• jenniferrunder

Dehär med blödningar under graviditeten...

Hejsan!

Jag har gravid v 8 (7+5). Jag har besvärats mycket av blödningar under min graviditet. Det började för 2 veckor sedan med en klar rosa flytning som avtog snabbt och hade därefter bruna flytningar i ca 2-3 dagar. Men i fredags förra veckan (efter en orgasm...) så började det igen med en ljusrosa flytning och det har hållt i sig så varje dag nu... får ca 1-2 sånna här rosa flytningar varje dag nu och någon enstaka brun flytning efter några timmar.

Jag har pratat med min barnmorska två gånger redan och hon säger att det är normal och att jag inte behöver oroa mig. Står dessutom på trombyl 160 mg förebyggande för havandeskapsförgiftning vilket jag fattade det som är lätt blodförtunnande..?

Men jag undrar hur mycket det får lov att hålla på? Är det verkligen normalt att ha så mycket blodblandade flytningar som kommer varje dag? Jag känner oxå av ?växtvärken? i livmodern ganska rejält och kort därefter kommer den blodblandade flytningen.

Har oxå symtom som svullna bröst men ej ömma längre (det avtog i början av veckan). Illamående känner jag knappt av och har aldrig gjort under graviditeten. Har spytt en gång och känt mig illamående en gång efter det.

Någon som varit med om samma som vill dela med sig?

• Svar på tråden Dehär med blödningar under graviditeten...
  • Anonym (Vega)

Jag hade spottings och bruna flytningar några gånger mellan vecka 6-9. Det var jätteläskigt, men jag fick förklarat att tappen är känslig i början och att det säkert var den som blödde lite. Det gick bra för min del, är i vecka 20 nu. Försök slappna av även om det är svårt!

• Zoegazz

Jag hade blodiga flytningar, rent blod också tom v.12. Allt gick bra. Doktorn gissade på kärl som sprack i livmodern.

• Mahal9100

Jag känner med dig TS med oro och att inte veta riktigt.. spottade 2 mycket mycket ljusbruna prickar i onsdags men så visade det pluss i torsdags på BIM. CB digitalt visade 1-2 veckor..

Idag har jag däremot fått en ordentligt brun flytning i trosan. Inte ont alls men har en molande spänning i nedre delen av buken. Är såklart orolig.. å försöker förbereda mig på eventuellt MF. Ska ringa barnmorska imorgon å se va de säger.

Håller tummarna för oss båda ?

• lillmysan

Min första graviditet blödde jag hela tiden fram till typ v.37. Allt från bruna flytningar till forsande blod i v.34. Allt jag fick höra var att det berodde på mina sköra slemmhinnor. Ut kom en frisk pojk Bf-5. Lycka till!

• Anonym (Emma)

4 graviditeter och jag har blödit varje gång. Från ?mensblödningar? till småblödningar. Tre friska barn, fjärde än i magen. Jag är lättblödande, märker att jag inte ens kan torka mig förhört med pappret efter toabesök!

• Mellamella

Jag har hitintills haft blödningar minst en gång i veckan sedan jag blev gravid (snart vecka 20 med andra barnet). Väldigt psykiskt påfrestande då man blir väldigt orolig, men än sålänge har allt gått bra.

Om du har möjlighet att boka in ett tidigt ultraljud kan jag verkligen rekommendera det, det lugnade mig mycket.

Iris 160903
  • jenniferrunder

Tack alla fina för svar! Tyvärr slutade detta i missfall. 3:e missfallet på 1 år... 
    Håller tummarna för er andra! Kram. 

• Zoegazz
    jenniferrunder skrev 2018-11-12 17:32:06 följande:

Tack alla fina för svar! Tyvärr slutade detta i missfall. 3:e missfallet på 1 år... 

Håller tummarna för er andra! Kram. 

Beklagar... :(
Svar på tråden Dehär med blödningar under graviditeten...