• Anonym (Vilsen)

Nån som går igenom ett uppbrott?

Nån här som går igenom ett uppbrott och behöver ventilera sig? Peppa varann?

För mig har det snart gått en månad och det är verkligen upp och ner. Ena dan kan jag vara jätteglad andra dan känns det som att jag kommer bryta ihop när som helst. Vi försökte vara vänner men i måndags bröt jag kontakten helt. Skönt men jobbigt. Saknar honom och vill höra av mig men sen kan det hända helt. Känslorna är verkligen röriga. Han är den första som har sårat mig så här djupt. Det värsta är att jag vet hur lätta han kan skaffa en ny tjej och har redan träffat en. Det gör så ont att han så lätt och snabbt går vidare.

Hur är det för er?

• Svar på tråden Nån som går igenom ett uppbrott?
  • Anonym (Vilsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-11-30 19:17:46 följande:

Vissa saker behöver jag nog förändra med mig själv. Eller jag tror det i alla fall. Jag kan lätt bli för orolig för saker och öveanalyserar hela tiden. Det känns som att det är något jag måste förändra. Försöka tänka på ett annat sätt. Men samtidigt vet jag att det måste bero på något. Exempelvis svarade han ibland inte, kunde dröja och sen visade mig inte tillräckligt för att jag skulle vara trygg. Så vet inte om det är mig det är fel på?

Jag avvaktar som sagt att skicka som du säger. Låta tiden gå ett tag. Ältar ju som sagt hela tiden saker med honom. Det är riktigt jobbigt.

Kommer du att skicka något brev?

Känner igen det där med oro och överanalysera. Men jag tror som du säger att det beror på att man inte får den trygghet man behöver. Har känt så med många killar och det har inte blivit några bra relationer och tagit slut. Med mitt längsta förhållande könde jag inte alls så. Visste var jag hade honom och han visade tydligt vad jag betydde och hans känslor.

Vissa dagar ältar jag med i torsdags va en sådan dag. Tänkte på alla situationer hur de hade kunnat bli om jag betett mig annorlunda. Men tror att det hade kvittar kanske att jag blivit mer sårad.

Nä kommer inte skicka något till honom. Skrev däremot ett meddelande till honom att jag inte kan ha nån kontakt med honom. Med en kort förklaring att det fanns saker jag inte kunde släppa och att det gjorde att jag inte mådde bra. Han svarade okej.. förlåt. Sen dess har vi inte hörts och det känns bra, tufft men bra!
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Vilsen) skrev 2018-11-30 23:35:05 följande:

Känner igen det där med oro och överanalysera. Men jag tror som du säger att det beror på att man inte får den trygghet man behöver. Har känt så med många killar och det har inte blivit några bra relationer och tagit slut. Med mitt längsta förhållande könde jag inte alls så. Visste var jag hade honom och han visade tydligt vad jag betydde och hans känslor.

Vissa dagar ältar jag med i torsdags va en sådan dag. Tänkte på alla situationer hur de hade kunnat bli om jag betett mig annorlunda. Men tror att det hade kvittar kanske att jag blivit mer sårad.

Nä kommer inte skicka något till honom. Skrev däremot ett meddelande till honom att jag inte kan ha nån kontakt med honom. Med en kort förklaring att det fanns saker jag inte kunde släppa och att det gjorde att jag inte mådde bra. Han svarade okej.. förlåt. Sen dess har vi inte hörts och det känns bra, tufft men bra!

Ja, så är det nog. Det är bara mänskligt att reagera som man gör och det sa jag även till honom. Han visste själv att även han gjort fel. Vi bestämde i telefon förra veckan att vi skulle avbryta. Efter det har vi inte hörts.

Men det blir ju bra, tiden kommer nog göra att du tänker på annat mer och mer. Är som du att vissa tider på dagen så tänker jag jättemycket på honom. Konstigt men känslor även om man kanske egentligen vet att man inte passar ihop (i alla fall om båda inte har viljan att kämpa för det).
  • Anonym (Vilsen)

Hade en sån jobbig dröm om honom i natt. Minns inte exakt vad som hände men känslan sätt kvar och va svår att släppa. Morgonen känns alltid värst då tomheten kommer fram. Speciellt dagar som idag när jag inte har något roligt planerat. Han och jag bor inte så långt borta från varann och brukar rasta våra hundar på samma ställe. Hoppas ibland på att stöta på honom men nu har jag undvikit att gå där sen han va på dejt. Vill inte stöta på honom med någon annan och då hon bor i annan stad lär dem träffas på helgen. Tanken på att hon får sova hos honom... Vill inte ens tänka på allt sånt.

