Hur kom du på att din partner va otrogen?
Hur lång tid tog det innan du kom på din partner vara otrogen? Och hur kom du på det?
Hur lång tid tog det innan du kom på din partner vara otrogen? Och hur kom du på det?
Ganska direkt... Det var lixom sjukt uppenbart..
Innan affären var han dålig på att se efter sitt utseende. Han kammade knappt håret, rakade sig aldrig, klädde sig bara i arbetskläder eller mjukisar. Men plötsligt hade han alltid stylat hår, var alltid nyrakad och klädde sig snyggt. Dessutom var det tydligt att han fick ligga annanstans eftersom han knappt gick att förföra från att tidigare ha haft en enorm sexaptit.
Det som stör mig mest är deras fjantiga ursäkter och bortförklaringar. Inte nog med att man springer omkring och bedrar och ljuger för sin familj, sen kan man inte ens stå för det utan ska skylla allt på förhållandet, sin partner, eller vafan som helst... så jäkla lågt så det är inte sant.
Och så alla dessa självutnämnda "goda samariter" som ska ta dem i försvar när de ifrågasätts och gnäller på att alla är så dömande. Sverige är nog ett av de få länder på planeten där man daltar med folk som beter sig illa och ifrågasätter dem de beter sig illa mot istället.
Det som stör mig mest är deras fjantiga ursäkter och bortförklaringar. Inte nog med att man springer omkring och bedrar och ljuger för sin familj, sen kan man inte ens stå för det utan ska skylla allt på förhållandet, sin partner, eller vafan som helst... så jäkla lågt så det är inte sant.
Vi levde ihop i tre år. Efter en natt ute gick jag igenom hans telefon och han hade smsat med sin manliga kollega, då han hade skrivit gumman och liknande förstod jag att det var fel så jag ringde upp numret. En kvinna svarade. Visade sig att dom levt i ett förhållande bakom min rygg under alla år. Jag gick samma dag detta hände, med ångest över att jag tittat i hans telefon... Det har gått 4 år nu, lever med allvarliga psykiska besvär och kommer aldrig bli riktigt hel igen. Otrohet är hemskt..
Jag kollade min mans mobil och fann massa avslöjande sms. De hade haft ett förhållande i ett halvår. Jag hade inte minsta misstanke, det var inte därför jag snokade i mobilen. Det gjorde jag för jag misstänkte helt andra saker som inte hade med det att göra. Min man hade alltid sagt att han avskydde otrohet och jag trodde verkligen inte han var den typen. I efterhand kan jag se att det var en period han mådde väldigt dåligt, han hade blivit av med jobbet och vårt förhållande var långt ifrån bra. Ingen ursäkt, men han var långt ifrån sig själv. Han gick i terapi och vi hittade tillbaka till varandra, men det tog tid och otaliga långa nätter när vi bara satt och pratade och grät i timmar.
Litar jag på honom? För det mesta. Han är verkligen en annan person idag och vårt förhållande är mycket bättre. Men visst har jag mina stunder då jag funderar.
Har kommit på flera partner med otrohet. Såhär gick det till (varning, ganska långt):
Man 1:
Det här är ett lite specialfall då det visade sig att han inte var singel som jag trodde och att jag var älskaren. Räknar ändå detta som otrohet mot mig (och hans partner) eftersom han ljög för mig och sa att han ville hålla vår relation hemlig så jag inte skulle få problem från hans "avundsjuka ex" (som visade sig vara hans flickvän). Fick reda på det här från en vän som hade hört det från hans vän. Efter att jag konfronterade honom erkände han att de aldrig gjort slut och att under hela vår tid tillsammans (drygt 3 månader) hade han varit i en relation.
Man 2:
Fick veta från en vän som sett honom hångla med sitt ex mitt i centrum (han var inte så smart om jag får säga det själv). Jag konfronterade honom, men han nekade. Efter att jag försökt få honom och erkänna flera gånger gav jag upp och gjorde slut med honom ändå då jag litade på vad min vän hade sagt. En vecka senare såg jag honom all lovey-dovey med sitt ex på krogen och några veckor efter det var dem tillsammans igen.
