• Kaka10

SE HIT!! behöver hjälp/råd

Hej! Jag blev precis dumpad. Är förkrossad. Han dumpa mig för han inte orkar med ett förhållande längre. SNÄLLA killar hjälp mig. tjejer med. Jag tror han är deprimerad därför dumpa han mig.

Han och jag ska fortsätta träffas lite smått. inte tillsammans, men umgås osv. tycker ni jag ska det? vi älskar ju varandra, tror ni glöden kan komma tillbaka.

• Svar på tråden SE HIT!! behöver hjälp/råd
  • Kaka10
    Salmiakk skrev 2018-11-19 07:12:51 följande:

Hur länge har ni haft ett förhållande?

Vi var tillsammans i 6 år.. har ett annat inlägg som förklarar en hel del. Har du några tips? ????
  • Deceree1

När man är deprimerad så orkar man inte med att ge kärlek. Man orkar knappt med sig själv. Ge honom tid. Hör av dig en gång till och tala om för honom att du förstår att han behöver tid och att du finns där för honom när han behöver dig. Låt bollen ligga hos honom. Sen vet man ju inte hur länge du står ut att vänta på honom. Men det är en annan femma. Du kan inte göra något annat än att visa att du finns där. För honom.

Hoppas det ordnar sig.

• Anonym (Anonym)
    Kaka10 skrev 2018-11-18 19:44:15 följande:

Han och jag har gått igenom mycket detta år. han älskar mig, han är kär i mig. men han är deprimerad över att han förlorade en närstående nyligen. han har totalt kraschat.. vad ska jag göra? snälla ge tips.

Går han och pratar med någon om allt? Om inte kanske kan skulle göra det.
  • Anonym (Anonym)

Du kan väl inte göra så mycket tyvärr. Finnas där för honom och så.

• Kaka10
    Deceree1 skrev 2018-11-19 09:51:45 följande:

När man är deprimerad så orkar man inte med att ge kärlek. Man orkar knappt med sig själv. Ge honom tid. Hör av dig en gång till och tala om för honom att du förstår att han behöver tid och att du finns där för honom när han behöver dig. Låt bollen ligga hos honom. Sen vet man ju inte hur länge du står ut att vänta på honom. Men det är en annan femma. Du kan inte göra något annat än att visa att du finns där. För honom.

Hoppas det ordnar sig.

Tack för ditt svar, jag ser och hör vad du pratar om.. skulle du vilja prata i DM? så jag kan berätta lite mer invecklat? du hade så kloka ord.. sånt behöver jag höra just nu..
  • Kaka10
    Anonym (Anonym) skrev 2018-11-19 11:13:18 följande:

Går han och pratar med någon om allt? Om inte kanske kan skulle göra det.

Nej.. han vill inte prata med någon :( jag vet inte vart jag ska ta vägen. ska jag ge han tid? ska jag bara låta han vara helt utan att träffa honom alls? vi älskar ju varandra
  • Kaka10
    Anonym (Anonym) skrev 2018-11-19 11:13:44 följande:

Du kan väl inte göra så mycket tyvärr. Finnas där för honom och så.

Men han vill ju inte umgås för ofta eller så. han vill vara ifred.. men ändå ha kontakt då och då :(
  • Anonym (Anonym)
    Kaka10 skrev 2018-11-19 11:34:22 följande:

Nej.. han vill inte prata med någon :( jag vet inte vart jag ska ta vägen. ska jag ge han tid? ska jag bara låta han vara helt utan att träffa honom alls? vi älskar ju varandra

Aha okej. Nej jag förstår det. Sådana situationer är jätte jobbiga. Vet inte riktigt. Beror på hur han är som person. Men om han säger så så kanske det är bäst att respektera honom med vad han säger. Så han inte blir arg på dig menar jag och känner det som att du tvingar dig på honom.
  • Kaka10
    Anonym (Anonym) skrev 2018-11-19 11:40:15 följande:

Aha okej. Nej jag förstår det. Sådana situationer är jätte jobbiga. Vet inte riktigt. Beror på hur han är som person. Men om han säger så så kanske det är bäst att respektera honom med vad han säger. Så han inte blir arg på dig menar jag och känner det som att du tvingar dig på honom.

