• Blomma10

När har man ägglossning efter MA?

Hej! Fick ett MA i vecka 7+0.. missfallet kom ut den 23/11 och där efter började ja blöda. Blödde en vecka. Så har varit blödningsfri sedan lördag den 1/12 när tror du/ni man kan få ägglossning igen? Någon med erfarenhet?? Som haft missfall sen ägglossning? Hur räknar man? Tacksam för svar!! :) vill gärna bli gravid igen..

• Svar på tråden När har man ägglossning efter MA?
  • Anonym (K)

Omöjligt att säga, det är jätteolika. Har fått två mf i v 7. Efter första mf kom äl först två månader efter jag slutat blöda och sen strulade den en del. Efter andra mf hade jag äl tio dagar efter jag började blöda och den var regelbunden direkt.

• Anonym (Olika)

Det är olika.

Första mf jag hade kom ägglossningen två veckor efter att missfallet startat, blev gravid igen då.

Andra gången tog det flera månader innan ägglossningen kom tillbaka, och 10 månader innan jag blev gravid på nytt.

• Anonym (:))

Jag fick bekräftat ma i september fick då cytotec men efter 2 veckor fanns fortfarande rester kvar så fick en ny kur med cytotec. I slutet på oktober fick jag åka in akut och skrapas och nu för några dagar sen fick jag min första äl :)

Svar på tråden När har man ägglossning efter MA?