvämare att vakna och kännas torr en vakna i en dyngsur säng helt blöt och kall.
Samt så slipper man allt extra jobb i form av extra tvätt . ( Inte för att det skulle göra mig något) .
( Ser du även ner på de äldre som har hjälpmedel )
Hoppas du fått svar på dina frågor nu fru Duktig och perfekt som inte ser barns sjukdomar.