• seven4seven

Plussat väldigt tidigt.

Hej!

Jag har precis plussat, närmare bestämt i måndags. Har tagit tre test med starka plus samt ett med veckoindikator där det bekräftade att jag är gravid. Nu är det så att min mens inte ska komma förens på söndag. Har läst lite och blivit orolig över att det kan vara något fel? Många verkar säga att det är alldeles för tidigt att plussa då och att något är fel. Nu blir jag jätte orolig. Är det någon som kan dämpa min oro? Kanske någon som själv plussat tidigt? Ska till läkaren på måndag men försöker lugna mina nerver innan dess.

Kram

• Svar på tråden Plussat väldigt tidigt.
  • seven4seven
    Ina82 skrev 2018-11-29 13:54:17 följande:

Du hade säkert ägglossning tidigt

Kan ju kanske vara så, har bara gått efter min mensapp och antagit att den visat rätt. Har aldrig tagit ägglossning test så det kanske stämmer. :)
  • EpicNurse

Det är inget ovanligt att få positivt graviditetstest 3-4 dagar innan beräknad mens! :)

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Delilah2001

Jag plussade 6 dagar före beräknad mens (enligt ultraljud) när jag blivit gravid med tvillingar.

Hade också väldigt tidiga graviditetssymptom då, till skillnad mot mina andra graviditeter.

• HejIdaLodjur

Hej och grattis! Jag plussade också i måndags 6 dagar inna bim. Som jag förstår det så är det inte farligt. Ett plus är ett plus.

Det folk kanske menar är att det är vanligt att väldigt tidiga graviditeter slutar i missfall som blöds ut när mensen skulle ha kommit. Så om man inte testar tidigare än Bim så får man inte reda på det utan det blir som en vanlig mens. Så jag har hört personer som menar att man inte ska testa tidigt för att inte bli besviken. Men jag vill ändå veta känner jag, det är min första graviditet och det känns skönt att det iaf har skett en befruktning och att den delen funkar. Samt att det är absolut störst sannolikhet är ju att allt går precis som det ska även om man plussar tidigt????

Svar på tråden Plussat väldigt tidigt.