Anonym (Hanna) skrev 2018-12-14 17:24:18 följande:
Tråkigt att höra att du haft det så tufft efter separationen. Ta en sak i taget och acceptera att du inte alltid kan vara på topp. Alla har dippar och dem går över. Ibland måste man härda ut dem och bearbeta känslorna som dyker upp och ibland måste man kämpa sig ur det.
Fira alla sorters framsteg oavsett hur stora eller små. Acceptera motgångar men lägg inte nån större vikt på dem. Som sagt ma kan inte vara toppen hela tiden.
Lyssna på dig själv men puscha dig också till att göra saker. För mig hjälper det att röra på mig. Gick mycket efter mitt uppbrott vilket lättade mitt mående även om det bara varade så länge jag gick så va det skönt den stunden som det varade. Sen började det vara längre och längre.
Försöker hitta det posetiva i livet just nu men det är som sagt inte lätt :/
Tror att jag pushade mig för hårt efter separationen, har även kommit på att jag aldrig riktigt har varit nöjd med mig själv eller vad jag har presterat, har alltid tyckt att jag borde klara av / hinna mer.
Är väldigt jobbigt att inte kunna styra sina känslor/ panik attacker till slut orkade jag inte kämpa imot mer och i det läget står jag nu.. Man har helt enkelt tappat bort sig själv.
Har även jättesvårt att acceptera att man inte klarar av lika mycket som innan och det gör ju inte saken bättre haha.
Kände att jag hittade mig själv i relationen så det är svårt att gå tillbaks i sina gamla vanor man hade innan, för jag kände att det livet inte gav mig något.
Har testat att gå och springa lite men jag gav tyvärr upp där också :/ kändes inte bättre.
Antidepressiva känns inte som något alternativ heller.