Träffade en killkompis/ex igår. Vi myste lite och det kändes både bra å lite konstigt så jag saknade sättet han rörde mig på men samtidigt kändes inte det lika starkt som det gjort innan. På måndag är det en vecka sen vi hördes får väl ta å fira att jag lyckats att inte höra av mig. Haha!!

• Anonym (Vilsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-12-01 09:10:21 följande:

Ja, så är det nog. Det är bara mänskligt att reagera som man gör och det sa jag även till honom. Han visste själv att även han gjort fel. Vi bestämde i telefon förra veckan att vi skulle avbryta. Efter det har vi inte hörts.

Men det blir ju bra, tiden kommer nog göra att du tänker på annat mer och mer. Är som du att vissa tider på dagen så tänker jag jättemycket på honom. Konstigt men känslor även om man kanske egentligen vet att man inte passar ihop (i alla fall om båda inte har viljan att kämpa för det).

Underlättar faktiskt att inte ha kontakt. Ja kände att jag ka ner betydligt fler tankar på honom när vi fortfarande hördes. Undrade vad han gjorde ville skriva undrade när han skulle skriva och ibland den långa väntan på svar.

Skulle på ett sätt vilja ha tillbaka honom men sen samtidigt känner jag aldrig i livet. Känns som att vi fick kämpa rätt tidigt i vårt förhållande. Kanske det hade varit annorlunda om han också investerade mer i oss. Kändes likadant med vår vänskap. Vi hade som förväntningar och krav på varandra som vi inte talade om så det ledde bara till besvikelser och missförstånd.
  • Anonym (Bara några tankar)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-11-29 22:51:36 följande:

Känns som att vi har träffat samma kille typ. Han har knuffat bort mig och tagit till sig mig igen. Velig. Ibland har han inte visat något och ibland har han gjort det, vilket gjort mig orolig. Vi avslutade vår relation för en vecka sedan och det är riktigt jobbigt. Tycker om honom fortfarande. Funderar hela tiden på om jag ska skriva till honom. Förklara vad jag känner osv. Men det är ju dumt.

Skriv ett brev till dig själv istället och reflektera över din egen roll i det hela.

Varför du accepterar att bli behandlad på ett sätt som får dig att må dåligt. Varför du kämpar för någon som är så velig och otydlig och som får dig frustrerad och ledsen.

Det är så lätt att man söker svaren hos den andra, varför han gör si eller så. Istället borde man fråga sig, varför gör JAG så här?

Man inbillar sig att man älskar, när det kanske handlar om något annat.

Separationsångest, behov som inte är tillfredsställda, känslan av att inte duga, att bli bortvald, inte bli sedd.

Man vill känna sig behövd, och att få ge.

Ändå suktar man allt man har på en person som uppenbarligen inte var rätt, som inte kände samma och som därför omöjligen kan ge det man vill ha.

Det blir en totalt krock när man enbart går på den behagligaste känslan och lever kvar i gamla minnen, samtidigt som verkligheten erbjuder något helt annat.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Bara några tankar) skrev 2018-12-01 10:12:56 följande:

Skriv ett brev till dig själv istället och reflektera över din egen roll i det hela.

Varför du accepterar att bli behandlad på ett sätt som får dig att må dåligt. Varför du kämpar för någon som är så velig och otydlig och som får dig frustrerad och ledsen.

Det är så lätt att man söker svaren hos den andra, varför han gör si eller så. Istället borde man fråga sig, varför gör JAG så här?

Man inbillar sig att man älskar, när det kanske handlar om något annat.

Separationsångest, behov som inte är tillfredsställda, känslan av att inte duga, att bli bortvald, inte bli sedd.

Man vill känna sig behövd, och att få ge.

Ändå suktar man allt man har på en person som uppenbarligen inte var rätt, som inte kände samma och som därför omöjligen kan ge det man vill ha.

Det blir en totalt krock när man enbart går på den behagligaste känslan och lever kvar i gamla minnen, samtidigt som verkligheten erbjuder något helt annat.

