• Sommars

Min sambo dricker alkohol varje helg

Hej

Bör jag vara orörlig över att min sambo dricker ca 2-4 Öl Per helg? 1 gång i månaden så blir det sprit och öl för då går han på puben och blir full.

Känns som han lika gärna ta en Cola som 2 öl fre och lördag. Han påstår att han älskar öl!

Tjejer: Hur är era mäns alkohol vanor?

• Svar på tråden Min sambo dricker alkohol varje helg
  • Anonym (...)

Samma. Jag tycker det är en ok mängd.

• Anonym (Madde)

Jag tycker det inte är någon mängd att tala om. Dricker betydligt mer öl själv.

• Anonym (duff)

2-4 öl är en vardag.

• Anonym (Jennifer)

Min sambo dricker inte alls, men jag tycker det där lät rätt lite ändå. 2-4 öl per HELG är ju ingenting.

Det enda jag dkulle bli orolig över skulle vara om när han faktiskt blir full, blir så full att han däckar, får blackouts etc. Även om det "bara" skulle vara en gång i månaden är det ju inte bra att bli så full...

• Anonym (Ok)

Låter helt ok så länge han har kontroll på sitt drickande, inte blir aggressiv/otrevlig eller tappar kontrollen då kanske han har låg toleransnivå. Är ju inte bara mängden som avgör. Men utifrån normal alkoltolerans och ?ölsinne? låter det verkligen helt innanför. Att gå på puben och ?bli full? en gång i månaden låter antingen völdigt barnsligt eller gubbigt, men knappast tecken på alkoholproblem eller så om han sköter sig när han är berusad.

• Sharper

Det är ju ingenting? Min man dricker betydligt mer och ser knappast det som ett problem? Blir han odräglig eller förändrad av den lilla mängden ts? Isåfall är det något att vara orolig över men inte annars.

Svar på tråden Min sambo dricker alkohol varje helg