Kämpa på eller avsluta?
Hej,Skulle behöva lite råd/synpunkter.
För ca 1 år sedan började jag ana lite oråd när min sambo sedan många år satt mycket med mobilen och messade med kollegor varav en kille, singel, ser ganska bra ut. Det skickades nån pussemoji, nåt hjärta, nån video på nån lättklädd tjej som dansade för en kille o.s.v. Jag tog upp att det inte kändes bra men hon bedyrade att det var en jargong, på skoj, betydde ingenting. I början av detta år hade de jobbfest och då kom det fram att de kysst varandra. Inget hon tog upp själv utan det fanns ett meddelande i hennes telefon. Det sved extra då hon normalt inte vill kyssas, det var då två år sedan jag fick kyssa henne sist. (Men sex hade vi). Hon erkände, bedyrade igen att det var en fyllegrej, han betyder ingenting o.s.v. Hon var ångerfull o.s.v., vi levde vidare som vanligt men det skavde lite i mig. Jobbigt att de träffas varje dag på jobbet o.s.v. Hon tar sällan initiativ till kramar, pussar, sex o.s.v., gör jag inget händer inget. Jag tar upp det till diskussion ibland men oftast blir hon arg och tycker att jag tjatar och nu med det som hänt tvivlar jag på att hon älskar mig samt att jag ibland då halkar in på ämnet att hon strulat med en annan och att jag är osäker på om jag kan lita på henne. Blir förstås värre då. För ett tag sedan var de på tjänsteresa några stycken inkl. den här killen, övernattning på hotell o.s.v.. Hon var dyngfull men säger att inget hänt. Jag har en dålig magkänsla, vi har bråkat om detta, vi har inget samliv sedan en tid, livet känns som pausat och jag vet inte hur vi ska komma vidare. Hon tycker knappt att det som hände kan kallas otrohet. Visst finns det värre men i min värld är det otrohet och jag har svårt att släppa det som hänt och svårt att lita på att det inte händer just nu eller igen och på en värre nivå. Eftersom det blir bråk om ämnet tas upp så växer den gnagande känslan i mig. Om jag råkade se en grej, hur mycket mer finns det? Har också vibbar om att en annan snubbe på jobbet skickar en del meddelanden och vill ha typ lättklädda bilder, tror inte hon svarar upp på det utan pratar runt det men det känns heller inte bra, varför skickar han, varför tillåter hon det?
Ja vad säger ni? Barn finns med i bilden.