Hur ha sparsam förlovning, giftemål?
Jag får äntligen hit min särbo/flickvän genom att hon fått uppehållstillstånd nu. Hon kommer den 28 dec.
Jag går och funderar på både förlovning och giftemål. Jag vill verkligen ha henne! Jag har pratar med henne om det i stundens hetta och hon skrek sig inte hes av nej. Hon log och viskade ett jaaa. Vi båda visste att hon måste tillbaka till hemlandet inom kort och det kunde inte göras då.
Problemet är allt runt om förlovning och giftemål. Jag har en vanlig lön som jag ska driva runt hushållet med. Jag har en guldring sparad. Jag har lite sparat för sämre tider. That's it. Kan jag smälta om ringen till två förlovningsringar eller ska jag köpa två förlovningsringar och sen spara ringen och göra vigselringar av den? Guldet är från mina föräldrars ringar. Jag skulle önska att jag kunde ge henne guld och gröna skogar men så är inte fallet.
Till saken hör att både hon och jag är enkla människor och för min del handlar det mer om själva akten än hur dyr ringen och festen är. Om hon är som mig (vilket hon är) så kan det göras enkelt men värdigt och fint även om det är sparsamt gjort. Fest kan vi ha efteråt men då en enklare fest utan att hyra paradvåning på hotellet.
Nu har hon ju släkt och vänner i hemlandet som kanske förväntar sig att jag slår på stora trumman men det fixar jag inte.
Jag uppskattar feedback. Tack.