Anonymsju skrev 2018-12-11 16:29:44 följande:
Kan tillägga att hon snusar också. Är så jävla svårt att säga till henne, antingen blir hon förolämpad och stött, och tycker att "vadå jag är ju hans farmor" Eller så blir hon nästan ledsen...
Men har så mycket ilska inne för den där tanten, hon har gjort många övertramp sedan sonen föddes och när jag var gravid, och jag har sagt ifrån, min sambo har suttit ner och verkligen förklarat att "Inga fingrar i munnen på bebisen, ta honom inte ur famnen så fort ******* ammat färdigt, nej han ska inte äta glass när han är 6 mån, och regeln "hos farmor så är det farmor som bestämmer" betyder inte att du får mata honom med glass och godis hela tiden.
Hon sa även efter min långa förlossning att anledningen till att jag tog den så hårt men hon tog inte sin jobbiga förlossning så hårt är för att jag är mer känslig. Japp kul o höra, när man fått åka fram o tillbaka på möten om det skulle blivit en lex Maria anmälan på min förlossning, så illa var det, men nää jag är känslig.
Tråkigt att höra. Du har ju rätt i att svärmor gör fel. Bra att din sambo säger ifrån. Plus för honom.
Ja ni får helt enkelt ställa in er på att hon beter sig såhär. Alltså ni måste hela tiden hindra henne från att göra saker med barnet. Sedan får ni ställa in frekvensen på umgänget efter hur mycket ni orkar. Det blir ju mer sällan när man inte bara måste passa ungen, utan även måste passa svärmor.
Det är alltid ni som bestämmer vad ungen ska äta, oavsett om ni är hos farmor eller inte.