Anonym (Förtvivlad) skrev 2018-11-20 13:47:58 följande:
Men gud!! Wow! Vad underbart! Tack! :D
Vad fick dig att gå ifrån x et? Varför gjorde ni slut? Och hur skiljer sig din relation nu till den förra?
Jag känner verkligen att jag lärt mig väldigt mycket om vad jag vill ha och inte - så med andra ord förstår jag att det kan gå relativt snabbt när man väl träffar rätt (med barn osv.) gud vad härligt att det gick så bra för dig!
Ser också fram emot dejta osv! Bli glad igen, på riktigt! Lära känna mig Själv igen som vuxen människa.
Så lite! :) Jag var där du är och hade samma tankar. Nästan panik över min ålder och livet i allmänhet. Det kändes som att man hamnade på paus.
Det kom även nedgångar efter breaket. Jag fick nåt stressutslag i ansiktet som kliades som attan under ett par veckor tex. Jag var i ett förhållande under 6 månader med en kille jag blev förälskad i men som gjorde slut och kraschade mig totalt.
Så allt var inte rosa moln :) Men i det stora hela så ser jag tillbaka med glädje :)
Anledningen till att jag och x:et gjorde slut var enkelt - jag ville ha sex, det ville inte han. Han var svår att leva med. Svår att komma inpå livet, svår att prata känslor med. Stod ut några år, försökte med ALLT, men det blev aldrig bra.
Så det kanske är skillnad. Jag var lättad efter vårt uppbrott.
Min nya är allt han inte är! :) Vi pratar om allt, umgås, har roligt tillsammans, fantastiskt sexliv, han är snäll, charmig och bara helt underbar! Äntligen ser jag att det inte var mig det berodde på, för jag klandrade mig själv under flera år, letade fel på mig själv men mådde bara sämre och sämre.
Så ut och dejta med dig! :) Låt det vara kul. Gör saker för dig, som Du mår bra av.