Anonym (Mamma) skrev 2018-12-07 11:01:34 följande:
Det handlar om att pappan är misstänkt för sexualbrott mot barn.
Hur ska jag hantera det här?
Jag kan förstå om du känner som om marken under fötterna bara har försvunnit.
Har ditt barn fått något stöd, är barnet av en sådan ålder att du kan prata om sådan saker med ditt barn för att se vad som kan ligga bakom?
Jag har naturligtvis ingen insikt eller kunskap om vad som hänt Er, men bara för att det finns en orosanmälan så behöver det inte vara så att det fruktansvärda har inträffat men oavsett så behöver Ni stöd och hjälp. Om du har någon som du känner dig riktigt tät med sök stöd då detta är alldeles för tungt att bära på egna axlar.
Rädda barnen har föräldratelefon vilket kan vara ett stöd.
Ofta så är magkänslan ganska rätt så om du känner efter verkar det som att barnets pappa skulle kunna utsätta Ert barn för detta, du behöver inte svara här utan bara inför dig själv.
Det är
aldrig försvarbart att utsätta ett barn för övergrepp och det är alltid de vuxnas ansvar att så inte sker, man får aldrig skuldbelägga barnet.
Ni kommer att klara detta även om det säkert kommer att ta tid och sätta sina spår, men det finns ett ljus i tunneln någonstans långt därborta glöm inte det när det känns som svartast och var inte rädd att söka stöd och hjälp.