• Anonym (Våga språnget, eller inte?)

Vem vill ha en trebarnsmamma?

Jag och min man ska flytta isär. Förhållandet har gått i stå, jag känner mig oälskad, tagen för given och totalt nersliten. Vi var nog aldrig riktigt rätt för varandra, båda ville gärna ha familj, vi är båda reko människor men glöden har aldrig funnits där.

Jag undrar om det finns något liv efter detta. Visst kan man leva ensam i resten av sitt liv, men jag känner att det vore fruktansvärt tråkigt. Hur träffar man någon? Det känns fruktansvärt avlägset och osannolikt. Jag har blivit sårad och bränd förr, de gånger jag blivit riktigt kär har det aldrig blivit något förhållande. Så jag tog vad jag fick till sist, driften att bilda familj innan det var för sent vann.

Jag har träffat en man som det klickat med, men vi kan inte ha något annat än en tillfällig relation av orsaker jag inte vill gå in på. Så det blir inget av detta heller. Jag har ett bra jobb, bostad, tar väl hand om mig själv och är kärleksfull och trevlig enligt folk i min omgivning. Tre barn har jag också. Finns det verkligen någon som vill ha en sådan som jag eller är andrahandsvärdet väldigt dåligt? Jag tyckte det var tillräckligt svårt att få till det när jag var ung och barnlös, det lär ju inte vara enklare nu? Ett ligg går alltid att fixa, men jag vill ha mer än så...

• Svar på tråden Vem vill ha en trebarnsmamma?
  • Anonym (Sad)

Har bara läst din rubrik och visst finns det "marknad" för tre barns mammor.

Titta bara på "Ensam mamma söker" på TV 3 :)

• Anonym (Tommy)

Om du tror att det är svårt att som tjej med tre barn varannan vecka träffa en ny man så kan du ju pröva på samma sak som man.

Killar har större tolerans för barn från tidigare förhållanden än vad tjejer har.

• Anonym (Mango)

Har du gjort dina bäckenbottenövningar efter förlossningarna ska det väl inte vara något problem. 

• Anonym (-)
    Anonym (Mango) skrev 2019-03-21 04:41:08 följande:

Har du gjort dina bäckenbottenövningar efter förlossningarna ska det väl inte vara något problem. 

Vad är problemet annars?
    Anonym (Sad) skrev 2019-03-20 10:28:41 följande:

Har bara läst din rubrik och visst finns det "marknad" för tre barns mammor.

Titta bara på "Ensam mamma söker" på TV 3 :)

Fast de är unga, blonda och bystiga.

Allvarligt talat - de vill ju, liksom sina kavaljerer, mest bli sedda i TV tror jag.
    Anonym (Tommy) skrev 2019-03-20 10:47:29 följande:

Om du tror att det är svårt att som tjej med tre barn varannan vecka träffa en ny man så kan du ju pröva på samma sak som man.

Killar har större tolerans för barn från tidigare förhållanden än vad tjejer har.

Är det så illa för er? Jag skulle i alla fall inte tveka inför en man med tre barn på grund av barnen. Men det är jag det... Min uppfattning är faktiskt den motsatta.
    Anonym (Mango) skrev 2019-03-21 04:41:08 följande:

Så en tight vagina uppväger en hög med ungar? Skulle inte tro det, vad? Som jag skrev i trådstarten, knull går alltid att fixa. Men om man inte bara vill ha just knull, då är det nog svårare. Förresten finns det två hål till...
  • Anonym (Mango)
    Anonym (-) skrev 2019-03-21 08:22:11 följande:
    Vad är problemet annars?
    Slapphet. Mammor jag legat med har varit betydligt slappare än andra kvinnor.
  • Anonym (Mango)
    Anonym (Våga språnget, eller inte?) skrev 2019-03-21 11:24:39 följande:
    Så en tight vagina uppväger en hög med ungar? Skulle inte tro det, vad? Som jag skrev i trådstarten, knull går alltid att fixa. Men om man inte bara vill ha just knull, då är det nog svårare. Förresten finns det två hål till...
    Det är ju så klart individuellt, men för mig är bra och skönt sex viktigt i en relation.

Jag har bara en gång gjort slut pga slapphet dock, så det är ju inte allt som räknas.
  • Anonym (m)
    Anonym (Tommy) skrev 2019-03-20 10:47:29 följande:

Vilket inte är så konstigt eftersom det finns mycket större förväntningar på kvinnor att ta ansvar för barn som inte är ens egna. Se bara på alla trådar om bonusmammor som tvingas ta mer ansvar för bonusbarnen än vad deras pappor gör.
  • Anonym (no probs)

Jag är helt själv med tre barn, alltså ingen pappa med i bilden alls och det har varit så i några år. Har träffat män som inte haft problem med att jag har barn och dessutom är själv med dem. Sedan att det inte har funkat med dessa män har inget med det faktum att jag har tre barn att göra. Kan tillägga att de haft barn själva och det gör nog saken lättare. Hur någon utan barn skulle ställa sig till att jag är själv med tre barn vet jag inte, personen skulle förmodligen tycka det var ganska jobbigt och läskigt men vem vet, om attraktion och intresse finns så är väl inget omöjligt.

Som sagt, det finns gott om hopp. Lycka till!

• Anonym (Tommy)
    Anonym (m) skrev 2019-03-22 07:05:55 följande:
    Vilket inte är så konstigt eftersom det finns mycket större förväntningar på kvinnor att ta ansvar för barn som inte är ens egna. Se bara på alla trådar om bonusmammor som tvingas ta mer ansvar för bonusbarnen än vad deras pappor gör.
    I mitt fall så har jag ju haft 2 barn varannan vecka i snart 6 år.
    Svårt att se att en ny partner skulle behöva ta något ansvar för något.

Svar på tråden Vem vill ha en trebarnsmamma?