• Anonym (Ll)

Är tjejer eller killar oftast otrogna?

Har du varit otrogen eller din partner?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är tjejer eller killar oftast otrogna?
  • Anonym (öhh)

Var finns logiken i denna röstning? Det är ju bara smutskastnings val.

Rimligt vore ju ställa dessa valmöjligheter?

Tjej- ja
    tjej - nej

kille - ja
    kille - nej

• Mongoliet

I mitt liv har jag varit med vansinnigt många tjejer som har pojkvön & har bara en killkompis som med säkerhet har varit otrogen plus ev ytterligare två trots att de inte sagt det. Så skulle säga 200-3 i bara mitt liv.

• Anonym (...)

Tror inte det är ngn skillnad i vilket kön som är mest otroget. Tror dock killar oftare är otrogna enstaka gånger tex på fest medan tjejer har relationer på sidan om med känslor inblandade. Vilket som är värst kan man tycka olika om.

Jag är iaf tjej själv och har varit det. Har även otrohetsgenen.

• Anonym (Jelly)
    Anonym (...) skrev 2018-11-08 13:28:41 följande:

Tror inte det är ngn skillnad i vilket kön som är mest otroget. Tror dock killar oftare är otrogna enstaka gånger tex på fest medan tjejer har relationer på sidan om med känslor inblandade. Vilket som är värst kan man tycka olika om.

Jag är iaf tjej själv och har varit det. Har även otrohetsgenen.

Vad är "otrohetsgenen"???
  • SarahCrawford
    Anonym (Jelly) skrev 2018-11-08 13:52:07 följande:
    Vad är "otrohetsgenen"???
    Det är en myt. Och där ska den stanna.
  • Rikard
    Anonym (Ll) skrev 2018-11-08 13:08:56 följande:

Har du varit otrogen eller din partner?

Förstår inte enkäten. 

"Har du varit otrogen eller din partner?"

Om jag svara "kille" vad betyder det då? Att jag är en kille som har varit otrogen eller att min flickvän varit otrogen? Eller att jag är en tjej vars kille varit otrogen?

Eller vad betyder det egentligen?
  • Anonym (tjejer)

Min erfarenhet är att tjejer är mest otrogna. Bland min vänner och bekanta så är det flest kvinnor som varit otrogna. Och om jag inte minns fel så tror jag mig ha sett att det undersökningar som visar att kvinnor gått om männen inte bara i sverige. Globalt sett verkar kvinnlig otrohet vara på väg uppåt.

Min personliga teori är att det beror på 2 saker

1) Tillfället gör tjuven. Tjejer får betydligt mer inviter än män eftersom det är män som förväntas jaga. Har man ständigt möjlighet att vara otrogen så är det kanske inte så konstigt om det sker oftare.

.2) Kvinnor är inte längre lika beroende av männen. I dagens samhälle där kvinnor jobbar lika mycket som männen och försörjer sig själva så är de inte längre beroende av mannen. Riskerna med att vara otrogen minskar därför och med mindre insatser / risker så blir det såklart mer lockande

• Anonym (Ll)
    Anonym (öhh) skrev 2018-11-08 13:23:03 följande:

Var finns logiken i denna röstning? Det är ju bara smutskastnings val.

Rimligt vore ju ställa dessa valmöjligheter?

Tjej- ja

tjej - nej

kille - ja

kille - nej

Vill inte veta om du varit otrogen eller inte vill se om de är vanligare att tjejer är otrogna eller om de är tvärtom.
  • Anonym (Ll)
    Rikard skrev 2018-11-08 14:15:53 följande:

Förstår inte enkäten. 

"Har du varit otrogen eller din partner?"

Om jag svara "kille" vad betyder det då? Att jag är en kille som har varit otrogen eller att min flickvän varit otrogen? Eller att jag är en tjej vars kille varit otrogen?

Eller vad betyder det egentligen?

Vill se om de är vanligare att tjejer är otrogna eller om de är vanligare att killar är det. Så är du kille och varit otrogen så tryck på kille är du tjej och din kille varit otrogen tryck på kille osv.
  • Anonym (Ll)
    Anonym (tjejer) skrev 2018-11-08 14:38:16 följande:

Min erfarenhet är att tjejer är mest otrogna. Bland min vänner och bekanta så är det flest kvinnor som varit otrogna. Och om jag inte minns fel så tror jag mig ha sett att det undersökningar som visar att kvinnor gått om männen inte bara i sverige. Globalt sett verkar kvinnlig otrohet vara på väg uppåt.

Min personliga teori är att det beror på 2 saker

1) Tillfället gör tjuven. Tjejer får betydligt mer inviter än män eftersom det är män som förväntas jaga. Har man ständigt möjlighet att vara otrogen så är det kanske inte så konstigt om det sker oftare.

