• Anonym (joss)

lämnad för en annan

för 3 veckor sen blev jag lämnad. utbytt bara sådär. alla våra år tillsammans bara borta. jag som alltid har stått vid han sida.... 

han lämnade mig för att han har träffat en annan...

hur tar man sig vidare från sveket? hur får man bort den ständiga ångesten? tankarna.. 

min framtid bara ändrades sådär. min vardag i 3,5 år bara försvann.

• Svar på tråden lämnad för en annan
  • Drottningen1970

Genom att hitta ilskan istället.

Genom att skaffa dig en massa andra upplevelser att tänka på. Gör en resa, gör nåt läskigt och spännande, ligg med några nya, köp nya kläder... fejk it til u make it..

• olof 45

Hitta ilskan? Att vara arg mår man väl inte bra av? Och vem ska hon vara arg på? Man kan ju inte tvinga någon att vara kär i en...

Sörj skulle vara mitt råd. Gråt ut! Sedan ska du göra saker som du tycker om, även om du måste tvinga dig till det...

Till sist släpper det!

( ett annat gammalt (min mormor sa så) tips är ?en olycklig kärlek kan bara botas med en ny - men det kan man ju inte trolla fram dessvärre)

• Drottningen1970
    olof 45 skrev 2018-11-20 18:41:42 följande:

Hitta ilskan? Att vara arg mår man väl inte bra av? Och vem ska hon vara arg på? Man kan ju inte tvinga någon att vara kär i en...

Sörj skulle vara mitt råd. Gråt ut! Sedan ska du göra saker som du tycker om, även om du måste tvinga dig till det...

Till sist släpper det!

( ett annat gammalt (min mormor sa så) tips är ?en olycklig kärlek kan bara botas med en ny - men det kan man ju inte trolla fram dessvärre)

Sorg är överskattat. Varför skulle man inte få vara arg över att hela ens framtidsdrömmar tagits ifrån en? Ilska ger kraft och energi.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (joss) skrev 2018-11-20 16:08:26 följande:

för 3 veckor sen blev jag lämnad. utbytt bara sådär. alla våra år tillsammans bara borta. jag som alltid har stått vid han sida.... 

han lämnade mig för att han har träffat en annan...

hur tar man sig vidare från sveket? hur får man bort den ständiga ångesten? tankarna.. 

min framtid bara ändrades sådär. min vardag i 3,5 år bara försvann.

Du måste sluta se det som ett svek. Skulle han ha stannat bara för din skull? Ni är inte samma person. En människa måste alltid välja att leva sitt liv så det känns bra.

Din framtid förändras inte, det är bara nuet som kan förändras. Din framtid var inte utstakad även om du hade honom vid din sida. Vi kan inte förutse vår framtid.

Du måste välja att förhålla dig till det som har hänt på ett annat sätt. Det tar tid men när du kan det så kommer känslorna av ångest att försvinna.

Men först måste det få göra ont.

Styrkekram!
  • Anonym (Också lämnad)

Hej!

För det första vill jag säga att jag lider med dig!

Vad du än känner, ilska, rädsla, svek, ledsamhet, tillåt dig själv att känna så!!

Jag blev lämnad på detta sätt för 7 år sedan. Kan säga att ja, det påverkar mig än idag, men har faktiskt blivit starkare av det. Låter konstigt kanske men så är det.

När det hände kände jag ett otroligt svek såklart!!! Ledsen, arg och ALLA andra känslor man kan tänka sig. Vi hade varit ett par i 6 år och min bild av honom raserades.

Idag känner jag ingen bitterhet, och för mannen i fråga känner jag inget, vare sig positivt eller negativt. Jag känner att jag vet att det var han som var förlorare på detta och att jag är stark nog att aldrig göra någon annan så illa, han måste ha varit väldigt svag.

• Anonym (Kla)
    Drottningen1970 skrev 2018-11-20 20:47:44 följande:

Sorg är överskattat. Varför skulle man inte få vara arg över att hela ens framtidsdrömmar tagits ifrån en? Ilska ger kraft och energi.

Håller fullständigt med. Det funkade på mig iallafall, dock var han otrogen.
  • Anonym (Samma situation)

Lider verkligen med dig och vet hur det känns!!!

Kan bara ge lite tips från saker som jag gjorde fel!.

Bröt ihop dom första 3 dagarna... Men klarade fortfarande av vardagen (jobb, mat, sova)

Sen kom chocken... Man fattade precis ingenting utan var exakt som en zombie, man fortsatte med sina vardagliga sysslor precis som att inget hade hänt men ingenting var roligt längre. (detta varade i 2-3 månader).

Hade hört att många jobbade sig ur det hela, så man jobbade på jobbet så mycket man kunde och även hemma just för att försöka glömma allt.

Tyvärr så lurade jag bara mig själv att allt var som vanligt...... Det slutade med depression och även utbrändhet och i det läget är jag nu, 7 månader senare.

Har insett att jag inte kan klara av det här själv utan har sökt hjälp hos psykolog, så förhoppningsvis kommer det att bli bra igen.

Felen jag gjorde var att inte berätta för någon om hur jag kände (som man får man ju inte visa sig svag).

Ring en väldigt nära vän och tala om vad som har hänt och hur du känner, be din vän att komma till dig direkt och tala om att du verkligen behöver vännens stöd just nu och långt fram!!

Jag träffade mitt ex alldeles för tätt inpå efter hon hade lämnat mig (jag trodde jag skulle klara av det).

Släng/lämna tillbaks alla saker som hen har hemma hos dig. (om du tvekar på om du klarar av det be en vän göra det)

Och detta är nog bland det viktigaste : Ta bort hens nr, blockera / ta bort hen på sociala medier. Radera alla bilder på hen.

Och om du fortsätter älta allting i huvudet sök hjälp!.

• Anonym (joss)

jag har fått en psykologtid på fredag. hoppas det kommer hjälpa lite att skingra tankarna.

jag känner mig så nere på botten just nu, så sviken. och tankarna bara snurra på att nu får hon somna i hans famn som jag brukade göra osv. försöker att koppla bort allt men det går verkligen inte...

och på något konstigt sätt så försöker jag få behålla honom i mitt liv som min vän. intalar mig själv att det skulle vara lättare att gå vidare då..

behöver få svar på frågor ifrån honom men han blir bara irriterad.. hade varit lättare att få svar på frågor och få prata.. men inte..

• olof 45
    Drottningen1970 skrev 2018-11-20 20:47:44 följande:
    Jag tänker på ilska som osund energi...
Svar på tråden lämnad för en annan