Du har rätt i allt du skriver. Det är precis så. Det är inte mig det är fel på. Men som sagt är känslor så jobbiga. Önskar jag bara kunde släppa det. Men tiden får ha sin gång och jag får försöka tänka att jag förtjänar något bättre.
  • Anonym (Bara några tankar)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-12-01 12:09:00 följande:

Du har rätt i allt du skriver. Det är precis så. Det är inte mig det är fel på. Men som sagt är känslor så jobbiga. Önskar jag bara kunde släppa det. Men tiden får ha sin gång och jag får försöka tänka att jag förtjänar något bättre.

Ja, känslor rår man liksom inte på!

Men jag tänker mig att de blir mer logiska och begripliga om man försöker förstå var de kommer ifrån, och vad de bottnar i.

Att liksom bara fastna i JAG SAKNAR HONOM VARFÖR HAR HAN LÄMNAT MIG VILL SÅ GÄRNA RINGA HONOM SAKNAR HANS RÖST osv osv som en skiva på repear, så tror jag det är mer konstruktivt att fundera över vad det EGENTLIGEN är man saknar och behöver. Man saknar ju det han uppenbarligen INTE kunde ge...

Man går lätt vilse i separationsångest och önsketänkande hur man vill att saker borde vara.

Men nu är det inte så, och då tror jag man måste acceptera verkligheten det hur ont det än gör. Det blir en olöslig krock annars, och den är jobbig.

Logiken måste få styra över känslan.

Men jag vet, det är lättare sagt än gjort...
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Bara några tankar) skrev 2018-12-01 12:53:51 följande:

Ja, känslor rår man liksom inte på!

Men jag tänker mig att de blir mer logiska och begripliga om man försöker förstå var de kommer ifrån, och vad de bottnar i.

Att liksom bara fastna i JAG SAKNAR HONOM VARFÖR HAR HAN LÄMNAT MIG VILL SÅ GÄRNA RINGA HONOM SAKNAR HANS RÖST osv osv som en skiva på repear, så tror jag det är mer konstruktivt att fundera över vad det EGENTLIGEN är man saknar och behöver. Man saknar ju det han uppenbarligen INTE kunde ge...

Man går lätt vilse i separationsångest och önsketänkande hur man vill att saker borde vara.

Men nu är det inte så, och då tror jag man måste acceptera verkligheten det hur ont det än gör. Det blir en olöslig krock annars, och den är jobbig.

Logiken måste få styra över känslan.

Men jag vet, det är lättare sagt än gjort...

Jaa eller hur. Så är det verkligen! Ska försöka tänka i de tankebanorna. Skönt att få lite pepp och kloka ord! Som sagt har vi säkert alla varit där någon/några gånger och behöver lite stöd. Om ett tag kan jag säkert tänka tillbaka och känna va bra att jag inte fortsatte träffa honom.
  • Anonym (Blöö)

10 år i år.. ivf för två veckor sen. Igår damp skillsmässapapper i lådan. Utan en enda aning. S jävla förstörd så jag skar mig inatt i handlederna,.

Jag vet inte hur man går vidare..

• Anonym (Vilsen)
    Anonym (Blöö) skrev 2018-12-01 13:50:30 följande:

10 år i år.. ivf för två veckor sen. Igår damp skillsmässapapper i lådan. Utan en enda aning. S jävla förstörd så jag skar mig inatt i handlederna,.

Jag vet inte hur man går vidare..

Jag beklagar! Fy vad hemskt att få något sådant utan förvaning. Har ni kunnat prata om det?

Önskar jag hade svar på hur man går vidare. Men tror det är bäst att fokusera på nu att släppa fram alla känslor bearbeta dem. Har du någon att prata Med? Det hjälper så man slipper hålla allt inom sig.
  • Anonym (Blöö)

Min kastade vigselringen idag efter 10 år. Gjorde ivf för två veckor sedan och jag fattar absolut ingenting

• Anonym (Lilo)
    Anonym (Blöö) skrev 2018-12-01 15:20:24 följande:

Min kastade vigselringen idag efter 10 år. Gjorde ivf för två veckor sedan och jag fattar absolut ingenting

Oj, det låter som en riktig kris.

Men jag känner till flera liknande fall.

Par försöker få barn i 12 år, när det äntligen lyckas lämnar han och har redan gjort en annan gravid?!

