Bedragen på pengar till 99%
Hallå där!
En personlig tränare på mitt gym som jag känt i cirka 2 år har till 99% bedragit mig på pengar. Känner han enbart genom gymmet, han är en man på 50 år och jag är cirka 27 år med gott ställt.
Han har alltid verkat väldigt vettig och trevlig, har en fru (som jag träffat på gymmet) samt en son på ett år. Aldrig umgåtts med honom på fritiden men tränat endel med honom. Jag har väldigt lätt för att lita på människor, så är väl lite väl godtrogen ibland - men tänkte att en person jag känt i 2 år skulle inte blåsa någon på så lite som 8000 kronor.
Men ja, nu verkar det ha hänt då han hela tiden kommer med massa ursäkter.
Det han säger kan stämma, men skulle säga att chansen för det är närmare 1 procent. Enligt han så får jag mina pengar måndag eller tisdag, ganska säker på att han kommer hitta på en ny ursäkt (ännu en gång) - och då vet jag till 100% att han blåst mig. Så mycket konstiga förhinder kan ingen få. Tänkte isåfall skriva då: "Ger dig en chans, erkänn nu att du har ekonomiska problem eller så måste jag dessvärre polisanmäla dig."
Jag vill inte förstöra hans liv - men samtidigt känner jag att en person som faktiskt är personlig tränare på ett gym kan inte gå runt och blåsa gymmets kunder. Så är det rimligt att polisanmäla samt berätta för hans chef? Hur ska jag gå tillväga för att få tillbaks mina pengar - kronofogden? Har inte bråttom att få in pengarna, vill bara få tillbaks dom någon gång närmaste året.