.2) Kvinnor är inte längre lika beroende av männen. I dagens samhälle där kvinnor jobbar lika mycket som männen och försörjer sig själva så är de inte längre beroende av mannen. Riskerna med att vara otrogen minskar därför och med mindre insatser / risker så blir det såklart mer lockande

Väldigt bra svar! Jag delar din teori och det va just därför jag startade tråden för att se om de kan stämma!
  • SarahCrawford
    Anonym (Ll) skrev 2018-11-08 14:56:56 följande:
    Väldigt bra svar! Jag delar din teori och det va just därför jag startade tråden för att se om de kan stämma!
    Det är en del av det hemliga kopplandet till Feminisment, varför kvinnor är extra känsliga som kräver extra bekräftelse. Får dom inte det, kan det leda till alla möjliga saker, bl.a Feminismen. 

Svek, försummelser osv, är det som har skapat dessa Feminist skrbibenter och ledare att gå till intelligenta vägar att hämnas på ALLA män i världen för de sår som de har ådragit. 

Det är otroligt vad den extra känsliga delen som är medfödd hos kvinnor kan leda till.

Detta är svaret och hemligheten bakom Feminismen i sin kärna. 
    Tänk på saken. 

Eran säkerhet står på spel. 

Stärka männen i din omgivning, uppmuntra dom att skärpa sig att inte ge efter att vara mjuka och svaga. Det finns en princip varför män måste alltid hållas hårda och starka, det är för kvinnors och barns säkerhet ifall det skulle uppstå oroligheter i framtiden.

Det är därför. 

Män som hänger med kvinnor och barn för mycket gör dom mjukare och svagare och mindre masculin. 
    Män ska inte spendera för mycket tid hemma med barn och fru, utan vara ute bland män och det hårda livet. Detta gör att dom bibehåller styrka och det hårda inför framtida hårda tider. Försök att förstå detta. Låt er inte luras och intalas av Feminister som gör allt dom kan för att göra dom svaga, för att sätta eran säkerhet i fara.

Vakna!!
  • Anonym (tjejer)
    SarahCrawford skrev 2018-11-08 15:06:49 följande:
    Det är en del av det hemliga kopplandet till Feminisment, varför kvinnor är extra känsliga som kräver extra bekräftelse. Får dom inte det, kan det leda till alla möjliga saker, bl.a Feminismen. 

Svek, försummelser osv, är det som har skapat dessa Feminist skrbibenter och ledare att gå till intelligenta vägar att hämnas på ALLA män i världen för de sår som de har ådragit. 

Det är otroligt vad den extra känsliga delen som är medfödd hos kvinnor kan leda till.

Detta är svaret och hemligheten bakom Feminismen i sin kärna. 
    Tänk på saken. 

Eran säkerhet står på spel. 

Stärka männen i din omgivning, uppmuntra dom att skärpa sig att inte ge efter att vara mjuka och svaga. Det finns en princip varför män måste alltid hållas hårda och starka, det är för kvinnors och barns säkerhet ifall det skulle uppstå oroligheter i framtiden.

Det är därför. 

Män som hänger med kvinnor och barn för mycket gör dom mjukare och svagare och mindre masculin. 
    Män ska inte spendera för mycket tid hemma med barn och fru, utan vara ute bland män och det hårda livet. Detta gör att dom bibehåller styrka och det hårda inför framtida hårda tider. Försök att förstå detta. Låt er inte luras och intalas av Feminister som gör allt dom kan för att göra dom svaga, för att sätta eran säkerhet i fara.

Vakna!!
    Njae, jag spenderar hellre min tid med mina barn än "i det hårda livet" och är inte feminist för det. Man behöver liksom inte bli en caveman och strypa djur med sina bara händer och käka upp dem råa bara för att man är man och inte är feminist. Det är lite väl extremt. Dessutom, hur många män i utvecklade länder lever ett speciellt "hårt" liv 2018? Det ska väl vara om man definierar att sitta framför datorn och spela våldsspel som ett "hårt" liv :)

Däremot håller jag med om att feminismen i sverige blivit alldeles för extrem och har inget med rättvisa att göra längre. Man verkar vara ute efter kvinnovälde istället för jämställdhet som man påstår och verkar inte dra sig för att indoktrinera barn i feminismens ideologi mha genus"vetenskap". Kan man inte kuva vuxna män så kan man kanske ge sig på dem när de är små istället genom indoktrinering.

Humanismen är nog ett bättre alternativ om man vill ha rättvisa och jämställdhet.
  • Anonym (A)

Tjej, ingen av oss har varit det.

• Anonym (Ll)
    Anonym (A) skrev 2018-11-09 15:29:34 följande:

Tjej, ingen av oss har varit det.

Bra de!
Svar på tråden Är tjejer eller killar oftast otrogna?