Par försöker få barn över tio år, de kan inte. Till sist blir lösningen adoption. När adoptionen har gått igenom lämnar han henne. Han kunde inte leva med att inte få ett biologiskt barn.

Det är oerhört svårt för båda att inte kunna få barn. Utredning och IVF med hormonbehandlingar sliter på relationen, sex blir minerat område osv osv.

På något knepigt sätt så tror jag kanske att mannen gärna vill försöka ge kvinnan det hon vill ha, ett barn. Men själv förbrukar han sina känslor på vägen alternativt känner sig bortprioriterad. Historiskt sett har det nog känts lättare för en man att kapa av och lämna alla jobbiga känslor bakom sig då än att försöka få hjälp för sitt mående, och det har också varit mer accepterat att en man gör så.

Var det första IVF eller har ni försökt länge? Jag är släkt med en kvinna som gjorde 12 IVF innan hon fick barn och jag svär, jag hade inte velat leva med henne ens en månad av de hormonbehandlingarna för hennes humör var förfärligt i många år.
  • Anonym (Alex)

Jag har levt i ovisshet i tre veckors tid med en kille som inte vetat vad han vill, igår kom stöten där han säger att han inte finner någon annan utväg att göra slut efter ett fyra års förhållande, men också med tillägget att han inte vet om det kommer vara över för alltid för han behöver tid. Jag ligger alltså i något moment 22 här nu när jag inte vet om det kommer bli vi igen eller om det är slut för alltid. Jag går och hoppas men samtidigt vill man int hoppas om det är i onödan. Går runt i tankar som "tänk om han ligger med någon annan" medans man själv blir äcklad av bara tanken att ligga med någon annan.. Vi har dessutom en hund tillsammans som är hans från början, och bara tanken på det att se hunden med någon annan matte gör mig spyfärdig... Hur tar man sig vidare??? Man försöker umgås med vänner och tänka på annat men ångesten genomsyrar varje aktivitet... Man kolla deras facebook och instragram HELA TIDEN och väntar på att bilder och relationsstatus ska tas bort... 

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Alex) skrev 2018-12-02 17:11:37 följande:

Jag har levt i ovisshet i tre veckors tid med en kille som inte vetat vad han vill, igår kom stöten där han säger att han inte finner någon annan utväg att göra slut efter ett fyra års förhållande, men också med tillägget att han inte vet om det kommer vara över för alltid för han behöver tid. Jag ligger alltså i något moment 22 här nu när jag inte vet om det kommer bli vi igen eller om det är slut för alltid. Jag går och hoppas men samtidigt vill man int hoppas om det är i onödan. Går runt i tankar som "tänk om han ligger med någon annan" medans man själv blir äcklad av bara tanken att ligga med någon annan.. Vi har dessutom en hund tillsammans som är hans från början, och bara tanken på det att se hunden med någon annan matte gör mig spyfärdig... Hur tar man sig vidare??? Man försöker umgås med vänner och tänka på annat men ångesten genomsyrar varje aktivitet... Man kolla deras facebook och instragram HELA TIDEN och väntar på att bilder och relationsstatus ska tas bort... 

Jobbigt, förstår dig helt i din situation. Man blir desperat och kollar igenom allt. Det bästa är nog att gråta ut, tillåta sig vara ledsen. När jag varit med om liknande så har jag mått så illa, knappt kunnat äta och bara legat hemma till en början. Tror det är bra att få ut sina känslor. Sen efter ett tag inser man att man gråtit så mycket att det knappt kommer några tårar längre. Det blir bättre och bättre för varje dag, vecka, månad. Tillslut försöker man gråta men det går inte och då inser man att man kommit ett steg längre.

Jag tror det bästa för dig är att avvakta. Låta han gå, då är chansen större att han kommer tillbaka igen och i så fall kan du sätta krav. Kommer han inte tillbaka igen så är det de bästa för dig i slutändan. Hitta någon som bryr sig om dig för den du är. Även om det såklart är jobbigt att höra nu.

