Vilken resa!!
Jag vill med min tråd visa att det går om man vill????!
Gifte mig med en man med bekräftelsebehov. (Har man bekräftelsebehov så binder man utomstående energier till sig. Dvs, man hakar på när någon flörtar, ger komplimanger).
Min mans bekräftelsebehov var jobbigt. Han kunde komma hem och säga: en kvinna visslade efter mig. En kvinna har skrivit på facebook att hon vill ta en fika. Jag hade många djupa samtal med min man att detta är konstigt. Jag ser bra ut, men det är inte någon kille som visslar efter mig när jag gör ärenden. Sade till min man att han sänder ut signaler...
Tiden gick. Vi hade det bra tillsammans, plötsligt blev jag sjuk med endometrios. Kunde inte knulla pga smärta, blev klimateriekossa pga mediciner som skulle stoppa upp mensen (enantonsprutor i väntan på operation).
Min bekräftelsetörstande man gav vika för en utomstående energi, en kvinna som gjorde ALLT för honom. Då hade vi varit ett par i 8 år och gifta i 4 år! Han inledde en 7 månader lång relation som jag fick bekräftad när älskarinnan ringde till mig.
Mattan rycktes under mina fötter. Mörker. Misstro mot alla. Hade känslan av att människor ligger ute med ak4 i buskarna utanför huset. Har tyvärr svårt fortfarande att köra bil på motorväg då jag får ångestanfall.
Timslånga samtal med min man. Han besvarade ALLA mina frågor. Datum, vad gjorde du! Vad gjorde hon?. Pusselbitar som jag lade på plats för att förstå.
Hade kunnat lägga detta bakom mig tidigare om inte den tredje parten hade legat på som hon gjorde. Min man skärpte till sig, men älskarinnan ringde från kollegors telefoner då min man blockade henne. Hon använde ca tio! kontantkort som även de blev blockade av min man. Skitjobbigt, rent ut sagt. Älskarinnan försökte nå min man via hans kompisar och barns intressen. Hon gav sig inte. Hon hade fått vittring och ville mer... ville gifta sig och skaffa barn med min man. Det ville inte han. Han ville bara nära sitt bekräftelsebehov.
Under denna tid opererades jag och blev mitt vanliga jag. Då ändrades samtidigt relationen med min man. Tidigare hade jag fått i utbrott pga medicinering och orkade inget förutom att jobba. Nu var jag JAG och då kunde min man avsluta med älskarinnan som han, enligt egen utsago, försökt avsluta efter deras första tre veckor av positiv känsla.
Har varit supertydlig för min man. Jag orkar inget mer...ska vi leva ihop får du ta itu med ditt bekräftelsebehov. Det har han gjort. Han har gått i terapi med en beroendeterapeut, samt att vi har pratat i stort sett varje dag om hans felaktiga beslut att ta in en utomstående energi till vårt äktenskap.
Nu har det gått 1,5 år av lugn. Min man är engagerad i familjen. Finns för mig, finns för vårt gemensamma barn. Han säger att efter att ha jobbat med sitt bekräftelsebehov så mår han bättre.
Vad hade varit alternativet i detta. Vi hade separerat, men ändå vetat att detta hade hänt! Svårare att fixa detta tillsammans, men detta har gjort oss starkare! En kris har två utsagor: endera går man isär, eller lär sig något och det för en samman!