Vill du prata med mig i DM? jag behöver prata ut..
  • Kaka10
    Anonym (Anonym) skrev 2018-11-19 11:40:15 följande:

Jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag låta honom vara? ska jag bara ge honom tiden?
  • Kaka10
    Deceree1 skrev 2018-11-19 09:51:45 följande:

Hoppas det ordnar sig.

Jag vill bara ha tips.. ????
  • Anonym (Anonym)
    Kaka10 skrev 2018-11-19 12:10:38 följande:

Jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag låta honom vara? ska jag bara ge honom tiden?

Det är väl bäst kanske.
  • Kaka10
    Anonym (Anonym) skrev 2018-11-19 12:19:40 följande:

Det är väl bäst kanske.

Varför kanske.. ni förstår inte 6 år och nu är allt borta de gör ont
  • Anonym (Anonym)
    Kaka10 skrev 2018-11-19 12:48:23 följande:

Varför kanske.. ni förstår inte 6 år och nu är allt borta de gör ont

Jag förstår gott och väl men jag har också gjort felet att vara för på. Så att den personen blivit väldigt arg vilket gjorde att vi blev ovänner istället. Så jag har lärt mig av mina misstag. Det jag bara funderar på är om han vill ha tid eller om han bara säger så för att inte göra dig ledsen. Vilket det verkar som många tyvärr gör. Men jag tycker det är fel för då går man där och får förhoppningar i onödan. Jag vet inte vad du ska göra. Bara att du nog tyvärr måste acceptera det han säger. Men försök prata med honom lite försiktigt.
  • Kaka10
    Anonym (Anonym) skrev 2018-11-19 14:09:43 följande:

Jag förstår gott och väl men jag har också gjort felet att vara för på. Så att den personen blivit väldigt arg vilket gjorde att vi blev ovänner istället. Så jag har lärt mig av mina misstag. Det jag bara funderar på är om han vill ha tid eller om han bara säger så för att inte göra dig ledsen. Vilket det verkar som många tyvärr gör. Men jag tycker det är fel för då går man där och får förhoppningar i onödan. Jag vet inte vad du ska göra. Bara att du nog tyvärr måste acceptera det han säger. Men försök prata med honom lite försiktigt.

Jag frågade honom i lördags när vi sist sågs, får jag skriva till dig då och då? han ba ja jag svarar när jag kan...
  • Anonym (Anonym)
    Kaka10 skrev 2018-11-19 14:23:28 följande:

Jag frågade honom i lördags när vi sist sågs, får jag skriva till dig då och då? han ba ja jag svarar när jag kan...

Så brukar en del med säga när de egentligen inte orkar svara men gör det ändå. När de orkar. Men jag hoppas verkligen inte det är så för dig. Du känner honom bäst. Men det finns folk som bara säger så för att vara snälla, för de inte vill såra en.
  • Anonym (Anonym)

Alltså att de bara svarar för du vill prata och inte för att den personen själv egentligen vill. Lägg bollen hos honom istället. Se om han hör av sig. För du ska inte behöva göra allt.

• Deceree1

Hej. Hemskt ledsen att jag svarade så sent. Har inte varit inne och läst idag men nu har jag svarat i inboxen. Mvh Deceree

• Anonym (Let it go)

Ta hand om dig själv. När man mår dåligt av någon anledning (och du har en god anledning) så är det viktigt att ta hand om sig själv på alla andra plan. Sov ordentligt, ät nyttig mat, motionera och omge dig med människor som får dig att må bra. Skriv en lista med saker du har gjort tidigare och som har fått dig att må bra och gör dem! Du kanske inte alls känner för det just nu, men det kommer att få dig att återvända till en bättre sinnesstämning.
    Tillåt dig själv att ha roligt, men du behöver inte låtsas. Och tillåt dig själv att gråta ut med - sätt på riktigt tårdrypande musik och fulgråt en kväll. Det hjälper.
    Det är jobbigt just nu, men det kommer att bli lättare med tiden.
    Respektera din fd:s beslut. Släpp honom, eller i alla fall er romantiska relation. Det är snällast mot honom och mot dig själv. Livet går vidare och du kommer att klara av det här ett steg i taget.

Svar på tråden SE HIT!! behöver hjälp/råd