Hur ska man gå vidare?
Hej.
Sambon lämnade mig för ca 8mån sedan.
Vi var tillsammans i 4år varav 2år bodde vi ihop..
Är ganska övertygad om att min diagnos gjort att det blev som det blev...
Har varit hos en psykolog som är ganska säker på att jag har utmattningssyndrom / är utbränd.
Alla tecken fanns där under relationen, ljudkänslig, konstant trött, blev lätt irriterad av mig , kunde inte tänka på mer än ett projekt i taget.
Efter separationen blev det för mycket, kunde plötsligt inte gå till jobbet, jag var helt knäckt har blandning av depression och utmattning.
Nu är jag iallafall tillbaka på jobbet och det funkar hyfsat (har fått lättare arbetsuppgifter).
Vardagen däremot är ett rent helvete har svårt att acceptera att jag inte kan prestera lika bra som innan, bara att äns tänka på att jag måste städa huset gör just nu att jag kollapsar...... Bara ett exempel på många "vanliga och helt okomplicerade saker".
Trodde aldrig jag skulle hamna i den här sitsen, innan separation var jag ju odödlig rent ut sagt, Såg hela min framtid med min sambo och var en bra bit på väg. I mitt huvud hade planeringen av att skaffa barn börjat (och vi hade pratat om det innan, barn namn och allt var i princip bestämt)
Och nu blir det inte så....
Går till psykolog regelbundet varje vecka i dagsläget.
Men känner att jag fortfarande står och stampar på samma ställe.
Nu har det gått 8 månader sedan separation och jag vet varken vad jag vill eller vem jag är längre...
Hen har sagt att hon inte kommer tillbaks och det förstår jag. Kan tyvärr inte se någon annan i mitt liv än hen...
Finns det några bra tips på vägen?
Umgås med mina kompis går tyvärr inte då vissa saker har hänt där med.
Och träffa någon ny ser jag inte som något alternativ.
Antidepressiva läkemedel ser jag inte som en lösning på problemet, då jag starkt är emot läkemedel och mirakel tabletter.
Att bara låta tiden läka alla sår känner jag att jag gjort tillräckligt.
Många säger att man skall hitta på saker man alltid har velat göra..... Problemet är att jag har ju redan allt i livet förutom det viktigaste...