Kram på dig!
  • Anonym (Vilsen)
    Anonym (Alex) skrev 2018-12-02 17:11:37 följande:

Tråkigt att höra. Men för din egen skulle borde du sätta ner foten, allt eller inget. Det är taskigt av honom att hålla dig på linan så. Förmodligen menar han att det är slut men säger så dels för att han inte vill förlora dig helt (så känns det alltid i början att man inte vill att den andra ska försvinna helt men det går över, är en trygghet för honom att du finns kvar men när han gått vidare så kommer han inte känna så längre.) dels för att han tror att det är mindre sårande för dig att höra. Det är jobbigt att vara den som sätter stopp men det kommer att hjälpa dig gå vidare.

Jag fick rådet av många att vänskap inte va en bra idé med mitt ex men jag va inte redo att släppa honom helt. Sen insåg jag hur dåligt jag mådde och var typ beroende av hans uppmärksamhet för att må bra (tog typ tre veckor och ett hemskt mående innan jag insåg) Så jag skrev till honom kortfattat hur jag tänkte och kände det gav en otrolig lättnad!! Tanken på honom nu är inte alls lika jobbig och känsloladdat även saker som tidigare påminde mig om honom och gjorde mig ledsen berör mig knappt nu.
  • Anonym (Alex)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-12-02 17:25:45 följande:
    Jobbigt, förstår dig helt i din situation. Man blir desperat och kollar igenom allt. Det bästa är nog att gråta ut, tillåta sig vara ledsen. När jag varit med om liknande så har jag mått så illa, knappt kunnat äta och bara legat hemma till en början. Tror det är bra att få ut sina känslor. Sen efter ett tag inser man att man gråtit så mycket att det knappt kommer några tårar längre. Det blir bättre och bättre för varje dag, vecka, månad. Tillslut försöker man gråta men det går inte och då inser man att man kommit ett steg längre.

Jag tror det bästa för dig är att avvakta. Låta han gå, då är chansen större att han kommer tillbaka igen och i så fall kan du sätta krav. Kommer han inte tillbaka igen så är det de bästa för dig i slutändan. Hitta någon som bryr sig om dig för den du är. Även om det såklart är jobbigt att höra nu.

Kram på dig!
    jaa man gråter hysteriskt ena sekunden sen i nästa sitter man och stirrar in i väggen och förstår verkligen ingenting! Det är en sån ofattbar känsla att inte ha kvar allt som man hade, att det bara raderas! Jaa jag blir likadan, kan inte äta för allt bara växer i munnen :(  Man är som i ett vakum. Har börjat skriva på post-it lappar alla saker som jag stört mig på med honom genom åren och alla hans dåliga sidor, har satt upp alla dessa lappar runt om i min lägenhet! Och det funkar faktiskt, när jag blir ledsen och tänker på allt bra så läser jag på lapparna och kan iallafall lite tänka rationellt. 

Tack för värme och omtanke! Så skönt att veta att det är fler i den här världen som är i samma sits när man själv tänker att man är ensammast i världen.
  • Anonym (Alex)
    Anonym (Vilsen) skrev 2018-12-02 17:34:00 följande:
    Tråkigt att höra. Men för din egen skulle borde du sätta ner foten, allt eller inget. Det är taskigt av honom att hålla dig på linan så. Förmodligen menar han att det är slut men säger så dels för att han inte vill förlora dig helt (så känns det alltid i början att man inte vill att den andra ska försvinna helt men det går över, är en trygghet för honom att du finns kvar men när han gått vidare så kommer han inte känna så längre.) dels för att han tror att det är mindre sårande för dig att höra. Det är jobbigt att vara den som sätter stopp men det kommer att hjälpa dig gå vidare.

Jag fick rådet av många att vänskap inte va en bra idé med mitt ex men jag va inte redo att släppa honom helt. Sen insåg jag hur dåligt jag mådde och var typ beroende av hans uppmärksamhet för att må bra (tog typ tre veckor och ett hemskt mående innan jag insåg) Så jag skrev till honom kortfattat hur jag tänkte och kände det gav en otrolig lättnad!! Tanken på honom nu är inte alls lika jobbig och känsloladdat även saker som tidigare påminde mig om honom och gjorde mig ledsen berör mig knappt nu.
    I grund och botten så var det mitt fel att "bråket" startade men det var över en onödig grej som helt plötsligt blev uppförstorad till makalösa proportioner och han reagerade med massa känslor. Han är väldigt känslostyrd och handlar och pratar innan han tänker. Han säger att han behöver tid och vet varken ut eller in just nu. Grejen med honom är att hade han velat göra slut med mig så hade han klippt direkt, det är inte likt honom att hålla kvar mig på det här sättet om han inte skulle vilja kämpa för oss, men samtidigt blir jag förvånad över att han handlar så här. Han har fortfarande kvar alla bilder och relationsstatus på facebook vilket också förvånar mig om han nu hade velat göra slutslut. 

