Bli av med socialtjänst och bup
Jag är en 17-årig tjej som blivit påkommen av soc med att ha frivilligt destruktiva relationer. Jag har inte gjort något olagligt och de vet dem om.
Har nu blivit skickad till bup och får prata med psykolog vilket jag egentligen inte vill vilket resulterar i att jag sitter och ljuger eller är tyst.
Jag har även TIDIGARE haft ätstörningar, vilket verkligen inte är ett problem längre men jag är fortfarande tvingad att äta efter matschema (iaf delvis), fastän jag har ett bmi på 20 och noll ångest kring mat. Jag får inte äta med mina klasskompisar i skolan utan måste gå hem 3 gånger under skoldagen för att äta mina måltider bevakad (frukt kring kl 10, lunch kring kl 12 och smörgås kring kl 15). Ibland får jag ställa in lektioner pga detta!
Jag längtar efter att fylla 18 då jag hoppas att jag kommer slippa all denna övervakning och alla möten med myndigheter, men har börjat bli rädd att jag inte ska komma undan ens då., då socialtjänsten menar att jag är en fara för mig själv och vill hålla koll på mig.
Släpper socialtjänsten en när man fyller 18? Kan tillägga att jag inte fått lvu utan allt har varit frivilligt (inte vågat säga emot och varit rädd för lvu).
Kommer jag kunna flytta till eget boende och resa utomlands ensam utan att de ska kontrollera att jag inte inleder nya destruktiva relationer?