• Sandramk

Bim+7 / ingen mens / neg test

Fick min senaste mens den 10/11 som slutade den 15/11.

Kände av som mensvärk till och från innan den skulle komma (brukar normalt känna av den hela tiden och samma dag jag ska ha mens gör det skit ont sen poff kommer den), jag har normalt sätt inget luktsinne (rökare) men har till och från känt väldigt mycket lukter. Någon dag innan bim fram tills nu har jag rikligt med vita tjocka flytningar. Har testat mig 3 dagar innan bim och samma dag men negativa test.. Orkar inte hålla på och köpa massa test förgäves.. Jag tänker inte överdrivet på att jag vill vara gravid heller så sken gravid tror jag inte att jag är. Har fortfarande ?mensvärk? till och från.. Har varit gravid några gånger förut och jag känner ju igen känslan men denna gång är det jätte svårt att urskilja om jag är eller inte.. Är också väldigt hungrig och brösten kan göra ont ibland men inte överdrivet, dom är känsliga..

Vad tror ni? Vad ska jag göra? Funderar på att boka tid hos vårdcentralen och ta ett blodprov , även för att kolla mina värden då förra året vid den här tiden hade jag väääldigt dåliga blodvärden och tomt i järndepoerna. Skötte även inte mina järntabletter så bra då heller.. Kan det vara en anledning till varför jag har svårt att bli gravid nu tro..?

• Svar på tråden Bim+7 / ingen mens / neg test
  • Anonym (A)

Är du verkligen på bim+7 och får negativa test så är du inte gravid.

• Sandramk
    Anonym (A) skrev 2018-12-15 10:03:15 följande:

Är du verkligen på bim+7 och får negativa test så är du inte gravid.

Jag har inte testat på 7 dagar
  • Anonym (A)
    Sandramk skrev 2018-12-15 10:16:29 följande:
    Jag har inte testat på 7 dagar
    Nehe och varför inte det? Du tror att du får säkrare svar av att gå in på forum och fråga än att ta ett graviditetstest?
  • Sandramk
    Anonym (A) skrev 2018-12-15 10:31:36 följande:

Nehe och varför inte det? Du tror att du får säkrare svar av att gå in på forum och fråga än att ta ett graviditetstest?

MEN DUMT ATT LÄSA HELA MITT INLÄGG!? Orkar inte köpa massa test förgäves och nån här inne kanske upplevt likadant?
  • Anonym (A)
    Sandramk skrev 2018-12-15 10:32:48 följande:
    MEN DUMT ATT LÄSA HELA MITT INLÄGG!? Orkar inte köpa massa test förgäves och nån här inne kanske upplevt likadant?
    JAG HAR LÄST HELA DITT INLÄGG och det är så korkat! INGEN vet eller kan ha någon som helst aning om om du är gravid eller inte. Inte ens en fertilitetsläkare. Det spelar ingen roll vilka symtom du har eller inte har. Det spelar ingen roll om någon varit med om samma som du eller inte - för det betyder NOLL. Du behöver ta ett test för att få veta!
  • Anonym (A)

Men om du inte "orkar köpa massa test förgäves" så är det väl bara att vänta 7-8 månader och se om någon poppar ut mellan benen på dig. Då har du ditt svar där. Ungefär på den intelligensnivån är din tråd.

• Sandramk
    Anonym (A) skrev 2018-12-15 10:42:54 följande:

JAG HAR LÄST HELA DITT INLÄGG och det är så korkat! INGEN vet eller kan ha någon som helst aning om om du är gravid eller inte. Inte ens en fertilitetsläkare. Det spelar ingen roll vilka symtom du har eller inte har. Det spelar ingen roll om någon varit med om samma som du eller inte - för det betyder NOLL. Du behöver ta ett test för att få veta!

Haha men snälla försvinn din pinsamma anonyma jävel.
  • Anonym (Testa)

Vore jag du så skulle jag köpa ett test innan du ringer någon klinik.

Du testar kubiker förgäves i onödan. Det är många kvinnor som kan få negativt test strax innan BIM men som sen plussar någon dag efter BIM.

Om du testade innan BIM och fortfarande inte fått mens så testa igen. Det är ju heller inte bra om du är gravid och röker. Och det är inte heller säkert att du får komma till vårdcentral på en gång?

Köp ett test för att få reda på det sen kan du ringa läkare och ta en massa prover om du så vill.

Och du köper ju heller inte testet förgäves utan du får ju reda på om du är gravid eller inte.

Du vet ju inte om du har svårt att bli gravid eller ej för du kan ju faktist vara det

• Sandramk
    Anonym (Testa) skrev 2018-12-16 10:28:33 följande:

Vore jag du så skulle jag köpa ett test innan du ringer någon klinik.

Du testar kubiker förgäves i onödan. Det är många kvinnor som kan få negativt test strax innan BIM men som sen plussar någon dag efter BIM.

Om du testade innan BIM och fortfarande inte fått mens så testa igen. Det är ju heller inte bra om du är gravid och röker. Och det är inte heller säkert att du får komma till vårdcentral på en gång?

Köp ett test för att få reda på det sen kan du ringa läkare och ta en massa prover om du så vill.

Och du köper ju heller inte testet förgäves utan du får ju reda på om du är gravid eller inte.

Du vet ju inte om du har svårt att bli gravid eller ej för du kan ju faktist vara det

Ska köpa test imorgon och testa tisdag morgon. Nej det är absolut inte bra att röka om man är gravid, röker inte i närheten av så mycket jag gjorde innan vi börja försöka, slutar ju självklart när jag får ett bekräftat plus.

Jag har aldrig haft svårt att bli gravid, blivit det 3 gånger innan..
Svar på tråden Bim+7 / ingen mens / neg test