Vänskap funkar nog väldigt sällan, i den bästa av världar kanske men så fort den andre träffar någon ny så kommer den andra parten bli sårad. Tror sånt är svårt, och själv skulle jag nog aldrig kunna vara vän med mitt ex. Kanske efter många år men jag är oftast mycket känslosam och har svårt att hantera att man fortfarande inte "tillhör" varandra. Beundrar dessa människor som kan vara vänner efter en separation.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Alex) skrev 2018-12-02 19:19:15 följande:

jaa man gråter hysteriskt ena sekunden sen i nästa sitter man och stirrar in i väggen och förstår verkligen ingenting! Det är en sån ofattbar känsla att inte ha kvar allt som man hade, att det bara raderas! Jaa jag blir likadan, kan inte äta för allt bara växer i munnen :(  Man är som i ett vakum. Har börjat skriva på post-it lappar alla saker som jag stört mig på med honom genom åren och alla hans dåliga sidor, har satt upp alla dessa lappar runt om i min lägenhet! Och det funkar faktiskt, när jag blir ledsen och tänker på allt bra så läser jag på lapparna och kan iallafall lite tänka rationellt. 

Tack för värme och omtanke! Så skönt att veta att det är fler i den här världen som är i samma sits när man själv tänker att man är ensammast i världen.

Ja, förstår de! Var exakt likadan! Bra det där med lapparna! Försökte oxå tänka alla negativa saker, men de fina sakerna överröste ju tyvärr. Då är ju lapparna perfekt för då blir det mer direkt till en.

Ingen fara! Vet att det är skönt att prata av sig när man har det tufft. Jag pratade mycket med mina vänner, men tillslut vill man inte låta tjatig när man pratar om samma grejer hela tiden. Då är det perfekt att skriva av sig lite här i forumet till personer som sitter i samma sits. Och precis, man är INTE ensam. Även fast man tror de.
  • Anonym (Vilsen)
    Anonym (Alex) skrev 2018-12-02 19:25:32 följande:

I grund och botten så var det mitt fel att "bråket" startade men det var över en onödig grej som helt plötsligt blev uppförstorad till makalösa proportioner och han reagerade med massa känslor. Han är väldigt känslostyrd och handlar och pratar innan han tänker. Han säger att han behöver tid och vet varken ut eller in just nu. Grejen med honom är att hade han velat göra slut med mig så hade han klippt direkt, det är inte likt honom att hålla kvar mig på det här sättet om han inte skulle vilja kämpa för oss, men samtidigt blir jag förvånad över att han handlar så här. Han har fortfarande kvar alla bilder och relationsstatus på facebook vilket också förvånar mig om han nu hade velat göra slutslut. 

Vänskap funkar nog väldigt sällan, i den bästa av världar kanske men så fort den andre träffar någon ny så kommer den andra parten bli sårad. Tror sånt är svårt, och själv skulle jag nog aldrig kunna vara vän med mitt ex. Kanske efter många år men jag är oftast mycket känslosam och har svårt att hantera att man fortfarande inte "tillhör" varandra. Beundrar dessa människor som kan vara vänner efter en separation.

Testa att ge honom lite tid och avstånd kanske hjälper och han får rum att tänka. Men låt inte det ta för lång tid bara du måste ju få svar. Skyll inte dig själv för att bråket startade och att det blev förstorat har sin anledning. Kanske något legat å gnagt honom?

Nä vänskap är svårt. Har dock lyckats med en men där var känslorna inte så starka och han va alltid tydlig. Sen är inte han så aktiv med att dejta eller i stort behov att hitta någon. Han har funnits där för mig när jag gick igenom den tuffa tiden av uppbrottet. Hade väl hoppats att jag skulle kunna ha en sån vänskap med det senaste exet men det är omöjligt och jag har inte behöver heller vilket är så skönt och befriande!!

Hoppas att lite tid kan hjälpa er!
Svar på tråden Nån som går igenom ett uppbrott?