• anonymous92

Hon är gravid och det finns två ev pappor

NU till det som Spökar i mitt huvud jag har varit hos henne nästan hela Maj månad och åkte hem den 27/28e maj hon tog ut sin hormonspiral mirena den
    30e maj och låg med en annan den 9e juni och jag kom till henne den 18e och åkte hem den 22e hon plussar svagt den 27e och starkt den 28e 1-2V visar den 
    och enligt läkaren så vart hon Befruktad under vecka 25 Midsommar 18till24e NU till frågan Vem kan det vara som är pappan till barnet Han som va där den 9e eller jag som va där hela maj månad och från den 18e till den 22e ? OCH detta är vad Gravid kalendern säger OCH hur kan hon har blivit gravid vid den 8e ? när han va där den 9e? kan det vara att mina spermier levde kvar efter hon hade tagit ur spiralen Mirena ?

JÄTTETACKSAM FÖR SNABBA SVAR så mina demoner kan lugna ner sig 

24+6 veckor = 8e juni 
    Sannolik Befrukningsdatum: Juni 22, 2018
    Slut av första trimestern (12 veckor): Augusti 31, 2018
    Slut av andra trimestern (27 veckor): December 14, 2018
    din förlossningsdatum är (40 veckor): Mars 15, 2019
    antal veckor från befruktningdatumet: 22 weeks, 6 days
    hur länge har du varit gravid: 24 weeks, 6 days
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-11-29 18:12
    glömde tillägga att hon märkte inget när han kom För hon behövde inte torka sig eller att det sippra ut medans med mig så märks och känns det varje gång och hon fråga även om han kom och han svarade ja
  • Svar på tråden Hon är gravid och det finns två ev pappor
  • UndrandeSökare
    anonymous92 skrev 2018-11-30 12:53:28 följande:
    Jag och dem andra 2 ? det är bara jag och en till det handlar om :S? eller skrev du fel ?, jag ja såklart att vi får leva i ovisshet fram tills det är dax men man vill ju ändå känna ett lugn och kan andas ut och inte spinna på ännu mera demoner i huvudet 
    Nej, jag skrev inte fel. Du och de andra 2, dvs du, den andra mannen och kvinnan. Dvs ni 3, ingen av er vet ju vem den biologiske pappan är.
  • 2barnsmorsan
    anonymous92 skrev 2018-11-30 12:51:22 följande:

AH okej ja då är jag med MEN vad innebär detta då ? att jag är pappan och att eller att han är det? då jag va där från den 18e juni fram till den 22juni ?och han va där 9 juni men att den starta den 8e ? hänger inte med vart jätte förvirrad nu :O 

Det innebär att befruktning bör ha skett ca 2 veckor efter 8/6, alltså 22/6. Alltså är det troligast att du är pappan.
  • Richard1986
    anonymous92 skrev 2018-11-30 09:25:43 följande:

tackar och tacksam för alla svara och råd och allt Känner att jag kan vara lugn i ca 3-4 månader till nu tills det är dax tackar :D 

Med nuvarande besked från Sjukhuset så har (precis som andra redan skrivit) samlaget då hon befruktades ägt rum den 22 (eller dagarna runt den 22) och då umgicks ju ni. Så chansen att du är Pappa är störst.

Anledningen till att man inte kan utesluta den andra killen helt är att beskedet från sjukhuset om datum kan ibland visa sig vara lite fel åt ena eller andra hållet. Och eftersom spermierna kan leva i henne i upp till en vecka så går det inte att utesluta honom helt även om det just nu iallafall pekar i din favör.

Bara att fortsätta skriva här eller skriva ett PM om du undrar över något eller bara vill skriva av dig. Har som sagt varit i din situation 2 gånger. Första gången visade det sig att jag var Pappan och andra gången visade det sig att jag inte var det.
  • Delilah2001
    anonymous92 skrev 2018-11-30 12:51:22 följande:

AH okej ja då är jag med MEN vad innebär detta då ? att jag är pappan och att eller att han är det? då jag va där från den 18e juni fram till den 22juni ?och han va där 9 juni men att den starta den 8e ? hänger inte med vart jätte förvirrad nu :O 

Det innebär att det kan vara vem som helst som är pappan. Hon kan ha blivit befruktad när som helst i juni egentligen, dels eftersom hon precis slutat med hormoner, och då vet man inte riktigt när ägglossningen kommer, och dels eftersom ultraljud kan diffa en vecka (eller om det till och med är två veckor) framåt eller bakåt.

Tråkigt att det blivit så här. Risken att du är pappan är lite större, eftersom hon mer troligt (men inte säkert) blev gravid lite senare än den 9 juni.

Datumet 8 juni är inget du behöver tänka på, det är bara så man räknar.

