• Humlan88

    Ni som varit på dominikanska republiken?

    Jag och sambon funderar på att åka till jobbe dominikanska republiken i vinter. Dock skulle jag vilja ha lite tips och råd från någon som varit där :) Vilken tid är bäst att åka dit? ( Vill slippa orkaner och spring break,) hur är priserna där? Bör man vara där 14 dagar? Hur är människorna? Är det "stökigt" eller relativt barnvänligt? Brottslighet? Värt att åka dit? :) Ge mig alla tips och råd :D

  • Svar på tråden Ni som varit på dominikanska republiken?
  • Coccolina
    Humlan88 skrev 2018-11-29 18:20:31 följande:
    Låter underbart :D Jag vill absolut inte åka när det är spring break :/ Har du nån erfarenhet av det?
    Dessutom finns det flera hotel som är Adults only och de brukar vara hårdare med att de inte är partyhotell
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Humlan88
    Coccolina skrev 2018-11-30 07:52:17 följande:

    Ja det var Springbreak den ena av gångerna vi var där. Dock inget problem på det hotellet då de inte tillåter att man beter sig hur som helst och dessutom så var det lite dyrare vilket gör att det inte kommer mycket amerikanska kompis gäng... 


    Vilken tid var ni där? Vad hette hotellet ? :)
  • Coccolina
    Humlan88 skrev 2018-11-30 09:32:28 följande:
    Vilken tid var ni där? Vad hette hotellet ? :)
    Står i mitt första inlägg......
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Starka
    Humlan88 skrev 2018-11-30 12:53:55 följande:

    Är så mycket pengar, får lite ångest när jag ska betala. Hur kände ni?


    Jodå de kändes ungefär sådär att shit om 6 månader ska vi betala 30000! Men vi resonerade lite som så att vi har ingen dyr bil, vi gör inte mycket som kostar pengar, vi reser typ var femte år nån gång får man unna sig och göra nåt bara för att de är gött

    Vi sparade ihop och önskade oss presentkort på ticket

    Det är lite det som är fördelen med all inklusive tycker jag för då har du allt betalt, skulle de skita sig och man inte lyckad spara ihop nån direkt reskassa så kan man ändå åka och ha en go semester
  • Starka
    Humlan88 skrev 2018-12-01 09:25:54 följande:

    Bör man vaccinera sig? Isåfall mot vad? :)


    Hepatit och magvaccinet är en bra idé ????

    Kommer inte ihåg om vi tog nåt mer

    Om du tar hepatit inom fem mån igen när ni kommit hem så varar den väldigt länge sen. Vi är så korkade så vi har glömt fylla på varje gång o fått ta nytt
  • Humlan88
    Starka skrev 2018-12-01 11:34:10 följande:

    Hepatit och magvaccinet är en bra idé ????

    Kommer inte ihåg om vi tog nåt mer

    Om du tar hepatit inom fem mån igen när ni kommit hem så varar den väldigt länge sen. Vi är så korkade så vi har glömt fylla på varje gång o fått ta nytt


    Vad är det för magvaccin?
  • Starka
    Humlan88 skrev 2018-12-01 15:53:33 följande:

    Vad är det för magvaccin?


    Det heter dukoral vi har tagit det dom senaste 4 gångerna vi har varit utomlands och inte blivit dåliga i magen någon av oss. Det är ett vaccin man dricker
  • Humlan88
    Starka skrev 2018-12-01 22:14:47 följande:

    Det heter dukoral vi har tagit det dom senaste 4 gångerna vi har varit utomlands och inte blivit dåliga i magen någon av oss. Det är ett vaccin man dricker


    Finns det på apoteket?
  • Starka
    Humlan88 skrev 2018-12-02 06:28:50 följande:

    Finns det på apoteket?


    Japp smakar inge vidare men det är bara en liten skvätt man ska dricka vid två tillfällen.
  • Humlan88
    Starka skrev 2018-12-02 09:25:36 följande:

    Det är ju inget 100% skydd mot magsjuka men vi tycker det har fungerat bra


    Kollade upp vaccin priset för hepatit A, jäklar va dyrt. Hur många doser behöver man?
  • Starka
    Humlan88 skrev 2018-12-02 11:53:28 följande:

    Kollade upp vaccin priset för hepatit A, jäklar va dyrt. Hur många doser behöver man?


    Vi ringde vaccinationskliniken och frågade vad vi behövde för att åka dit. Heter de inte twinrix? Betalade 1100 per man har jag för mig

    Man tar en spruta
  • Coccolina
    Humlan88 skrev 2018-12-02 22:34:12 följande:

    Måste man ha vaccin? :/


    Du bör inte åka utan att vaccinera dig... vaccinet är inte så dyrt jämfört med vad du riskerar som extra utgifter under din resa. Är det för tajt ekonomiskt så vänta ett år och spara undan mer så blir det trevligare!
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Ni som varit på dominikanska republiken?