• 2barnsmorsan

Ni som fått nidblödning och sedan +

Ni som fått nidblödning och sedan plussat. När i menscykeln har blödningen kommit och hur såg den ut? Och hur långt efter kom plusset?

• Svar på tråden Ni som fått nidblödning och sedan +
  • Fjäril kär

En äkta nidblödning inträffar när det befruktade ägget fäster i livmodern. Ca 5-7 dagar efter ägglossning - ca 7 dagar före menstruation.

Jag fick en nidblödning och plussade nånstans i vecka 7. (semester utomlands så jag fick helt enkelt vänta på att testa mig, men anade att det var på g)

• 2barnsmorsan
    Fjäril kär skrev 2018-11-12 09:44:59 följande:

En äkta nidblödning inträffar när det befruktade ägget fäster i livmodern. Ca 5-7 dagar efter ägglossning - ca 7 dagar före menstruation.

Jag fick en nidblödning och plussade nånstans i vecka 7. (semester utomlands så jag fick helt enkelt vänta på att testa mig, men anade att det var på g)

Hur mycket blod kom det?
  • Förstabarnet33

Jag fick nidblödning sist jag blev gravid. Då kom det en liten blodblandad flytning och 2 dagar senare (bim-2) plussade jag.

Det är säkert individuellt precis som allt annat.

• Fjäril kär
    2barnsmorsan skrev 2018-11-12 10:06:24 följande:

Hur mycket blod kom det?

En klarröd spotting/stänk i trosan vid två tillfällen samma dag. Ungefär i storlek som en 5-krona
  • 2barnsmorsan
    Förstabarnet33 skrev 2018-11-12 10:42:58 följande:

Jag fick nidblödning sist jag blev gravid. Då kom det en liten blodblandad flytning och 2 dagar senare (bim-2) plussade jag.

Det är säkert individuellt precis som allt annat.

Fjäril kär skrev 2018-11-12 11:08:54 följande:

En klarröd spotting/stänk i trosan vid två tillfällen samma dag. Ungefär i storlek som en 5-krona

Okej. Tack!

Jag fick en blödning exakt 7 dagar efter äl, men det var mer än spottning. Blödde lite tunnt och ljusrött i 2-3 dagar. Skulle egentligen ha mens 7 dagar senare, alltså idag. Testade dock negativt idag så inte gravid än iaf.
  • Jag är bara jag

Haft 3 stycken, men efter IVF. En samma dag som insättning med blastocyster vilket är det tidigast möjliga, två dagen därpå. Embryot fäster som ovan sa 5-7 dagar efter äl. Det har varit bara lite beige typ flytningar för min del.

• WanderChild

Äl+8 hade jag haft ljusbruna sparsamma flytningar hela dagen. På kvällen kände jag hur det *grejade* i magen och gick på toa. Då kom det rätt rikligt med brun/rött blod så trodde det var mensen. Har sedan pillerstopp haft en lutealfas på 6-8 dagar (innan pillerna var den dock 14 dagar). Satte i en tampong, som var halvfull på morgonen och med lite små klumpar i. Reagerade på att det var mestadels brunt då det brukar starta med klarrött vanligtvis. Hade inte heller den klassiska mensvärken. Under dagen avtog blödningen och på kvällen gick jag till sängs med bara tunt trosskydd. Dagen efter bara ytterst lite rosa flytningar som försvann under dagen. Dagen efter det testade jag och fick tydligt plus, äl+11 då. Tror ägget fäste på äl+5-6 då jag hade som mensvärk under några minuter samt tempdipp. Sedan hann blodet bli brunt tills det kom ut 2-3 dagar senare.

• 2barnsmorsan
    WanderChild skrev 2018-11-14 20:50:43 följande:

Äl+8 hade jag haft ljusbruna sparsamma flytningar hela dagen. På kvällen kände jag hur det *grejade* i magen och gick på toa. Då kom det rätt rikligt med brun/rött blod så trodde det var mensen. Har sedan pillerstopp haft en lutealfas på 6-8 dagar (innan pillerna var den dock 14 dagar). Satte i en tampong, som var halvfull på morgonen och med lite små klumpar i. Reagerade på att det var mestadels brunt då det brukar starta med klarrött vanligtvis. Hade inte heller den klassiska mensvärken. Under dagen avtog blödningen och på kvällen gick jag till sängs med bara tunt trosskydd. Dagen efter bara ytterst lite rosa flytningar som försvann under dagen. Dagen efter det testade jag och fick tydligt plus, äl+11 då. Tror ägget fäste på äl+5-6 då jag hade som mensvärk under några minuter samt tempdipp. Sedan hann blodet bli brunt tills det kom ut 2-3 dagar senare.

Okej, tack för info! :) Verkar vara lite olika hur mycket som kommer. Jag har fortfarande inte haft vanlig mens, men ifall min korta blödning var en tidig och kort mens så har ju cykeln förändrats helt så får nog räkna med mens från och med nu upp till om 2 veckor.
Svar på tråden Ni som fått nidblödning och sedan +