Min kille flirtar med andra när jag är med
Jag och min kille har varit ihop i 3 år. Det här problemet har funnits med från början av vårt förhållande på olika sätt men i början gjorde jag klart för honom att jag inte gillade då han gjorde så men det är som att han inte vill sluta.
Han har just börjat på ett nytt jobb och han känner kanske bara 5 st på kontoret där han jobbar, jag känner ingen av dem. Jag själv jobbar oftast hemifrån.
Men alltid när jag mött min kille då han slutat för dagen så har jag ju även träffat hans närmaste kollega Tim.
En helg berättade min kille att han hade skämtat med Tim med flera andra på jobbet om att jag hade smygträffat Tim flera gånger utan att min kille visste om det. Så hade han sagt att: -Ja, jag vet ju inte vad hon gör när jag är på jobbet! Så hade han alltså insinuerat att jag hade varit otrogen med Tim flera gåger. När han berättade det blev jag sårad och berättade hur jag kände det för honom och bad honom att aldrig skämta så något mer och han lovade..
Jag skulle få följa med på hans AW, på hans kontor nyligen. Jag har varit där flera gånger på andra tillställningar men jag känner ju ingen där bara min kille.
Så när jag kom dit och han ska presentera mig för sina kollegor som har tagit med deras flickvänner så är det första han säger: -Det här är min flickvän och det här är Jimmy, Jessica och Tim, men du och Tim har ju träffats förut flera gånger redan så ni känner ju varann kan man säga! Så tittar har och skrattar till Tim som ser mest obekväm ut än road.
Sen vänder han sig till en av sina kollegors flickvän. Tar ett steg åt sidan så han står med sin axel nuddandes hennes och säger med en hand vid sin mun (som att han ska visa i smyg) men säger högt: -Och du och jag har ju träffats förut! Var på hon skämtar tillbaka fnissandes: -hihi, mmmm! Schhhhh!
Jag blev så upprörd eftersom jag varit med om det här så många gånger så jag tar min pojkvän direkt åt sidan och säger: -tror du jag tycker det är kul när du säger sådär!! och han svarar: -nä, tydligen inte.
Och de som vi då förut stod och pratade med blev så klart obekväma så de skingrade sig bort. Då tyckte min kille att jag hade gjort så han inte hade några vänner och att det var mittt fel att de andra gått iväg...
När jag säger att jag blir kränkt och sårad av hans beteende så skiter han i det. Dessutom har jag en lite släng av social fobi och tycker det är jättenervöst att träffa nya människor som det är och när han gör så jag blir så obekväm hjälper inte det mig percis att känna mig bekväm och avslappnad.
Vad tycker ni andra? Gör jag fel som känner mig kränkt och obekväm när detta händer? Har jag gjort fel?