Är tjejer eller killar oftast otrogna?
Har du varit otrogen eller din partner?
Var finns logiken i denna röstning? Det är ju bara smutskastnings val.
Rimligt vore ju ställa dessa valmöjligheter?
Tjej- ja
tjej - nej
kille - ja
kille - nej
I mitt liv har jag varit med vansinnigt många tjejer som har pojkvön & har bara en killkompis som med säkerhet har varit otrogen plus ev ytterligare två trots att de inte sagt det. Så skulle säga 200-3 i bara mitt liv.
Tror inte det är ngn skillnad i vilket kön som är mest otroget. Tror dock killar oftare är otrogna enstaka gånger tex på fest medan tjejer har relationer på sidan om med känslor inblandade. Vilket som är värst kan man tycka olika om.
Jag är iaf tjej själv och har varit det. Har även otrohetsgenen.
Tror inte det är ngn skillnad i vilket kön som är mest otroget. Tror dock killar oftare är otrogna enstaka gånger tex på fest medan tjejer har relationer på sidan om med känslor inblandade. Vilket som är värst kan man tycka olika om.
Jag är iaf tjej själv och har varit det. Har även otrohetsgenen.
Min erfarenhet är att tjejer är mest otrogna. Bland min vänner och bekanta så är det flest kvinnor som varit otrogna. Och om jag inte minns fel så tror jag mig ha sett att det undersökningar som visar att kvinnor gått om männen inte bara i sverige. Globalt sett verkar kvinnlig otrohet vara på väg uppåt.
Min personliga teori är att det beror på 2 saker
1) Tillfället gör tjuven. Tjejer får betydligt mer inviter än män eftersom det är män som förväntas jaga. Har man ständigt möjlighet att vara otrogen så är det kanske inte så konstigt om det sker oftare.
.2) Kvinnor är inte längre lika beroende av männen. I dagens samhälle där kvinnor jobbar lika mycket som männen och försörjer sig själva så är de inte längre beroende av mannen. Riskerna med att vara otrogen minskar därför och med mindre insatser / risker så blir det såklart mer lockande
kkl
Var finns logiken i denna röstning? Det är ju bara smutskastnings val.
Rimligt vore ju ställa dessa valmöjligheter?
Tjej- ja
tjej - nej
kille - ja
kille - nej
Förstår inte enkäten.
"Har du varit otrogen eller din partner?"
Om jag svara "kille" vad betyder det då? Att jag är en kille som har varit otrogen eller att min flickvän varit otrogen? Eller att jag är en tjej vars kille varit otrogen?
Eller vad betyder det egentligen?
Min erfarenhet är att tjejer är mest otrogna. Bland min vänner och bekanta så är det flest kvinnor som varit otrogna. Och om jag inte minns fel så tror jag mig ha sett att det undersökningar som visar att kvinnor gått om männen inte bara i sverige. Globalt sett verkar kvinnlig otrohet vara på väg uppåt.
Min personliga teori är att det beror på 2 saker
1) Tillfället gör tjuven. Tjejer får betydligt mer inviter än män eftersom det är män som förväntas jaga. Har man ständigt möjlighet att vara otrogen så är det kanske inte så konstigt om det sker oftare.
.2) Kvinnor är inte längre lika beroende av männen. I dagens samhälle där kvinnor jobbar lika mycket som männen och försörjer sig själva så är de inte längre beroende av mannen. Riskerna med att vara otrogen minskar därför och med mindre insatser / risker så blir det såklart mer lockande
Tjej, ingen av oss har varit det.
Tjej, ingen av oss har varit det.