Dehär med blödningar under graviditeten...
Hejsan!
Jag har gravid v 8 (7+5). Jag har besvärats mycket av blödningar under min graviditet. Det började för 2 veckor sedan med en klar rosa flytning som avtog snabbt och hade därefter bruna flytningar i ca 2-3 dagar. Men i fredags förra veckan (efter en orgasm...) så började det igen med en ljusrosa flytning och det har hållt i sig så varje dag nu... får ca 1-2 sånna här rosa flytningar varje dag nu och någon enstaka brun flytning efter några timmar.
Jag har pratat med min barnmorska två gånger redan och hon säger att det är normal och att jag inte behöver oroa mig. Står dessutom på trombyl 160 mg förebyggande för havandeskapsförgiftning vilket jag fattade det som är lätt blodförtunnande..?
Men jag undrar hur mycket det får lov att hålla på? Är det verkligen normalt att ha så mycket blodblandade flytningar som kommer varje dag? Jag känner oxå av ?växtvärken? i livmodern ganska rejält och kort därefter kommer den blodblandade flytningen.
Har oxå symtom som svullna bröst men ej ömma längre (det avtog i början av veckan). Illamående känner jag knappt av och har aldrig gjort under graviditeten. Har spytt en gång och känt mig illamående en gång efter det.
Någon som varit med om samma som vill dela med sig?