• Förkunnaren

    Köpa till sambon i 40-års present??

    Hjälp! Jag velar mellan en överarmstatuering eller ett fallskärmshopp.

    Tatuering kan han ju göra när som helst, men om han inte vill? Han har pratat om det många gånger, att han skulle vilja, men han är samtidigt väldigt tveksam.

    Fallskärmshopp måste han vänta på tills april ungefär. I något sammanhang när vi sett det på tv har jag sagt ?aldrig i livet? medan han sagt att han absolut skulle göra det.

    Vad skulle ni ha valt?

  • Svar på tråden Köpa till sambon i 40-års present??
  • Persikaplommon
    Förkunnaren skrev 2018-11-27 12:40:54 följande:

    Ditt äktenskap verkar vila på lösa grunder.


    Inte mitt. Men jag är såklart inte gift med en person som vill köpa någon en överarmstatuering...
  • Förkunnaren
    Persikaplommon skrev 2018-11-27 12:48:43 följande:

    Inte mitt. Men jag är såklart inte gift med en person som vill köpa någon en överarmstatuering...


    Nähäpp.
  • Gryntroll

    Oj svårt, inget hade passat varken mig eller min man. MEN jag tänker du skulle kunna lämna över beslutet på din sambo.

    Båda presenterna är ju såna som man ger i presentkortsform, så gör ett presentkort där båda alternativen står med tydlig intstruktion att det gäller ANTINGEN tatuering på överarmen ELLER fallskärmshop. 

  • Förkunnaren

    Ni som inte skulle skilja er; vad skulle ni ha valt?

    Fyi så har han uttryckligen sagt att han väldigt gärna skulle vilja göra något av detta. Han ångrar sig att han inte tatuerade sig när han bodde i Los Angeles till exempel. Han har sagt att han någon gång i livet vill pröva att hoppa fallskärm för att det skulle vara en sån otrolig upplevelse.

    Varken han eller jag är intresserade av ting så som smycken eller prylar.

  • Förkunnaren
    Gryntroll skrev 2018-11-27 13:05:35 följande:

    Oj svårt, inget hade passat varken mig eller min man. MEN jag tänker du skulle kunna lämna över beslutet på din sambo.

    Båda presenterna är ju såna som man ger i presentkortsform, så gör ett presentkort där båda alternativen står med tydlig intstruktion att det gäller ANTINGEN tatuering på överarmen ELLER fallskärmshop. 


    Bra förslag, men jag vill helst skippa valdelen.
  • Förkunnaren

    Om vi bortser från mina 2 alternativ, vad skulle ni köpa i 40-årspresent till en kille som är:

    musiker, hårdrockare inklusive stilen med långt hår etc., intresserad av allt som har med musik att göra även utanför rockgenren, inte materialistisk, gillar saker som ger adrenalinkick, konstnärlig.

  • Svedenborg

    Måste nog tyvärr också säga skilsmässa.
    En överarmstatuering var droppen.
    Att tanken ens fanns blev för mycket.
    Förlåt.

  • Förkunnaren
    Svedenborg skrev 2018-11-27 18:35:01 följande:

    Måste nog tyvärr också säga skilsmässa.

    En överarmstatuering var droppen.

    Att tanken ens fanns blev för mycket.

    Förlåt.


    Men varför är det så himla konstigt? Bara för att DU inte har det intresset? Jag förstår att det skulle te sig som en mycket malplacerad gåva till säg Sven Svensson, en kostymnisse som jobbar på Swedbank.

    Men nu handlar det om en som har den livsstilen där tatueringar är en del samt är intresserad av att själv skaffa en.

    Alltså notera att jag inte har valt motiv.
  • Duckan

    Jag är lika motsträvig som alla andra i tråden. För mig är dina val pest eller kolera men om jag tänker utifrån ditt perspektiv säger jag tatueringen. Den har han alltid kvar och se på den och säga Den här gav du mig när jag fyllde 40.

Svar på tråden Köpa till sambon i 40-års present??