• Anonym (Friend)

Vänner av motsatt kön

Har du riktiga vänner från motsatt kön? Hur ser eran relation ut? Vad gör att det endast är vänskap?

• Svar på tråden Vänner av motsatt kön
  • Anonym (Harry)
    Anonym (Pia) skrev 2018-12-11 20:56:37 följande:

Jag är bästis med en man sen 20 år tillbaka. Vi är noll attraherade av varandra, är väl det som gör att vi är vänner.

Tror du ja...

Skämt å sido, jag har som kille varit attraherad till en del tjejer som sett mig som "bara en vän".

Då vi träffades hade min sambo flera kill-kompisar. Dessa försvann rätt fort då jag dök upp i bilden. Min sambo anklagade mig först för att ha skrämt iväg dem, men senare kom hon fram till att de nog ville vara mer än "bara kompisar"´. (Så hon är inte längre sur på mig för det.)
  • Anonym (Pia)
    Anonym (Harry) skrev 2018-12-13 16:38:09 följande:

Tror du ja...

Skämt å sido, jag har som kille varit attraherad till en del tjejer som sett mig som "bara en vän".

Då vi träffades hade min sambo flera kill-kompisar. Dessa försvann rätt fort då jag dök upp i bilden. Min sambo anklagade mig först för att ha skrämt iväg dem, men senare kom hon fram till att de nog ville vara mer än "bara kompisar"´. (Så hon är inte längre sur på mig för det.)

Men hur orkar man låtsas vara kompis i flera år för ett ligg??
  • Anonym (Såj-adumt)
    Anonym (Friend) skrev 2018-12-11 19:48:22 följande:

Har du riktiga vänner från motsatt kön? Hur ser eran relation ut? Vad gör att det endast är vänskap?

Nä, jag vill jättegärna ha en killkompis, men det blir flört och champagne varje gång jag vill bygga en vänrelation.

Jag verkar inte kunna skicka ut kompissignaler. Det har varit så hela livet.
    Jättetrist, får bara ha tjejkompisar. 
  • Anonym (Såj-adumt)
    Anonym (Harry) skrev 2018-12-13 16:38:09 följande:
    Tror du ja...

Ja, men samma här. Det finns bara en efterhängsen kvinna kvar av typ 5 st. Hon är gift och hade en fling med honom för 10 år sedan. Hon skulle absolut hoppa på om han gav grönt ljus. Hon är den gränslösa typen med massa "killvänner" som ju baaaara är vänner ...
  • Anonym (Såj-adumt)
    Anonym (Ärla) skrev 2018-12-13 11:01:41 följande:
    Haha, det var det dummaste!
    Det är klart att det går, det går faktiskt himla bra dessutom!
    Har aldrig lyckats, hur gör man?
  • Anonym (Såj-adumt)
    TheeWasp skrev 2018-12-12 17:56:27 följande:

Vad är detta för konstig diskussion, jag tycker ju också att man kan vara vänner med folk av motsatt kön och har flera vänner som jag inte skulle få för mig att inleda en sexuell relation med. Däremot ser jag inte så lättsamt på sexuella relationer generellt till skillnad från många andra.

Nä, så tänker jag också. "Den ska jag inte inleda en sexuell relation med", men vad gör man om den andra (mannen)  alltid verkar tänka till slut  "Jo, här finns en chans"????
  • Anonym (Låtsas?)
    Anonym (Pia) skrev 2018-12-13 16:53:18 följande:
    Det är enkelt. Man behöver inte låtsas, man kan uppskatta själva vänskapsbiten ändå trots att man gärna hade gjort mer än så om även hon ville. Åtminstone fungerar jag så, är det en trevlig tjej som vill vara min vän, men inte ligga med mig så är det också rätt trevligt. Hon blir ju inte en sämre vän för det, rent vänskapsmässigt eller vad man säger. 
  • Anonym (Harry)
    Anonym (Pia) skrev 2018-12-13 16:53:18 följande:
    De var antagligen både kompisar och "kompisar".
  • Anonym (Pia)
    Anonym (Harry) skrev 2018-12-13 21:03:46 följande:

De var antagligen både kompisar och "kompisar".

Jahapp. Men till skillnad från din sambo så försvann inga av mina manliga vänner när jag träffade min man.
  • TheeWasp
    Anonym (Såj-adumt) skrev 2018-12-13 17:43:18 följande:

Nä, så tänker jag också. "Den ska jag inte inleda en sexuell relation med", men vad gör man om den andra (mannen)  alltid verkar tänka till slut  "Jo, här finns en chans"????

Nu är jag man, jag försöker vara ganska tydlig och ibland även uttala vad mina intentioner är om jag upplever att det är någon form av missförstånd. Ibland funkar det inte och då blir det jobbigt för båda parter och jag har backat och tyvärr blivit av med någon jag trodde skulle vara en god vän. Men det är sånt som händer.
  • Anonym (Såj-adumt)
    TheeWasp skrev 2018-12-14 22:26:25 följande:
    Nu är jag man, jag försöker vara ganska tydlig och ibland även uttala vad mina intentioner är om jag upplever att det är någon form av missförstånd. Ibland funkar det inte och då blir det jobbigt för båda parter och jag har backat och tyvärr blivit av med någon jag trodde skulle vara en god vän. Men det är sånt som händer.
    Jag tror jag är ett hopplöst fall, kanske väljer jag omedvetet män som jag hoppas kan bli mina vänner, fast jag egentligen tycker de är bara "attraktiva män" helt enkelt? Jag har aldrig haft en killkompis i hela mitt liv, alltså då menar jag anförtro mig åt, ses och göra trevliga saker (det är väl det man gör med alla typer vänner(?), i alla fall jag. Jag sörjer än i dag en en vän jag förlorade i "jag-vill-egentligen-ligga" träsket, världens bästa. Han vet nog inte ens om hur ledsen jag blev för det (även om champagnen var god och komplimangerna som följde fina ...)
Svar på tråden Vänner av motsatt kön