• Jullan

    Orolig inför kub

    Någon mer som gjort Ivf som i dagarna ska på kub-ultraljud? Vi har försökt få ett syskon till vårt barn sedan maj 2016 och råkat ut för ett tidigt missfall och en sen abort. Nu är jag äntligen gravid igen i vecka 13. Vi ska på kub-ultraljud i morgon och jag är så orolig. Senast jag var gravid och gjorde kuben fick vi veta att fostret hade en mycket allvarlig missbildning. Vet inte riktigt hur jag ska hantera detta. Hur känns det för er andra?

  • Svar på tråden Orolig inför kub
  • Florence123
    Jullan skrev 2018-11-21 06:25:35 följande:

    Någon mer som gjort Ivf som i dagarna ska på kub-ultraljud? Vi har försökt få ett syskon till vårt barn sedan maj 2016 och råkat ut för ett tidigt missfall och en sen abort. Nu är jag äntligen gravid igen i vecka 13. Vi ska på kub-ultraljud i morgon och jag är så orolig. Senast jag var gravid och gjorde kuben fick vi veta att fostret hade en mycket allvarlig missbildning. Vet inte riktigt hur jag ska hantera detta. Hur känns det för er andra?


    Jag beklagar!

    Jag är i vecka 11, mha IVF, och har inte KUB fören 7/12.. men känner en viss oro redan nu. Främst för hur jag ska kunna hantera ett eventuellt dåligt besked... Min förra graviditet gav kub 1:20 000, så jag har inget i bagaget som borde öka min oro.. men den finns där ändå såklart.

    Har du med dig din partner idag? Jag hade nog tagit ledigt hela dagen utifall negativt besked så ni kan hem och trösta varandra. Men såklart allt kommer se bra ut ska du se!!!
Svar på tråden Orolig inför kub