Som sagt, tråkig sits, men det är bara att ha is i magen några månader tills faderskapstestet är gjort.
  • anonymous92
    UndrandeSökare skrev 2018-11-30 12:57:55 följande:
    Nej, jag skrev inte fel. Du och de andra 2, dvs du, den andra mannen och kvinnan. Dvs ni 3, ingen av er vet ju vem den biologiske pappan är.
    ah okej ah nej men jag och kvinnan tror mer på att det är jag och inte den andre 
  • anonymous92
    2barnsmorsan skrev 2018-11-30 12:59:29 följande:
    Det innebär att befruktning bör ha skett ca 2 veckor efter 8/6, alltså 22/6. Alltså är det troligast att du är pappan.
    okej tackar för svar för det är vad vi också tro att det är jag och inte den andre 
  • anonymous92
    Richard1986 skrev 2018-11-30 13:43:28 följande:
    Med nuvarande besked från Sjukhuset så har (precis som andra redan skrivit) samlaget då hon befruktades ägt rum den 22 (eller dagarna runt den 22) och då umgicks ju ni. Så chansen att du är Pappa är störst.

Anledningen till att man inte kan utesluta den andra killen helt är att beskedet från sjukhuset om datum kan ibland visa sig vara lite fel åt ena eller andra hållet. Och eftersom spermierna kan leva i henne i upp till en vecka så går det inte att utesluta honom helt även om det just nu iallafall pekar i din favör.

Bara att fortsätta skriva här eller skriva ett PM om du undrar över något eller bara vill skriva av dig. Har som sagt varit i din situation 2 gånger. Första gången visade det sig att jag var Pappan och andra gången visade det sig att jag inte var det.
    Okej tackar tackar det uppskattas verkligen då jag är jätte kluven och vill ha säkra kort i handen men det kommer jag aldrig att få fören barnet är fött, och ja mvc har inte sagt annat än det datum jag skrev och det datumet har nu varit ett bra tag, och skulle det ändras så skulle hon säga det till mig, jo vi tror också att det är jag som är pappan till lilltjejen hon bär på 
  • anonymous92
    Delilah2001 skrev 2018-11-30 14:22:48 följande:
    Det innebär att det kan vara vem som helst som är pappan. Hon kan ha blivit befruktad när som helst i juni egentligen, dels eftersom hon precis slutat med hormoner, och då vet man inte riktigt när ägglossningen kommer, och dels eftersom ultraljud kan diffa en vecka (eller om det till och med är två veckor) framåt eller bakåt.

Tråkigt att det blivit så här. Risken att du är pappan är lite större, eftersom hon mer troligt (men inte säkert) blev gravid lite senare än den 9 juni.

Datumet 8 juni är inget du behöver tänka på, det är bara så man räknar.

Som sagt, tråkig sits, men det är bara att ha is i magen några månader tills faderskapstestet är gjort.
    jag glädjer mig bara utav att risken är större till min fördel då jag och hon vill ha barn igen med varandra soligt bara att få 3 olika pappor till 3 barn som kommer och går, tack för svaren 
  • Coccolina
    anonymous92 skrev 2018-11-30 16:31:32 följande:
    jag glädjer mig bara utav att risken är större till min fördel då jag och hon vill ha barn igen med varandra soligt bara att få 3 olika pappor till 3 barn som kommer och går, tack för svaren 
    Så ni har barn redan, hon väljer att plocka ut sin spiral. Gissar på att ni hade gjort slut eftersom du inte var där på heltid.... Sen efter att hon gör det valet så har hon sex med en annan kille oskyddat, på ett one night stand (hoppas ni kollat er för sjukdomar!!!!!!) och sedan på nytt oskyddat med dig... För att ni försöker skaffa barn men hon ligger med andra..... 

Verkar ju lovande............
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Richard1986
    anonymous92 skrev 2018-11-30 16:29:06 följande:

Okej tackar tackar det uppskattas verkligen då jag är jätte kluven och vill ha säkra kort i handen men det kommer jag aldrig att få fören barnet är fött, och ja mvc har inte sagt annat än det datum jag skrev och det datumet har nu varit ett bra tag, och skulle det ändras så skulle hon säga det till mig, jo vi tror också att det är jag som är pappan till lilltjejen hon bär på 

Förstår att du känner dig kluven. Inte ett dugg konstigt. Det gjorde jag med. Att gå omkring och vänta utan att kunna göra något för att snabba på besked är inte kul. Jag ventilerade mig både på forum och med terapeut i perioder när väntan blev jobbig.

Till syvende och sist är det ju också så att biologisk Pappa är någonting man blir, ibland planerat och ibland fullständigt oplanerat och kanske emot sin vilja, men Pappa i ordets verkliga innebörd är någonting man tar på sig och fullgör oavsett biologiska band eller ej. Du och hon verkar ha en stabil kontakt och var 2 kloka och resonerande människor så jag tror att ni kommer lösa det till det bästa oavsett hur det faller ut.
Svar på tråden Hon är gravid och det finns två ev pappor