Man 3, första gången:
Vi var på semester utomlands tillsammans och allt var bra. En dag gick vi ut och festade med de andra på hotellet och han var trött och gick hem tidigt medan jag stannade kvar lite längre. Dagen efter betedde han sig konstigt och började be om "egentid" vilket jag tyckte var skumt. Tidigare hade han velat gymma med mig på hotellets gym, men nu ville han gå själv. Han ville också gå ut och jogga själv vilket var konstigt då han aldrig varit mycket för konditionsträning. Han spenderade mycket tid på telefonen med sina "vänner" och höll alltid skärmen så jag inte kunde se. Började därför titta mer på hans telefon och såg att han bytt lösenord till mobilen vilket inte var i hans karaktär (han hade haft samma lösenord i 3 år). När han började ta in mobilen med sig i duschen blev den otäcka känslan för stark och vid första tillfälle snokade jag igenom hans mobil (jag hade tittat och noterat det nya lösenordet tidigare). Såg att han hade sex-smsat med en tjej som jobbade på hotellet och att dem bestämt träff flera gånger för att ha sex. Konfronterade honom och han erkände att de hade haft sex medan jag fortfarande var på festen den dagen.
Man 3, andra gången:
Dum som jag var förlät jag honom. Några månader senare fick jag samma otäcka känsla som tidigare. Försökte borsta bort känslan men efter ett tag gick jag igenom hans telefon igen. Såg då att han hade flörtat med en tjej på jobbet men hittade inga tydliga bevis. Konfronterade honom och han sa att de bara skämtade och att det inte betydde något, men om det störde mig skulle han sluta. Återigen blev han beskyddande av sin telefon. Han fick mig att känna skuld över att jag snokat och sa att vi behövde lita på varandra. Han började också gå ut och festa mer än vanligt och när jag bad honom sluta dricka utan mig blev han arg och sa att jag var kontrollerande. Väntade på ett bra tillfälle när han sov och gick sedan igenom hans mobil igen, mer noggrant den här gången. Det visade sig att han varit väldigt promiskuös. Han hade raderat alla sms med tjejer, men till sina killkompisar hade han skrytit om vad han gjort. Efter det var det väldigt klart att han inte hade lärt sig något från första gången och när jag konfronterade honom med mer bevis erkände han allt.
Dem här erfarenheterna har lärt mig en del saker vad gäller otrohet.
1. Se till att ha bra vänner som du kan lita på och som kommer berätta för dig om de ser din partner göra något som inte är okej.
2. Lita på din magkänsla. Om din partner börjar bete sig konstigt eller blir överbeskyddande av sin telefon, tillåt dig själv att bli misstänksam. Var extra uppmärksam om din partner vänder skulden till dig när dem gjort fel.
3. Det finns en stor chans att din partners kompisar känner till otroheten och kommer i så fall troligtvis ta hens sida. Lita inte på att dem kommer berätta för dig.
4. Konfrontera inte en otrogen partner utan tillräckligt med bevis om du vill ha ett erkännande då de troligtvis kommer neka allt. Se också till att du vet om du vill stanna i relationen eller inte innan du konfronterar dem och håll dig till det du bestämt. Har du bestämt dig för att lämna dem, låt dig inte bli övertygad att stanna.
Och så alla dessa självutnämnda "goda samariter" som ska ta dem i försvar när de ifrågasätts och gnäller på att alla är så dömande. Sverige är nog ett av de få länder på planeten där man daltar med folk som beter sig illa och ifrågasätter dem de beter sig illa mot istället.
Jadå, men inte på den som var otrogen.
Att inte göra slut med en partner som bedragit en är att begå övergrepp på sig själv. Man ska aldrig någonsin försöka förlåta otrohet, för det skadar en själv att göra så.
Första tjejen erkände att hon legat med polarens lillebror senare vart jag i princip utbytt av en annan looser
Andra hittade jag en lapp från ett blomsterbud där det stod: jag älskar dig älskling, var från hennes ex som hon hittat tillbaka till
Tredje hade några polare ertappat min partner på krogen strulandes med en annan
Håller inte med. Man är två i en relation. Om någon är otrogen så är det till 99% fel på relationen, inte människan. Tycker jag i alla fall.