• Tigerkvinna

    Så less och hopplöst

    Känner mig just nu väldigt less på menscykeln. Nu när jag väl kommit igång att ägglossa efter många många år med preventivmedel så är det tillbaka som det var i tonåren. Hemska menstruationscykler som är korta på 21 dagar men med 10-12 dagars blödning vilket ger mig ca en veckas blödningsfrihet mellan cyklerna och ägglossning mitt under flödande mens. 


    Dvs chansen för att bli gravid just nu känns lika med noll eftersom jag absolut inte är bekväm med sex under mensen...


    Ska tillbaka till läkaren först om 3 veckor för att troligtvis påbörja letreozol behandling. 


    Ville mest skriva för att få lite pepp då jag känner mig extremt nedstämd med att aldrig få en chans till att kunna bli gravid...

  • Svar på tråden Så less och hopplöst
  • SvenOlsson
    Tigerkvinna skrev 2018-12-17 16:48:39 följande:

    Dvs chansen för att bli gravid just nu känns lika med noll eftersom jag absolut inte är bekväm med sex under mensen...


    Då kanske ni kan testa att inseminera med en medicinspruta istället?
  • Anonym (J)

    Sök hjälp. Det är inga normala cykler. Du måste förmodligen ha hormonbehandling.

  • Tigerkvinna
    Anonym (J) skrev 2018-12-17 17:28:57 följande:

    Sök hjälp. Det är inga normala cykler. Du måste förmodligen ha hormonbehandling.


    Nej jag är väl medveten om att det inte är normala cykler, därav som jag skrev ska tillbaka till läkaren först om 3 veckor....


    Men man kan väl vara less och frustrerad för det? Var därför jag startade tråden, behövde lite positiv pepp från någon som varit med om liknande eller bara rent allmänt känner igen sig känslomässigt..


    Inte pekpinnar på vad jag borde göra för det har jag redan gjort..

  • Anonym (anonym)

    Trådstartaren- Har du testat Progesteronkräm som man smörjer på huden? Det kan förlänga menscykeln. Man kan köpa det receptfritt på nätet. Googla på ordet Progesterall.

    Hoppas nästa försök går bättre.

  • Desire223

    Här har vi försökt nu i 10 månader och jag har endast haft äl 4 gånger, så förstår verkligen frustrationen. Har varit till gyn som sett massor med äggblåsor, men får ingen hjälp förrän i februari ändå. Suck.

Svar på tråden Så less och hopplöst