Tolkas allting som en flört numera - Kan man inte alls fråga ut någon av det mottsatta könet utan att det tolkas som flört/dejt
Hej!
Jag påträffar ibland människor ifrån det motsatta könet, alltså tjejer. Många gånger kan jag tycka det skulle vara intressant med dialog med de.
Jag är med i en verksamhet, där har jag inga problem med att vi faktiskt är vänner och går på fika utan att vi misstolkar varandra när vi frågar ut varandra.
Och jag tror det beror lite på att man har varit så aktiv i verksamheten att vi helt enkelt vet varandra vart vi står.
Men utanför verksamheten - Det känns som om att det är så enkelt att det blir fel när man frågar om en kvinna skulle vilja följa med och spela spel, gå på någon aktivitet eller äta på en restaurang. För att man kanske tycker att personen verkar som en intressant och rolig människa att umgås med. Precis som vilka killkompisar som helst, så kanske man får in en känsla av att vilja dricka öl, spela spel, umgås i en aktivitet, fika eller äta på en restaurang.
Men det känns hela tiden som om man frågar personen om dejt. Känns inte alls bra.